Bestaan er passende silicone radiatorslangen voor 1.4 CVT blok?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-01-2010 23:26 #629883 door V300 register
Hoi,

Bij deze een vraag, ik zag bij Anjo van die mooie blauwe slangen onder de motorkap.

Ik ben nu mijn waterpomp aan wisselen en denk er over na om bij voorbaat om de 22 jaar radiatorslangen te vervangen.

Ik heb al wat gegoogeld maar volvo 340 en radiatorslangen levert nauwelijk hits op laat staan met over die moderne siliconen slangen.

Weet iemand of er een passende set bestaat en zo ja waar te koop?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-01-2010 09:39 #812699 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Bestaan er passende silicone radiatorslangen voor 1.4 CVT blok?
nope, passende sets zijn voor de b14 in een 300 niet te koop.

je zou voor de grap bijv samco eens kunnen vragen om een prijsopgave te maken, met duidelijke foto's per originele slang; denk dat je schrikt:)

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-01-2010 09:43 #812701 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Bestaan er passende silicone radiatorslangen voor 1.4 CVT blok?
Ik heb ze alleen nog 2e hands. Kwam laatst een vergeten doos tegen.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-01-2010 09:45 #812702 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Bestaan er passende silicone radiatorslangen voor 1.4 CVT blok?
het is overigens wel mogelijk om alle slangen te vervangen door silicone exemplaren, maar dan moet je ook met gebogen aluminium pijpen aan de gang gaan en rechte koppelstukken etc.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-01-2010 10:54 #812711 door V300 register

Erik;131317 schreef : Ik heb ze alleen nog 2e hands. Kwam laatst een vergeten doos tegen.

Siliconen slangen of origineel? :P

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-01-2010 20:02 #812735 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Bestaan er passende silicone radiatorslangen voor 1.4 CVT blok?
orgineel

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-01-2010 22:27 #812941 door V300 register
Hehe, de boel ver afgewerkt, nwe multi-riem er meteen opgezet en gespannen, slangen zonder scheuren etc weer terug gemonteerd met de klemmetjes.

Nu een vraagje, er zit natuurlijk niet veel koelvloeistof in het blok nu er veel tijdens waterpomp monteren eruit is gelopen.

Wat is het gezondste voor de volvo, dat ik nu alvast bijvul en dan pas starten en dan nog wat koelvloeistof erin doe?

Of auto starten, kacheltje op heet en nu pas alles qua koelvloeistof in reservoir gieten?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-01-2010 22:33 #812942 door Anjo van den Akker
koelvloeistof tot max vullen voor het starten > expansiedop weglaten > kachelschuif in 't rood > motor starten en een beetje verhoogd laten draaien (2000/2500toeren) tot de bovenste radiateurslang goed warm word, is tussentijds het expansievat al leeg dan bijvullen tot max. > bovenste radiateurslang warm laten worden, tot max afvullen; expansiedop erop en de eerstvolgende keer dat de motor weer koud is het kvspeil controleren en zonodig bijvullen:)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-01-2010 22:47 #812943 door V300 register
Duidelijk omschreven, nu kan het niet meer fout gaan ;D

Thanx voor de tip, zal van de week de finishing touch doen en hebben we als niet echte sleutelaar, iets "groots" gedaan voor het eerst.

Was leuk om te doen sowieso, lekker alles op gemakkie, zo leer je je bakkie kennen he.

Oja expansiedop is gewoon mijn koelvloeistofreservoirdoppie he?

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-01-2010 23:00 #812945 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Bestaan er passende silicone radiatorslangen voor 1.4 CVT blok?
Klopt, daaar zit een ventiel in wat het stijgen en dalen van het niveau in het expansievat opvangt.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC