340DL uit '84 ratelt

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-10-2009 13:34 #802628 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340DL uit '84 ratelt
Tja, veel mensen snappen al niet dat je 500 euro aan onderhoud uitgeeft aan een 300-serie, laat staan een opknapbeurt van ietsje meer. Voor een beetje investering heb je een belastingvrije betrouwbare veilige auto. Nu krijg je misschien wel een japans gedrochtje terug ipv deze stijlvolle Volvo.

Jammer dat deze 300-garage de auto al (economisch?) heeft afgeschreven. Ik ben benieuwd naar het oordeel van onze TC. Het oordeel van Erik kan ik op voorhand al raden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-10-2009 14:00 #802629 door V300 register
Erg jammer :(

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-10-2009 16:56 #802632 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 340DL uit '84 ratelt
qua sleuteldagen zijn we gewoon al op zoek naar een alternatieve vestiging, de instelling is daar veel te commercieel en dat is niet de bedoeling voor een sleuteldag (om nog maar over het onderdelengebeuren te zwijgen).

het knoeiwerk wat bij de Blue special van Steven is uitgevoerd idem dito, en ik heb helaas ook nog een keer een auto staan repareren die daar 2 weken ervoor een verse apk gekregen had.

dieper ga ik hier niet op in op 't forum, maar het is wel erg jammer.

om over dat apk lijstje nog maar te zwijgen, paar punten terecht maar een paar punten ook gwoon klinklare lariekoek (echt zo van "ha meneer hier is het apk lijstje van uw oude auto" (laat minuutje lezen...) "zoo meneer, komt ie maar eventjes mee naar onze showroom, we hebben de ideale auto voor u ; kopje koffie?")

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-10-2009 17:11 #802634 door V300 register

Lucluc;123438 schreef : Jammer dat deze 300-garage de auto al (economisch?) heeft afgeschreven. Ik ben benieuwd naar het oordeel van onze TC. Het oordeel van Erik kan ik op voorhand al raden.

We zijn het over deze 100% met de standaard stelling van Erik eens. Redbaar, makkelijk zelfs. Als je van de "waslijst met afkeurpunten" (die ik inmiddels ook gezien heb) de punten wegstreept die met een normale, correct uitgevoerde grote beurt opgelost worden.. hou je welgeteld 1 punt over en dat is roestvorming aan de bodemplaat.

(dit zal wel zijn; de bekende plekken rond de kriksteun/achterdwarsbalk)

maar als het correct uitvoeren van een beurt een moeilijke opgave is, dan is het redden van deze wagen dat ook :)

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-10-2009 18:24 #802641 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 340DL uit '84 ratelt
Hopsa, Bunnik, bedankt voor het laten slopen van deze auto!

Chesten, denk er nu nog even goed over na, een goedkopere auto dan deze 340 zul je niet vinden. Bedenk je eens hoeveel geld het kost om een nieuwere te laten onderhouden. Veel meer dan deze belastingvrije 340.

Nu weet ik zeker dat ik niet meer naar een sleuteldag in Bunnik ga, waar ik eerst wel over heb zitten denken.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-10-2009 19:20 #802658 door V300 register
Helemaal mee eens allemaal, ik vind het echt heel raar dat ze niet met deze auto verder wilden, die ervaring deel ik namelijk helemaal niet.

Ik denk dat het ook een beetje ligt aan de vastberadenheid van de persoon die de auto bezit. Als je zegt dat ze het moeten fixen, omdat je de 300-serie een warm hart toedraagt, of dat je zo gehecht bent aan de auto, dan gaan ze toch wel met je in zee?! (Hoewel je dit helemaal niet zou hoeven te verdedigen!)

Echt goedkoop wordt een grote beurt voor een slecht onderhouden 300 natuurlijk nooit. Ik kan het weten (niet alleen bij FCCS) ;). Toch denk ik dat Bunnik nog altijd iets goedkoper is dan de Volvodealer om de hoek (die vind ik vaak wat afstandelijker). Afgezien van de beginnersfouten aan mijn auto (wellicht te wijten aan de 'nieuweling') ben ik verder altijd goed geholpen.

