Koude motor start slecht, na vervanging koppakking en carberateur
- V300 register
- Verbannen
-
Laatst heb ik wat problemen gehad met mijn 340 1.4 1986.
o.a koppakking vervangen en carberateur.
Carberateur zoog valse lucht aan. Ik heb toen een tweede hands carb bij William de Groot gekocht (jullie vast wel bekend). Alleen bleek de carberateur niet helemaal dezelfde te zijn, o.a. zat er een extra "vacuumpomp " op en was de "slag van de shock anders". Zo is mij dat vertelt. Bij warme motor loopt de nieuwe carb goed.
Verder start de auto slecht als de motor koud is, moet gas bij geven en hij loopt dan stationair slecht. Ook trekt die af en toe niet goed, als je gas geeft slipt die een soort van door.
Eenmaal warm gaat het allemaal goed, stationair ook.
wat zou dit kunnen zijn? te weinig benzine toevoer in de carberateur?
De carberateur is tenslotte niet exact als dezelfde die eropzat. Kan dit opgelost worden door bij de luchtinlaat van de carb bij het tweede gat ook een chokeklep te plaatsen, zodat er meer benzine "aangezogen" wordt?
of benzine leidingen vervangen?
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de 2 carberateurs?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
zoektermen:
32DIR109
32DIR110
32DIR104
32DIR105
EGR, pulsair, decelleratie, fuel cutoff
De betreffende carburateur zou met de juiste pijpjes wel en niet aangesloten op zich goed moeten kunnen werken. Maar de "nieuwe" carburateur is waarschijnlijk net zo gaar geweest als je "oude" en feitelijk ben je dus niks opgeschoten met de hele wissel.
mijn advies is dus om een revisieset te kopen en de originele carburateur in orde te maken adhv stappenplannen en reportages op dit forum.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
wel het overzetten van een carburateur die je thuis geheel nagezien hebt.
Een ondernemende geest zou hier best nog een leuke hobby/bijverdienste van kunnen maken met het aanbieden van reparatieservices van carburateurs. het is bijna bij iedere auto die hier met motorproblemen voorbij komt hetzelfde; grondige reiniging, controle, revisiekit erin en gaan met de banaan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;167836 schreef : waag er maar eens een zoektocht aan via de betreffende functie van dit forumdeel, zou ik zeggen.
zoektermen:
32DIR109
32DIR110
32DIR104
32DIR105
EGR, pulsair, decelleratie, fuel cutoff
De betreffende carburateur zou met de juiste pijpjes wel en niet aangesloten op zich goed moeten kunnen werken. Maar de "nieuwe" carburateur is waarschijnlijk net zo gaar geweest als je "oude" en feitelijk ben je dus niks opgeschoten met de hele wissel.
mijn advies is dus om een revisieset te kopen en de originele carburateur in orde te maken adhv stappenplannen en reportages op dit forum.
Nou eerlijk gezegt denk ik niet dat de carberateur net zo slecht was als de vorige, als de motor warm is loopt hij goed. stationair ook. Bij de oude viel die stationair uit, afstelschroef deed het niet meer en elektrische spruitstuk voor de benzine toevoer deed het slecht.
Zou je deze carberateur eenvoudig aankunnen passen zodat die meer benzine krijgt? of zeg ik nou iets wat gewoon simpelweg niet kan?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
zou bijvoorbeeld jammer zijn als het verbruik dan ineens naar 1 op 6 gaat.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
antiekeradio;167843 schreef : Een ondernemende geest zou hier best nog een leuke hobby/bijverdienste van kunnen maken met het aanbieden van reparatieservices van carburateurs. het is bijna bij iedere auto die hier met motorproblemen voorbij komt hetzelfde; grondige reiniging, controle, revisiekit erin en gaan met de banaan.
Eerlijk gezegd heb ik hier al eens aan zitten denken, laten opsturen en ze voor een klein bedrag (incl BCCP kit) reviseren, lijkt me best leuk om te doen.
Zitten natuurlijk wel wat risico's aan, er kan wat kapot gaan of de carb is nog steeds niet goed na revisie etc...., en bij het opnieuw plaatsen ervan moet de carburateur natuurlijk nog specifiek op de betreffende motor worden afgesteld (nog even buiten de vraag of de overige zaken op/aan de motor goed zijn afgesteld en/of in goede conditie verkeren)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
te kromme voet, uitgelopen schroefdraad CO schroef, scheuren/breuken, gekloot aan de stelschroef van de 2e trap -> unrepairable
In die gevallen dus terugsturen of inruilen voor onderdelen.
heb het altijd heel tragisch gevonden dat sloperijen de hoofdprijs vragen voor alleen de carburateur. anders had ik er in plaats van 30 misschien wel 200 gehad inmiddels

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
documentatie nauwlettend volgen en tezamen met een revisiekitje kan iedereen die en carburateur kan vervangen een carburateur reviseren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.