340DL uit '84 ratelt
- V300 register
- Verbannen
-
Jammer dat deze 300-garage de auto al (economisch?) heeft afgeschreven. Ik ben benieuwd naar het oordeel van onze TC. Het oordeel van Erik kan ik op voorhand al raden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
het knoeiwerk wat bij de Blue special van Steven is uitgevoerd idem dito, en ik heb helaas ook nog een keer een auto staan repareren die daar 2 weken ervoor een verse apk gekregen had.
dieper ga ik hier niet op in op 't forum, maar het is wel erg jammer.
om over dat apk lijstje nog maar te zwijgen, paar punten terecht maar een paar punten ook gwoon klinklare lariekoek (echt zo van "ha meneer hier is het apk lijstje van uw oude auto" (laat minuutje lezen...) "zoo meneer, komt ie maar eventjes mee naar onze showroom, we hebben de ideale auto voor u ; kopje koffie?")
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Lucluc;123438 schreef : Jammer dat deze 300-garage de auto al (economisch?) heeft afgeschreven. Ik ben benieuwd naar het oordeel van onze TC. Het oordeel van Erik kan ik op voorhand al raden.
We zijn het over deze 100% met de standaard stelling van Erik eens. Redbaar, makkelijk zelfs. Als je van de "waslijst met afkeurpunten" (die ik inmiddels ook gezien heb) de punten wegstreept die met een normale, correct uitgevoerde grote beurt opgelost worden.. hou je welgeteld 1 punt over en dat is roestvorming aan de bodemplaat.
(dit zal wel zijn; de bekende plekken rond de kriksteun/achterdwarsbalk)
maar als het correct uitvoeren van een beurt een moeilijke opgave is, dan is het redden van deze wagen dat ook

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Chesten, denk er nu nog even goed over na, een goedkopere auto dan deze 340 zul je niet vinden. Bedenk je eens hoeveel geld het kost om een nieuwere te laten onderhouden. Veel meer dan deze belastingvrije 340.
Nu weet ik zeker dat ik niet meer naar een sleuteldag in Bunnik ga, waar ik eerst wel over heb zitten denken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik denk dat het ook een beetje ligt aan de vastberadenheid van de persoon die de auto bezit. Als je zegt dat ze het moeten fixen, omdat je de 300-serie een warm hart toedraagt, of dat je zo gehecht bent aan de auto, dan gaan ze toch wel met je in zee?! (Hoewel je dit helemaal niet zou hoeven te verdedigen!)
Echt goedkoop wordt een grote beurt voor een slecht onderhouden 300 natuurlijk nooit. Ik kan het weten (niet alleen bij FCCS)

Maar mijn twijfels groeien ook.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Die grote beurt hoort er een beetje bij, heb je bij elke auto die je langer op de weg wil houden. 't Is even door de zure appel heen bijten, maar daarna heb je wel weer eventjes respijt en dat valt maar te bezien met een andere 2e hands auto.
Echter, roest is vaak het grootste en meest kostbare probleem wat voor velen niet te behappen is. Zeker als je dacht dat de auto gewoon ok? was, 't komt dan rauw op je dak. Jij moet die afweging maken, is hij het jou waard? Naast het nogal droge baten-kostenplaatje, kun je veel meer afwegen.
- Heb je genoeg feeling met de 300-serie, met de club etc.?
- Ben je eraan gehecht?
- Welke andere auto is ook leuk?
- Heb je er toevallig ??n op 't oog?
Mijn advies is in ieder geval: stick with one car, die je helemaal vertroetelt. Voor je 't weet ben je aan 2 of meer auto's gehecht en geef je er je maandsalaris aan uit

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Als je 50 kilotuinarde er in legt dan... Zegt mij niet zoveel. Als je pech hebt dan lopen de lagers in je cvt vast en dan slip je op de snelweg, als je pech hebt dan zakken beide veerpoten door het chasis, en als je pech hebt dan zakt heel de auto door de linker kokerbalk..... Dat zou je bij mijn auto gezegd kunnen hebben..... Als je helemaal pech hebt gebeurd het allemaal tegelijk....
Ik heb daarom het idee dat deze zeker redbaar is. Maar het is maar net wat wil je. Je hebt je auto trouwens wel minimaal 1 jaar op je naam staan voor 1 maart dacht ik (was het later?) anders geld de sloopregeling niet he. In dat geval kun je hem altijd slopen in onderdelen, mag ik dan de motorkap hebben voor een leuk prijsje.........
En uh moet de eigenaar van de auto niet dezelfde eigenaar worden als de nieuw gekochte auto? Lijkt me ook handig om na te vragen. O ja kan wel stond al op hun naam, wel even naar hoelang en wanneer kijken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.