verbruik en temperatuur
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
13-01-2010 23:01 #811997
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic verbruik en temperatuur
Ja dat begrijp ik, wat ik eigenlijk bedoel is dat het zou kunnen dat met deze buiten temperaturen de koelvloeistof ook langzamer opwarmt omdat de luchtfilter klep niet goed meer werkt of dat de voorverwarmingsslang kapot is.
Als bij een langere rit, de temperatuurmeter nog steeds niet in de buurt van het midden van de schaal staat blijft waarschijnlijk de thermostaat open staan.
Hopelijk heb ik het zo iets duidelijker verteld.
Gr; Wouter.
Als bij een langere rit, de temperatuurmeter nog steeds niet in de buurt van het midden van de schaal staat blijft waarschijnlijk de thermostaat open staan.
Hopelijk heb ik het zo iets duidelijker verteld.
Gr; Wouter.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-01-2010 23:21 #811998
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic verbruik en temperatuur
owww ok, ik snap je bedoeling nu wel ja.
het is alleen wel zo dat de temperatuur van de inlaatlucht eigenlijk geen invloed heeft op de temperatuur van het koelwater.
De voorverwarming van de lucht is vooral om bevriezing van de carburateur te voorkomen.
dus een luchtklep die op koud blijft hangen gaat er niet voor zorgen dat het koelwater ook maar 1 minuut later op temperatuur komt, zeg maar
het is alleen wel zo dat de temperatuur van de inlaatlucht eigenlijk geen invloed heeft op de temperatuur van het koelwater.
De voorverwarming van de lucht is vooral om bevriezing van de carburateur te voorkomen.
dus een luchtklep die op koud blijft hangen gaat er niet voor zorgen dat het koelwater ook maar 1 minuut later op temperatuur komt, zeg maar

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-01-2010 06:29 #812017
door V300 register
Goedemorgen!
Ik zit dus ook inderdaad aan een meterafwijking te denken daar de kachel wel goed werkt.
0Zaterdag zal ik, na een dezelfde afstand gereden te hebben eens de koelwatertemperatuur opnemen.
Tussen de 80 en 90 graden.... neem ik aan?
Hou jullie op de hoogte.
David
Ik zit dus ook inderdaad aan een meterafwijking te denken daar de kachel wel goed werkt.
0Zaterdag zal ik, na een dezelfde afstand gereden te hebben eens de koelwatertemperatuur opnemen.
Tussen de 80 en 90 graden.... neem ik aan?
Hou jullie op de hoogte.
David
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
14-01-2010 12:18 #812028
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic verbruik en temperatuur
@Wouter N, duidelijk verhaal, weer wat bijgeleerd!
Gr; Wouter.
Gr; Wouter.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-01-2010 12:31 #812030
door V300 register
Bij mijn twee 360s komt de temperatuur altijd maar tot 1/3e van de schaal. In de GLS al drie verschillende thermostaten geprobeerd (twee met verschillende waarden) en geen verschil. Kachel brand je de wagen uit. Je kan ook voelen dat de slang die van de thermostaat naar de radiateur loopt gloeiend heet is, dus mijn conclusie is dat de schaal op de meter niet per se bij elke auto hetzelfde is.
Overigens heb ik ook een dekje voor de radiateur. De auto warmt snel op en de motor blijft warmer en dat is volgens mij gunstiger voor je verbruik. Met de injectie ongeveer 1 op 12,5.
Overigens heb ik ook een dekje voor de radiateur. De auto warmt snel op en de motor blijft warmer en dat is volgens mij gunstiger voor je verbruik. Met de injectie ongeveer 1 op 12,5.
Moderators: Mark Smeets