B14.3e --> B14.4e

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-08-2010 20:55 #842423 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic B14.3e --> B14.4e
Is dat dus dan niet zo succes een b 14,3e op gas? Zo,n instalatie kost nog geen 1000 euro dus dat heb je er binnen 10000 km uit. En dan in belgie lpg tanken (dacht iets van rond de 40 cent) dan rij je dus voor niks bijna. Dan heb je het zelfs na 8000 km eruit.....

Maar ja, als dat allerlei complicaties opleverd blijf ik toch liever op benzine rijden.... Had jij met of zonder flashlube? Ik denk zonder dat mag ook toch met een 14.3e. Alleen tja, dat spruitstuk heeft het met benzine al hard te voorduren, als het dan ook nog eens constant 1000 toeren warmer wordt....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Tim Schoutrop
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-08-2010 21:34 #842429 door Tim Schoutrop
Beantwoord door Tim Schoutrop in topic B14.3e --> B14.4e
Ik had zonder flashlube. Mijn cilinderkop is ook nog geheel in orde,alle kleppen zijn nog in takt en zien er goed uit. Ik had de pech dat bij een zuiger de koolafzetting langs de zuiger was gegaan waardoor alle zuigerveren vast zaten met als gevolg geen compressie meer.(Dit kwam niet door het rijden op gas) Verder heb ik helemaal geen problemen gehad met de gasinstallatie de auto loopt er probleemloos op. Ik had ook scheuren in mijn uitlaatspruitstuk maar die zijn gelast.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-08-2010 22:29 #842446 door V300 register
En omschakelen op benzine lukte dat ook af en toe aardig? En wat had je met de benzinepomp gedaan. Electrisch of nog steeds de oude. Omdat er met de oude pomp contineu druk opstaat gooien sommige mensen er een electrische in.

Maar goed, dat gaat dus wel goed? Hoeveel km heb je al op gas gelopen? En dat spruitstuk waar heb je dat dan laten lassen!!! Dat is gietijzer namelijk!!! Dat is echt duur om te lassen niet?

Ik zit er wel over te denken maar wellicht moet ik gewoon een hele mooie 340 uit voor 87 kopen omdat mee te doen.

Het kan zoveel geld schelen als je veel rijd. Dat is echt ongeloofelijk. EN het verbruik? Zo,n 80 liter gas tank 1000 km?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-08-2010 22:37 #842447 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic B14.3e --> B14.4e

Markvictor;152166 schreef : En omschakelen op benzine lukte dat ook af en toe aardig? En wat had je met de benzinepomp gedaan. Electrisch of nog steeds de oude. Omdat er met de oude pomp contineu druk opstaat gooien sommige mensen er een electrische in.

die druk is totaal niet schadelijk, er zit ook bij de B14.3 gewoon een retour op de pomp; een elektrische afsluiter op de toevoerleiding naar de carburateur is voldoende, zo hou je ook wat circulering van de benzine in de brandstoftank om gomvorming wat tegen te gaan.

Markvictor;152166 schreef : Maar goed, dat gaat dus wel goed? Hoeveel km heb je al op gas gelopen? En dat spruitstuk waar heb je dat dan laten lassen!!! Dat is gietijzer namelijk!!! Dat is echt duur om te lassen niet?

nee, met de juiste procedure niet en dat laatste is vaak voor een normaal garagebedrijf het probleem; ga hiervoor enkel naar een lasserij/bankwerkerij!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-08-2010 23:08 #842454 door V300 register
Oke, geen nadelen eigenlijk. Het enige wat ik me kan verzinnen, is laswerk. Want hoe lopen die leidingen? Kun je ze verleggen als men ze bijvoorbeeld door en over kokerbalken laat lopen?

Wat was jij daar voor kwijt tim meer over minder dan 100 euro voor het lassen van het spruitstuk?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC