Lekkende waterpomp 340
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
08-11-2011 21:22 #891218
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Lekkende waterpomp 340
Jazeker kan dat, van de verhalen die ik al gehoord/gelezen heb is de kans wel aanwezig dat ??n of meerdere bouten af gaat knappen bij het demonteren.
(van te voren inspuiten met WD40 kan enigzins helpen)
En verder is het belangrijk dat alle oude pakkingsresten echt helemaal verwijderd zijn en het aansluitvlak op de kop van het motorblok goed schoon zodat de nieuwe pomp inclusief pakking weer goed aansluiten en daarmee lekvrij functioneren.
(van te voren inspuiten met WD40 kan enigzins helpen)
En verder is het belangrijk dat alle oude pakkingsresten echt helemaal verwijderd zijn en het aansluitvlak op de kop van het motorblok goed schoon zodat de nieuwe pomp inclusief pakking weer goed aansluiten en daarmee lekvrij functioneren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-11-2011 21:26 #891219
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Lekkende waterpomp 340
Nou, dat wordt spannend dan! Pomp zit er al ruim 23 jaar op...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-11-2011 11:26 #891385
door V300 register
Ik wil voordat ik de nieuwe pomp ga monteren het koelsysteem doorspoelen. Doe ik dat gewoon met de tuinslang of moet ik er een flush bij gooien. Wat is wijsheid en eventueel jullie ervaring hiermee.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
10-11-2011 13:39 #891396
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Lekkende waterpomp 340
Ik heb eerst een flush middel gebruikt en daarna de vuile oude kvs afgetapt, vervolgens met de tuinslang het systeem doorgespoeld, dat is nu ruim twee jaar geleden en de kvs ziet er nu best fris uit op wat kalk deeltjes na.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-11-2011 16:18 #891415
door V300 register
De meningen over spoelen en de manier waarop zijn erg verdeeld. Mijn mening is: als de auto gewoon goed koelt onder normale omstandigheden en de huidige koelvloeistof ziet er redelijk uit, dan niet flushen. Bij een oude auto kan het soms ook nadelig zijn dat er door een additief te veel schoongemaakt word, en treden er andere problemen of lekkages op.
Even met schoon water uit de tuinslang er doorheen kan natuurlijk geen kwaad. Mocht je het toch doen, dan kun je daarvoor ook gewoon citroenzuur gebruiken, dat schrijven autofabrikanten ook wel voor, vaak zo om en nabij de 5% citroenzuur, de rest water.
Even met schoon water uit de tuinslang er doorheen kan natuurlijk geen kwaad. Mocht je het toch doen, dan kun je daarvoor ook gewoon citroenzuur gebruiken, dat schrijven autofabrikanten ook wel voor, vaak zo om en nabij de 5% citroenzuur, de rest water.
Moderators: Mark Smeets