Maar mijn twijfels groeien ook.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-10-2009 21:41 #802670 door V300 register
Nu wil ik wel nog graag even benadrukken dat ik opzich een heel goed idee van deze garage kreeg. Hele vriendelijke mensen die, in tegenstelling tot het algemene beeld dat ik heb, er niet op uit waren om enkel geld aan mij te verdienen. Misschien komt dit ook wel door het oordeel aangezien ik verwachtte altijd te horen te krijgen dat het allemaal wel gerepareerd kan worden. Ik ben wel benieuwd naar hoe jullie de roestvorming zullen beoordelen aangezien de garage erover zei: "Als je vijftig kilo tuinaarde in de kofferbak legt komt het er doorheen", wat toch zou moeten betekenen dat het geen sinecure is om het te verhelpen. Maar hier zal ik binnenkort wat foto's van proberen te maken en die zal ik dan naar Anjo sturen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-10-2009 22:11 #802679 door V300 register
Geef het in ieder geval nog een kans! 750 euro kan je straks zo afrekenen bij de eerste de beste beurt van een nieuwe auto (en dan vind iedereen het wel normaal).

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-10-2009 22:20 #802682 door V300 register
Ok?. Dat geeft al een genuanceerder beeld. De eerste keer dat ik een 'fortuin' moest uitgeven om m'n autootje op de weg te houden viel mij ook zwaar. Inmiddels accepteer ik het en calculeer ik er jaarlijks budget voor in. Anders moet ik het maar zelf gaan doen/leren.

Die grote beurt hoort er een beetje bij, heb je bij elke auto die je langer op de weg wil houden. 't Is even door de zure appel heen bijten, maar daarna heb je wel weer eventjes respijt en dat valt maar te bezien met een andere 2e hands auto.

Echter, roest is vaak het grootste en meest kostbare probleem wat voor velen niet te behappen is. Zeker als je dacht dat de auto gewoon ok? was, 't komt dan rauw op je dak. Jij moet die afweging maken, is hij het jou waard? Naast het nogal droge baten-kostenplaatje, kun je veel meer afwegen.
- Heb je genoeg feeling met de 300-serie, met de club etc.?
- Ben je eraan gehecht?
- Welke andere auto is ook leuk?
- Heb je er toevallig ??n op 't oog?

Mijn advies is in ieder geval: stick with one car, die je helemaal vertroetelt. Voor je 't weet ben je aan 2 of meer auto's gehecht en geef je er je maandsalaris aan uit ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-12-2009 00:06 #808610 door V300 register
He he volgens mij ben ik de enigste of een van de enigste geweest die van Erik een zou ik niet meer redden advies heeft gekregen, maar goed dan moeten wel 2 wielkasten compleet rot zijn, je automaat aan diggelen en een kokerbalk links vervangen moeten worden.... Toch heb ik het laten maken dus nu zullen reparaties weer wel de moeite waard zijn,. durf te wedden dat ik daar een hele mooie 340 voor had kunnen kopen voor dat geld wat er ingestopt is.

Als je 50 kilotuinarde er in legt dan... Zegt mij niet zoveel. Als je pech hebt dan lopen de lagers in je cvt vast en dan slip je op de snelweg, als je pech hebt dan zakken beide veerpoten door het chasis, en als je pech hebt dan zakt heel de auto door de linker kokerbalk..... Dat zou je bij mijn auto gezegd kunnen hebben..... Als je helemaal pech hebt gebeurd het allemaal tegelijk....

Ik heb daarom het idee dat deze zeker redbaar is. Maar het is maar net wat wil je. Je hebt je auto trouwens wel minimaal 1 jaar op je naam staan voor 1 maart dacht ik (was het later?) anders geld de sloopregeling niet he. In dat geval kun je hem altijd slopen in onderdelen, mag ik dan de motorkap hebben voor een leuk prijsje.........

En uh moet de eigenaar van de auto niet dezelfde eigenaar worden als de nieuw gekochte auto? Lijkt me ook handig om na te vragen. O ja kan wel stond al op hun naam, wel even naar hoelang en wanneer kijken.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC