V345 - '81 - 14.3 - Dit verzin je niet; ontsteking/oliepomp tandwiel kapot . .

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-06-2010 11:26 #837046 door V300 register
ik zeg oliepomp open maken, omdat een vastlopende oliepomp eigenlijk als enige precies dit probleem zou kunnen veroorzaken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2010 23:23 #837114 door E. van Oostveen
Kant het ook speling zijn waardoor er frictie tussen de tandwielen ontstaat en dan breuk gerealiseerd word?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2010 18:59 #837147 door Anjo van den Akker
snap wat je bedoeld maar dan zouden de tandjes er niet in z'n geheel af mogen komen maar gedeeltelijk (meer de puntjes)

die 2 asjes die J-L nog in z'n gereedschapskist had liggen waren iig volledig ontdaan van de tanden op die plek, enige logische reden daarvoor is zoals Wouter al zei een vastslaande/vastgeslagen oliepomp

toch blijft het raar dat de pomp vastslaat.. ophoping van evt kit-resten in de aanzuigpijp en dus drooglopen van de pomp? verstopping in het oliedrukcircuit v??r de drukbegrenzer? 't kan van alles zijn..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-07-2010 19:37 #837149 door V300 register
Teveel speling van het "vrije" wiel op het asje in de pomp, zou kunnen zorgen dat de toppen van de tanden tegen het huis vastlopen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2010 20:41 #837151 door Jeroen van Bodegom
Vluchtheuvel met 50 km/h door het carter waardoor de oliepomp afbreekt en de as vastslaat...
Dat was het geval met mijn 940... :+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2010 22:49 #837161 door E. van Oostveen
Er zit toch een filter bij de aanzuiging van de olie? Heel plausibel dat er dan resten materiaal in komen is het niet. Dan zouden het al zakkende delen kunnen zijn. Pakkingsresten worden volgens mij wel vermalen. Zou het niet een lager waar het asje in draait kunnen zijn? Zo, ja is dat dan van te voren merkbaar/hoorbaar?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-07-2010 23:13 #837163 door V300 register
dat denk ik ook Erik, het kan ook gewoon slijtage zijn.

antiekeradio;149146 schreef : Teveel speling van het "vrije" wiel op het asje in de pomp, zou kunnen zorgen dat de toppen van de tanden tegen het huis vastlopen.


het stomme is dat ik dit verhaal van 1100's en 1300's nog nooit gehoord heb.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2010 23:36 #837204 door E. van Oostveen
Er is volgens mij ook geen evenredig verband met kilometeraantal? Drooglopen? Te heet lopen? Ruimte op Krukaslager?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD