Motor Type?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-02-2011 16:53 #630941
door V300 register
Motor Type? is gemaakt door V300 register
In mijn 340 Winner Vario (eerste toelating juni 1985)lijkt een B 14.1 motor te liggen. Betekent dat dat de motor ooit gewisseld is?
Wat betekent dit voor bougies, rotor, verdeelkap etc. die ik zou moeten hebben?
Ik tank al overwegend super plus, zijn er verder nog dingen om op te letten bij deze motor?
Hoort deze ontsteking niet op een later model?
Foto's heb ik bijgevoegd.
Binnenkort zal ik ook maar eens lid worden, want ik wil in ieder geval zelf de olie wisselen.
Wat betekent dit voor bougies, rotor, verdeelkap etc. die ik zou moeten hebben?
Ik tank al overwegend super plus, zijn er verder nog dingen om op te letten bij deze motor?
Hoort deze ontsteking niet op een later model?
Foto's heb ik bijgevoegd.
Binnenkort zal ik ook maar eens lid worden, want ik wil in ieder geval zelf de olie wisselen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 7
06-02-2011 17:39 #862100
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Motor Type?
Voorzover ik weet is een 14.1 motor de opvolger van de 14.0 motor. Deze 14.0 hield het doorgaans minder dan 1.5 ton uit. In 1985 werd al renixonsteking toegepast.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-02-2011 17:45 #862101
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Motor Type?
Het kan dus zijn dat er een oudere motor in is gelegd ja, maar dat de ontsteking unit behouden is
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-02-2011 17:57 #862102
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Motor Type?
Super plus is niet nodig hoor, veel te duur. Ik zou gewoon loodvervanger kopen en daarvan een beetje bij gooien.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-02-2011 18:19 #862105
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Motor Type?
heeft die auto geen geharde kleppen dan?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-02-2011 18:52 #862115
door V300 register
Dat dacht ik wel, maar loodvervanger verhoogt misschien ook het octaangetal?
Beantwoord door V300 register in topic Motor Type?
flyhart;167550 schreef : heeft die auto geen geharde kleppen dan?
Dat dacht ik wel, maar loodvervanger verhoogt misschien ook het octaangetal?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-02-2011 19:01 #862121
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Motor Type?
nee, daar heb je octaanbooster voor.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-02-2011 20:51 #862154
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Motor Type?
= renix dus moet een B14.3 zijn.
B14.0 is idd de prutmotor met kleine inlaatkleppen en PBS drijfwerk, B14.1 heeft al zuigers van een betere legering maar nog g??n geharde klepzittingen!
door de renix ontsteking kom je weg met Ron95, maar w?l met loodvervanger!
B14.0 is idd de prutmotor met kleine inlaatkleppen en PBS drijfwerk, B14.1 heeft al zuigers van een betere legering maar nog g??n geharde klepzittingen!
door de renix ontsteking kom je weg met Ron95, maar w?l met loodvervanger!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-02-2011 21:12 #862158
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Motor Type?
Zo,n 14.3e motor hoever kan die gaan. Die van mij heeft bijna 2 ton en loopt nog steeds goed.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-02-2011 21:16 #862159
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Motor Type?
Ik heb toch het gevoel dat 98 het beter doet dan 95, maar wellicht dat 95+loodvervanger (Dat verhoogt het octaan een beetje?) goedkoper en beter is.
Op 95 loopt ie stationair merkbaar onrustiger, zeker als ie koud is. Op 98 haal ik in ieder geval een verbruik van 1:13, wat ik heel netjes vind.
Het zou inderdaad een 14.3 moeten zijn, maar het typeplaatje zegt 14.1 De koelslang over het kleppendeksel is geloof ik ook een indicatie van niet 14.3....
Op 95 loopt ie stationair merkbaar onrustiger, zeker als ie koud is. Op 98 haal ik in ieder geval een verbruik van 1:13, wat ik heel netjes vind.
Het zou inderdaad een 14.3 moeten zijn, maar het typeplaatje zegt 14.1 De koelslang over het kleppendeksel is geloof ik ook een indicatie van niet 14.3....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets