beoordelen carburateur

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-11-2010 21:58 #853538 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic beoordelen carburateur
er is g??n verschil in de carburateurs vwb automaat of handbak; w?l inderdaad voor motoruitvoering e.d., uit het hoofd moet je op zoek naar een 104 carburateur voor jouw auto Peter, maar dat zou ik voor de zekerheid nog even controleren op de carburateurvoet:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-11-2010 20:30 #853762 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic beoordelen carburateur
Weet iemand of er verschil zit tussen een 32 DIR 104 en 32 DIR 105, enne... zijn ze uitwisselbaar? Soms hoor ik ook dat een 109 erop zou kunnen. Klopt dat?

Verder heb ik nog een vraag over de afstande tussen vlotter en vlotterdeksel. Ik lees dat dat niet meer dan 7 mm mag zijn en daj je dat goed met een boortje kunt controleren. Wanneer ik dat echter probeer komt het boortje tegen de lasnaad in het midden van de vlotter aan maar zie ik nog ruimte tussen het boortje en de vlotter. Welke afstand moet ik op welk punt aanhouden?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-11-2010 23:06 #853775 door V300 register
104 is praktisch uitwisselbaar (zelfde aansluitingen, vrijwel dezelfde sproeiers, met overzetten van de renix is het een perfecte match) met de 109

zelfde geldt voor de 105 versus 110

een auto met 104 kun je eventueel wel een 105 of 110 gebruiken, want die hebben vooral extra aansluitingen en functies die je niet per s? nodig hebt.
(speciale EGR en decelleratie aansluitingen, en een decelleratie membraan+hefboom op de gasklepas)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-12-2010 11:21 #854310 door V300 register
Stand van zaken

Hier het vervolg. Ik heb inmiddels de carb doorgeblazen met perslucht, enkele pakkingen gesneden en vervangen en ik heb op een grote vloertegel van 60x60 de voet gevlakt. Inmiddels rijdt de auto drie dagen zonder af te slaan bij stationair. Een succesje dus:yesyes:!
Wat me opvalt is dat de auto maar 1000 toeren haalt met voledig uitgetrokken choke. Ik lees dat dat tussen de 1600 en 2200 moet liggen.
Ik heb de afstelgegevens van Arjan er nog eens op na geslagen (Weber revisie) en zie dat met volledige choke en ingedrukt chokemechanisme de chokeklepopening tussen 5 en 7 mm moet liggen. Bij mij meet ik rond de 3,5 mm. Nu lees ik in de vraagbaak dat je dat kunt afstellen na een zegel verbroken te hebben. Heeft iemand daar ervaring(en) mee en zo ja, welke?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-12-2010 11:25 #854312 door V300 register
kan ook zijn dat het betreffende membraantje niet meer helemaal dicht is, of het rubber ringetje tussen het membraanhuis en de body van de carburateur verduurd is, of het gaatje van de vacuumleiding door het carburateurhuis naar het membraanhuis gedeeltelijk verstopt zit, of de positie van de gasklepas veranderd is door slijtage in de draaipunten, ofwel dat kijk alles wat hier mee te maken heeft eerst nog even grondig na voordat je het schroefje gaat verstellen :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-12-2010 11:34 #856697 door V300 register
Kan ik dat membraanhuis openen zonder een revisiekit bij de hand te hebben?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-12-2010 15:20 #856708 door V300 register
openen kan altijd. als je het stuk trekt of het membraan blijkt al stuk te zijn (of het O-ringetje) kun je het zaakje alleen niet terug dicht schroeven zonder revisieset...

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC