gaskabel kapot
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-04-2010 17:51 #828205
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic gaskabel kapot
Ja maar das nie zo. Heb m gemaild.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-04-2010 18:13 #828212
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic gaskabel kapot
Vervelend. Probeer Auto Rima in Druten eens.
Had je Dafhobby en de Volvo-dealer (Henk Scholten of Harrie Arendsen) al geprobeerd?
Had je Dafhobby en de Volvo-dealer (Henk Scholten of Harrie Arendsen) al geprobeerd?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-04-2010 18:43 #828214
door V300 register
Daf en Volvo allebei geprobeerd. Auto Rima was mijn volgende optie!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-04-2010 19:25 #828219
door V300 register
Ben je al bij Rob v/d b Bergh uit Malden geweest ? Die repareert ook 340's. En heeft een hok vol onderdelen. Ze zitten op de Hoge Brug, internet: dafya66 meen ik.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-04-2010 07:49 #828254
door V300 register
Zoals ik tegen Roos al had gezegd, volgens mij is hij echt nog bruikbaar! Ik heb met deze gaskabel echt nog een hele poos rond gereden, zelfs met mijn vario en hoge toeren! Ik heb de auto om dat stukje plastic niet aan de kant hoeven zetten, want hij bleef het gewoon doen!
Ik zou hem gewoon is proberen roos, het inbouwen kost echt niet veel moeite en volgens mij moet het gewoon kloppen.
Post is een foto'tje, dan kan Anjo ofzo mss iets zeggen!
PS als het nou toch blijkt dat het een slechte kabel was, dan heb ik hem niet expres naar jou verstuurd hoor!
Ik zou hem gewoon is proberen roos, het inbouwen kost echt niet veel moeite en volgens mij moet het gewoon kloppen.
Post is een foto'tje, dan kan Anjo ofzo mss iets zeggen!
PS als het nou toch blijkt dat het een slechte kabel was, dan heb ik hem niet expres naar jou verstuurd hoor!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-04-2010 16:26 #828281
door V300 register
De gaskabel zelf beweegt met de huls mee op deze manier. Dat is niet de bedoeling, en komt door dat kapotte stuk plastic. Zo werkt ie dus niet, snap niet zo goed hoe jij er dan mee gereden kan hebben?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-04-2010 20:00 #828306
door V300 register
Volgens mij kan hij gewoon werken zonder die vergrendeling, maar schommelt het tellerwijzertje wat meer. Omdat hij niet helemaal vastgeklemd zit. Zo werkt het iig bij een VDO teller, ik geloof bij Smiths net zo.
Je kunt het repareren met een soldeerbout en wat plastic. Gewoon weer wat spul erbij smelten. Ik heb het vaker gedaan. Kost wat werk en geduld maar het werkt wel.
Je kunt het repareren met een soldeerbout en wat plastic. Gewoon weer wat spul erbij smelten. Ik heb het vaker gedaan. Kost wat werk en geduld maar het werkt wel.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-04-2010 20:32 #828309
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic gaskabel kapot
eh jos een gaskabel is wat anders als een km kabel:D
als de kickdownschakelaar (elektrisch) kaduuk is dan kun je hem normaal gesproken nog gewoon gebruiken, als hij mechanisch kaduuk is niet meer.
je kunt overigens de 300 kabels relatief makkelijk zelf heel goed repareren met bijv een remkabel van een fiets, iets soortgelijks heb ik bij m'n 340T gemaakt met een nieuwe kabel van Featherlite; werkt perfect!
als de kickdownschakelaar (elektrisch) kaduuk is dan kun je hem normaal gesproken nog gewoon gebruiken, als hij mechanisch kaduuk is niet meer.
je kunt overigens de 300 kabels relatief makkelijk zelf heel goed repareren met bijv een remkabel van een fiets, iets soortgelijks heb ik bij m'n 340T gemaakt met een nieuwe kabel van Featherlite; werkt perfect!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-04-2010 20:33 #828310
door V300 register
Waarom zit die veer er dan op? Edit: kan die er ook af blijven? Solderen is niet een hardcore oplossing, weet niet of dat sterk genoeg is.
Mijn auto doet het niet dus het ligt aan de kapotte gaskabel, of aan iets anders. Als ik het gaspedaal in trap, geeft deze geen weerstand. Hij kan wel gestart worden, maar ik kan geen gas geven om (weg) te rijden.
Mijn auto doet het niet dus het ligt aan de kapotte gaskabel, of aan iets anders. Als ik het gaspedaal in trap, geeft deze geen weerstand. Hij kan wel gestart worden, maar ik kan geen gas geven om (weg) te rijden.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-04-2010 20:33 #828311
door V300 register
Het mechanische deel is stuk! Dankje Anjo!!!
Moderators: Mark Smeets