Bestaan er passende silicone radiatorslangen voor 1.4 CVT blok?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-01-2010 23:13 #812948 door V300 register
En dat voor zo'n gewoon uitziend doppie :)

Maar ik heb ook (naast mijn aangesloten slang naar radiator) nog een open opening aan dat vaatje zitten (in vorm van pijpje voor een slang) maar daar hangt helmaal geen slang aan, zo heeft dat ventiel toch geen nut?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-01-2010 23:18 #812950 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Bestaan er passende silicone radiatorslangen voor 1.4 CVT blok?
Kijk maar eens naar de binnenkant van dat gewone doppie...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-01-2010 23:20 #812952 door V300 register
de 2e kleine aansluiting is alleen in gebruik bij de 1700 en diesel uitvoeringen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-01-2010 23:26 #812954 door V300 register
Aha, maar als er een gewone opening zit in dat vaatje van mij in de vorm van een open pijphulsje (staat gewoon in contact met de nuitenlucht heel de tijd), heeft dat expansievat-dopje dan nog wel zijn werkende nut?
Of moet ik dat open pijpje afdichten?

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
25-01-2010 07:49 #812962 door Wouter Borsje
Dat open pijpje is niet open, dat lijkt alleen maar zo.

Het expansievat vangt het druk verschil op van de uitzettende (opwarmende) koelvloeistof, als deze druk te groot word dient het ventiel in de dop als beveiliging (teveel aan druk word afgelaten)

Gr; Wouter.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
25-01-2010 07:55 #812963 door Wouter Borsje
Dat extra pijpje lijkt open maar is dat niet.

Het expansie vat vangt de drukverschillen op door de uitzettende (opwarmende) en krimpende (afkoelende) koelvloeistof.

Als de druk te hoog oploopt (boven de 75 Kpa) dan opent het "ventiel" in de dop van het expansievat als beveiliging.

Gr; Wouter.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-01-2010 19:07 #813009 door V300 register
Wouter u zijt een kei! Ik had het pijpje nog bekeken maar idd was helemaal dicht (het leek zo echt :) ).

Ik denk dat mijn experiment aardig geslaagd is, onderste slang naar radiator die was met bevestiging aan waterpomp heel ietsie nat.
Slang iets terug getrokken daar hij erg tegen een soort nokje aan onderkant waterpomp zat, op nieuw wurgklem vast.

Nu was nog ietsiepietsie vochtig ondanks met doek nawrijven na een nwe rit maar kan restvocht zijn.

Maar al met al was het een leuk klusje om te doen, had een waterpomp via daf-hobby en er schijnt een paar jaar garantie op te zitten, luxe luxe.

Nwe verdelerkap en rotor incl. bougiekabels gemonteerd tijd terug, vandaag met starten dus alles uitgeprobeerd en alles okay.
Terental was denk door kou wat errug laag, dus iets opgedraaid daar hij bijna uitviel voor stoplicht in D.

Ik zal bevestingen van slangen goed in de gaten houden komende ritten en dan is chapter closed.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
08-02-2010 18:45 #816820 door Mark Smeets
www.volvo300club.nl/advertenties.php?adid=2673

misschien kan dafhobby wat regelen?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-02-2010 19:46 #816834 door V300 register
Thanks, goede tip idd en moet zeggen dat dafhobby ook een fijn onderdelen-adres is, ik had daar mijn waterpomp ook vandaan.

Heb mijn slangen vorige week nog eens goed bekeken maar zijn gelukkig nog niet uitgedroogd.

Een dezer dagen gaat hij naar de apk, spannend!!! Laat dan meteen de remvloeistof verversen en dan is het onderhoud weer helemaal up to date!

Offtopic: sinds oktober mag politie niet meer beuren op xenon in niet-daarvoor-bedoelde koplampen. En dt jaar bied ik de auto met xenon aan bij apk-keuring (deze zal wel naar afstelling kijken maar ik waag de gok).

Verder de slangen bij dafhobby zal ik onthouden voor de toekomst (of desnoods ooit reserve inslaan als er een redelijk goede te leveren is).

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
22-12-2010 22:49 #858359 door Mark Smeets
Zou dit misschien iets zijn, om siliconen slangen te bestellen?
link.marktplaats.nl/406310558

Ze zeggen ook op maat te maken.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC