Te snel stationair
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-10-2011 18:53 #886337
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Te snel stationair
niet alleen de gaskabel maar ook de afstelling van dat stangetje.
als het toerental wel lager gaat als je het stangetje los hebt dan stel je hem op dat moment op ca 700rpm af met de stelschroef. dmv de kogelkopjes op het stangetje te draaien wordt hij korter; stel dit dusdanig af dat de kommetjes netjes op de balletjes van het gasmechanisme rusten en druk ze er dan pas op, als je het goed gedaan hebt verloopt het stationair toerental nu niet/nauwelijks. nu dmv de stationairschroef toerental richting 800/850rpm zoals het hoort en daarna controleer je of de gaskabel zelf n?t ietsje slap staat. dan is alles ok.
als het toerental wel lager gaat als je het stangetje los hebt dan stel je hem op dat moment op ca 700rpm af met de stelschroef. dmv de kogelkopjes op het stangetje te draaien wordt hij korter; stel dit dusdanig af dat de kommetjes netjes op de balletjes van het gasmechanisme rusten en druk ze er dan pas op, als je het goed gedaan hebt verloopt het stationair toerental nu niet/nauwelijks. nu dmv de stationairschroef toerental richting 800/850rpm zoals het hoort en daarna controleer je of de gaskabel zelf n?t ietsje slap staat. dan is alles ok.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
02-10-2011 19:00 #886339
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Te snel stationair
Hmmmm daar zeg je zoeits; ik kan me nog vaag ergens herinneren dat ??n van de kopjes te slap op het stangetje zat een tijd geleden en dat ik het kopje er een slag of wat...ehhh
op heb gedraaid.
Daar zou het dus best aan kunnen liggen, dank je Anjo, je reactie zorgde hier in dit koppie voor een "wacht eens even, dat zou best eens kunnen!" moment, ga ik daar eerst eens even mee beginnen voor ik andere dingen ga proberen.

Daar zou het dus best aan kunnen liggen, dank je Anjo, je reactie zorgde hier in dit koppie voor een "wacht eens even, dat zou best eens kunnen!" moment, ga ik daar eerst eens even mee beginnen voor ik andere dingen ga proberen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-09-2014 10:56 #950670
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Te snel stationair
Wouter,
Ik heb nu last van hetzelfde probleem, was het inderdaad wat Anjo zei, gashendel goed afstellen en alles een keer smeren?
Ik heb nu last van hetzelfde probleem, was het inderdaad wat Anjo zei, gashendel goed afstellen en alles een keer smeren?
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
18-09-2014 20:48 #950676
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Te snel stationair
Nee, ik had de 'fast idle' schroef bij het afstellen na de revisie te ver ingedraaid waardoor het stationair toerental te hoog bleef.
Het bij gas los even blijven hangen van het toerental kan te maken hebben met het deceleratie systeem op B14.4S
Het bij gas los even blijven hangen van het toerental kan te maken hebben met het deceleratie systeem op B14.4S
Moderators: Mark Smeets