ontstekingscurve

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2010 21:10 #833206 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic ontstekingscurve
Doeke, dat is natuurlijk de andere kant van het verhaal, maar is een reputatie als motorblok-donor wel zo gewenst? tot op een zeker niveau is het leuk maar voor je het weet is het hek van de dam en ben je mooi klaar. een soortgelijk iets is nu in engeland aan de gang, voordat men wist dat je aardig makkelijk een 1.8/2.0 16v in een rhd 340 1.7 kon inbouwen waren er ook nog enorm veel van, nu zijn 340's met de originele 1.7 erin zowat zeldzamer als mk2 360 glt's en word je op de engelse markt doodgegooid met dergelijk bewerkte auto's als "high-spec driftwagen"..

nu ineens het ene na het andere ombouw-in-vreemde-auto project hier opduikt heb ik er persoonlijk geen zin meer in om technische informatie aan te blijven strekken, die tijd/energie steek ik veel liever in een 343, 345, 340 of 360 met problemen. af en toe een keer is leuk maar die gasten schijnen maar te blijven denken dat een b14 gewoon een b14 is en dat het niet boeit wat je er verder op schroeft, en dan maar klagen dat het voor geen meter loopt "zucht".

is 't niet een idee om die hele zut over daf/estafette whatever gewoon naar het ledenmenu te verplaatsen?:) dan worden ze eerst maar lid voor er info komt en dragen zo een beetje aan het behoud van de 300 serie bij:D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-05-2010 13:05 #833273 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic ontstekingscurve
Vrienden, ik voel me verplicht me te verdedigen. Ik ben Henk Schutte, ??n van de oprichters van de Daf Club Nederland en autoliefhebber. Ik heb ook veel 340 gereden, met Variomatic. Indien een vrijwel nieuwe 340 met Cleon motor (mijn lievelingsmotor, ik heb er jaren geleden nog eens een groot artikel in het clubblad over geschreven) in het kader van de sloopregeling op de sloop beland, en de sloper van plan is alles te vernietigen vind ik het niet ongepast een motor met 60dkm uit te bouwen en te hergebruiken. Beter dan omsmelten.
Overigens stel ik het op hoge prijs dat jullie je om de zeer ondergewaardeerde 300 serie bekommeren. vanuit mijn DAF verleden kende ik veel mensen die bij de ontwikkeling betrokken waren. Tijdens de productie heb ik vaak Born bezocht. De auto verdient veel meer dan z'n imago. Keep up the good work!

sorry dat ik zo off-topic ben, maar jullie begonnen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2010 18:41 #833321 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic ontstekingscurve
Hallo Henk, de oorzaak van de "irritaties" komt vooral van mensen die niet een dergelijke Daf/Volvo geschiedenis hebben en hier alleen maar even snel een antwoord komen halen en vervolgens zie je ze heir nooit meer terug... Zelfs niet om even te bedanken voor de informatie en een terugkoppeling over het resultaat.

Ik denk ook dat, als je je eerst geregistreerd had op het forum, er hier bij een heleboel mensen al een belletje was gaan rinkelen bij de naam "Henk Schutte". :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
29-05-2010 22:38 #833684 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic ontstekingscurve

AvdAkker;145089 schreef : een soortgelijk iets is nu in engeland aan de gang, voordat men wist dat je aardig makkelijk een 1.8/2.0 16v in een rhd 340 1.7 kon inbouwen waren er ook nog enorm veel van, nu zijn 340's met de originele 1.7 erin zowat zeldzamer als mk2 360 glt's en word je op de engelse markt doodgegooid met dergelijk bewerkte auto's als "high-spec driftwagen"..


Eigenlijk ook offtopic, maar kan het toch niet laten ;)

Deze staat nu ook op ebay te koop, maar wat een geluid zeg, en wat een vermogen!

[YOUTUBE]Kmku0zAxIVc&feature=related[/YOUTUBE]

172,8PK @ 7135 RPM :y:

[YOUTUBE]_Lu3fqmOYHU[/YOUTUBE]

:w00t:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-06-2010 19:57 #837017 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic ontstekingscurve
Wat een geneuzel hier eigenlijk over moraal van auto's slopen. Wees toch realistisch, dit overkomt elke oude auto. Neem bijvoorbeeld oude Italianen, alles ouder als de jaren negentig is zeldzaam.
Roest is gewoon dodelijk voor een auto omdat niemand zin heeft in al die kosten, dus uiteindelijk beland een auto dan gewoon in een negatieve spiraal. De enige reden dat je nog het originele model van de Fiat Panda ziet is omdat ie nog zolang is gemaakt (tot 2003 maar liefst).

Henk is natuurlijk nog steeds niets opgeschoten, daarom bij deze. Alstublieft, graag gedaan. Veel plezier er mee!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-06-2010 22:53 #837031 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic ontstekingscurve
en zelfs met die tekening schiet Henk nog niets op:)

was het allemaal maar zo eenvoudig.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD