Koelvloeistof en olie verversen
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-03-2010 13:36 #820178
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Koelvloeistof en olie verversen
Bij de oudjes, iig 14.1. Daar zit de ontluchtingsnippel bij de linker luchthapper. Zelfde principe, open draaien en wachten tot de druppeltjes een straal worden en hij is ontlucht.Wouter76;136388 schreef : het systeem ontlucht zichzelf (er zijn ook motortypes waarbij dit niet gebeurt maar die weet ik niet uit mijn hoofd)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-03-2010 14:52 #820183
door V300 register
dat moet je wel doen met volledig geopende kachelkraan (dus het temperatuurschuifje op 'rood') en het motortoerental met de hand wat opvoeren tot 2000 rpm of zo.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-03-2010 15:40 #820189
door V300 register
Ik ga maar eens een brilletje kopen, kan niks vinden.
Het is een 1.4 vario van eind 86, heb ook in het Haynes boek gekeken en daar staat die aftapplug ook mooi aangegeven, ga straks nog maar eens goed kijken!
antiekeradio;136592 schreef : klopt!! net onder de waterpomp aan de voorkant
Ik ga maar eens een brilletje kopen, kan niks vinden.
Het is een 1.4 vario van eind 86, heb ook in het Haynes boek gekeken en daar staat die aftapplug ook mooi aangegeven, ga straks nog maar eens goed kijken!

- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-03-2010 18:29 #820212
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Koelvloeistof en olie verversen
ja met de motor ingebouwd zie je hem ook nauwelijks; hij zit ca 10 cm onder de waterpomp zodat het erg lastig is om hem te zien.
als je aan de rechterkant van de motor vanaf de motorsteun de rand van het distributiedeksel volgt naar bovenboven vlakbij de waterpomp, voel je dat het randje even wat verspringt richting de krukaspoelie; op die plek zit dit afwateringsnippel naast het distributiedeksel
als je aan de rechterkant van de motor vanaf de motorsteun de rand van het distributiedeksel volgt naar bovenboven vlakbij de waterpomp, voel je dat het randje even wat verspringt richting de krukaspoelie; op die plek zit dit afwateringsnippel naast het distributiedeksel
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-03-2010 20:54 #820321
door V300 register
Hoi Anjo,
Heb de bout gevonden maar kreeg hem niet zonder geweld los dus heb ik hem lekker laten zitten.
Vandaag wel flink aan het spoelen geweest maar eerst gisteren de benzineslangetjes bij de brandstofpomp gedaan, die lekten echt, nu weer toppieyeehaa!
Vandaag op mijn vrije dag auto in de loods en koelvloeistof gedaan, deze was diep en diep bruin. Radiatorslang los spoelen/vullen enz, een keer of 5 en toen zag het er nog zo uit!!
[ATTACH]2193[/ATTACH]
Daarna met Wynns cleaner 2 keer gespoeld nog 2 keer met water (warm water, slang lekker op de kraan aangesloten) en toen weer koelvloeistof erin. Ik denk wel dat ik het over 1000 km nog een keer ga verversen, was volgens mij echt lang niet gedaan, het voelde in ieder geval allemaal lekker:y:
Heb de bout gevonden maar kreeg hem niet zonder geweld los dus heb ik hem lekker laten zitten.
Vandaag wel flink aan het spoelen geweest maar eerst gisteren de benzineslangetjes bij de brandstofpomp gedaan, die lekten echt, nu weer toppieyeehaa!
Vandaag op mijn vrije dag auto in de loods en koelvloeistof gedaan, deze was diep en diep bruin. Radiatorslang los spoelen/vullen enz, een keer of 5 en toen zag het er nog zo uit!!
[ATTACH]2193[/ATTACH]
Daarna met Wynns cleaner 2 keer gespoeld nog 2 keer met water (warm water, slang lekker op de kraan aangesloten) en toen weer koelvloeistof erin. Ik denk wel dat ik het over 1000 km nog een keer ga verversen, was volgens mij echt lang niet gedaan, het voelde in ieder geval allemaal lekker:y:
Moderators: Mark Smeets