verbruik de lucht in na carburateur revisie

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-04-2010 15:00 #827467 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic verbruik de lucht in na carburateur revisie
Ik, als mod, kan je berichtje nog lezen :+ (waarom verwijderd?) en ik zat op hetzelfde spoor met mijn tweede suggestie "pag 4.". De oude Webercarbs hebben dit niet, als ik het goed begrijp.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-04-2010 18:28 #827480 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic verbruik de lucht in na carburateur revisie
ha:+

Ik dacht dat ik er een verkeerde foto op had gezet, die van de acceleratiepomp, maar bleek toch juist te zijn, m'excusi

Wat bedoel je met blz. 4?

de deellastverrijking zonder deksel en membraan:
[img

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2010 18:36 #827483 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic verbruik de lucht in na carburateur revisie
de klere wat een taal, vijzen. ik kan vlaams nog redelijk volgen maar dit was voor mij net zulke vreemde taal als boite van een tijdje terug... de volvo garage en vloeibare pakking, tsjah. vloeibare pakking is gewoon ?ltijd een no-go voor alle plaatsen boven de gasklep, bij de Webers raad ik het persoonlijk tot het onderste blok (waar de carburateurvoetverwarming op aangesloten word) af, die 2 pakkingen met enkel het grote ovalen gat mogen gerust een minimale hoeveelheid vloeibare pakking hebben.

als je het deksel + membraam weer monteerd, moet het extra gaatje in het membraam buiten de 3 bev schroefjes corrospenderen met het deksel. vervolgens dat ensemble op de carburateur monteren, als je de carb gesitueerd op bovenstaande foto beet houd en een kwartslag linksom draait moet de W leesbaar zijn als je het deksel monteerd..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-04-2010 19:00 #827486 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic verbruik de lucht in na carburateur revisie

Nicholas;141636 schreef : Wat bedoel je met blz. 4?

Van de carburateurcursus-handout, zie post eerder. Kun jij niet weten, was meer voor mezelf...dat ik het kan plaatsen in de uitleg die toen werd gegeven.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-04-2010 22:19 #827499 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic verbruik de lucht in na carburateur revisie

AvdAkker;141639 schreef : de klere wat een taal, vijzen. ik kan vlaams nog redelijk volgen maar dit was voor mij net zulke vreemde taal als boite van een tijdje terug... de volvo garage en vloeibare pakking, tsjah. vloeibare pakking is gewoon ?ltijd een no-go voor alle plaatsen boven de gasklep, bij de Webers raad ik het persoonlijk tot het onderste blok (waar de carburateurvoetverwarming op aangesloten word) af, die 2 pakkingen met enkel het grote ovalen gat mogen gerust een minimale hoeveelheid vloeibare pakking hebben.

als je het deksel + membraam weer monteerd, moet het extra gaatje in het membraam buiten de 3 bev schroefjes corrospenderen met het deksel. vervolgens dat ensemble op de carburateur monteren, als je de carb gesitueerd op bovenstaande foto beet houd en een kwartslag linksom draait moet de W leesbaar zijn als je het deksel monteerd..


:) vijzen, wist niet dat dit vlaams was, ik doe nochtans mijn best om dialectwoorden te vermijden...

De vloeibare pakking heb ik trouwens enkel gebruikt onder de gasklep, bovenop elke oude pakking tussen de carburateurvoet en het spruitstuk.
Het vlotterdeksel heb ik met de nieuwe pakking van de revisieset bevestigd.

Is het dan nodig dat ik de boel losgooi en voorzie van nieuwe zelfgesneden pakkingen?
Klopt het dat je kan testen voor valse lucht door met draaiende motor met WD40 op de pakkingen te spuiten en te luisteren? Alleszins, de motor reageert hier helemaal niet op...

Ik zal overmorgen eens kijken of de deellastverrijking goed gemonteerd zit, ik hoop dat het fout zit, dan is het verbruikprobleem voorbij:yesyes:

dank

Trouwens; klopt mijn uitleg van hierboven over de deellastverrijking?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2010 23:28 #827675 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic verbruik de lucht in na carburateur revisie
Remmenreiniger werkt veel beter, dat is lekker brandbaar dus heeft veel meer invloed op de loop van de motor als het ergens naar binnen gezogen wordt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-05-2010 13:52 #828402 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic verbruik de lucht in na carburateur revisie
Kan een verkeerde vlotterhoogte ook een meerverbruik opleveren?

Dit zorgt ervoor dat het mengsel armer/rijker wordt, niet?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-05-2010 18:50 #828426 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic verbruik de lucht in na carburateur revisie
ja dat lijkt me logisch, de vlotterhoogte is zo'n beetje de belangrijkste afstelling van de hele carburateur..

7mm, gemeten incl pakking

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-05-2010 11:51 #832809 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic verbruik de lucht in na carburateur revisie
Allright!!

Membraampje zat inderdaad verkeerd gemonteerd, het verbruik zit terug rond de 6,7l/100km!!

Ook de benzinemeter werkt terug, leve de simpele techniek en contactspray!

Het leven kan mooi zijn :) Bedankt voor de tip!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-07-2010 09:37 #841527 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic verbruik de lucht in na carburateur revisie
Kan dit ook te maken hebben met het probleem wat ik heb met de 340 1.4? Als ik vanuit constant rijden gas wil geven om harder te gaan dan stikt de motor even voor een moment om daarna pas op toeren te komen. Dacht eerst aan de acceleratiepomp die een sloot benzine geeft maar dat is het niet. Het lijkt net of hij op het moment van gas geven verzuipt, hij geeft dan ook een pluimpje zwart.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD