verbruik de lucht in na carburateur revisie
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
als je het deksel + membraam weer monteerd, moet het extra gaatje in het membraam buiten de 3 bev schroefjes corrospenderen met het deksel. vervolgens dat ensemble op de carburateur monteren, als je de carb gesitueerd op bovenstaande foto beet houd en een kwartslag linksom draait moet de W leesbaar zijn als je het deksel monteerd..
- V300 register
- Verbannen
-
Van de carburateurcursus-handout, zie post eerder. Kun jij niet weten, was meer voor mezelf...dat ik het kan plaatsen in de uitleg die toen werd gegeven.Nicholas;141636 schreef : Wat bedoel je met blz. 4?
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;141639 schreef : de klere wat een taal, vijzen. ik kan vlaams nog redelijk volgen maar dit was voor mij net zulke vreemde taal als boite van een tijdje terug... de volvo garage en vloeibare pakking, tsjah. vloeibare pakking is gewoon ?ltijd een no-go voor alle plaatsen boven de gasklep, bij de Webers raad ik het persoonlijk tot het onderste blok (waar de carburateurvoetverwarming op aangesloten word) af, die 2 pakkingen met enkel het grote ovalen gat mogen gerust een minimale hoeveelheid vloeibare pakking hebben.
als je het deksel + membraam weer monteerd, moet het extra gaatje in het membraam buiten de 3 bev schroefjes corrospenderen met het deksel. vervolgens dat ensemble op de carburateur monteren, als je de carb gesitueerd op bovenstaande foto beet houd en een kwartslag linksom draait moet de W leesbaar zijn als je het deksel monteerd..

De vloeibare pakking heb ik trouwens enkel gebruikt onder de gasklep, bovenop elke oude pakking tussen de carburateurvoet en het spruitstuk.
Het vlotterdeksel heb ik met de nieuwe pakking van de revisieset bevestigd.
Is het dan nodig dat ik de boel losgooi en voorzie van nieuwe zelfgesneden pakkingen?
Klopt het dat je kan testen voor valse lucht door met draaiende motor met WD40 op de pakkingen te spuiten en te luisteren? Alleszins, de motor reageert hier helemaal niet op...
Ik zal overmorgen eens kijken of de deellastverrijking goed gemonteerd zit, ik hoop dat het fout zit, dan is het verbruikprobleem voorbij:yesyes:
dank
Trouwens; klopt mijn uitleg van hierboven over de deellastverrijking?
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Dit zorgt ervoor dat het mengsel armer/rijker wordt, niet?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
7mm, gemeten incl pakking
- V300 register
- Verbannen
-
Membraampje zat inderdaad verkeerd gemonteerd, het verbruik zit terug rond de 6,7l/100km!!
Ook de benzinemeter werkt terug, leve de simpele techniek en contactspray!
Het leven kan mooi zijn

- V300 register
- Verbannen
-