340DL uit '84 ratelt

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-10-2009 16:28 #629546 door V300 register
340DL uit '84 ratelt is gemaakt door V300 register
Hoi,

Ik heb een 340DL uit '84 waar sinds kort iets vreemd mee is. Wanneer de auto rijdt en je laat het gas los hoor ik een ratelend geluid dat van de rechterkant onder de motorkap vandaan lijkt te komen (vanuit het oogpunt van de bestuurder). Het lijkt ook steeds erger te worden en zelfs wanneer ik hem stationair liet lopen was er een tikkend geluid te horen. Ik vrees een beetje dat het de koppeling is die aan het sneuvelen is. Nu dacht ik erover om hem na te laten kijken en (mits het een niet te ernstig probleem is) hem dan tevens een onderhoudsbeurt te geven, maar nu ben ik benieuwd of er hier mensen zijn die tijd/zin hebben om er naar te kijken aangezien ik denk dat veel van jullie meer ervaring hebben met een Volvo 340 dan de gemiddelde automonteur. Zo nee, geen probleem, maar weet iemand een bedrijf in de omgeving van Utrecht waar ze nog verstand hebben van 340?

Alvast bedankt voor reacties!

Groeten,

Chesten

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-10-2009 23:36 #800955 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340DL uit '84 ratelt
startmotor die blijft hangen, schoonmaken en niet te lang mee wachten, dan vreet ie je starterkrans op

• J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-10-2009 21:57 #801087 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic 340DL uit '84 ratelt

Chesten;121611 schreef : Hoi,

Ik heb een 340DL uit '84 waar sinds kort iets vreemd mee is. Wanneer de auto rijdt en je laat het gas los hoor ik een ratelend geluid dat van de rechterkant onder de motorkap vandaan lijkt te komen (vanuit het oogpunt van de bestuurder). Het lijkt ook steeds erger te worden en zelfs wanneer ik hem stationair liet lopen was er een tikkend geluid te horen. Ik vrees een beetje dat het de koppeling is die aan het sneuvelen is. Nu dacht ik erover om hem na te laten kijken en (mits het een niet te ernstig probleem is) hem dan tevens een onderhoudsbeurt te geven, maar nu ben ik benieuwd of er hier mensen zijn die tijd/zin hebben om er naar te kijken aangezien ik denk dat veel van jullie meer ervaring hebben met een Volvo 340 dan de gemiddelde automonteur. Zo nee, geen probleem, maar weet iemand een bedrijf in de omgeving van Utrecht waar ze nog verstand hebben van 340?

Alvast bedankt voor reacties!

Groeten,

Chesten

stuur anjo eens een pb..die zit bij jou in de buurt

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-10-2009 17:56 #802532 door V300 register
Helaas niet veel reacties gehad. Anjo had ik al van te voren een bericht gestuurd en stelde voor dat ik hem eerst naar de garage bracht voor een onderhoudsbeurt.

Ben uiteindelijk naar First Class Car Service in Bunnik geweest, stond op de achterkant van de Volvoice. Het geratel bleek van een kapotte voorpijp te komen, maar aangeraden werd om er geen geld in te steken aangezien er tal van dingen naast waren die verholpen moeten worden wil die volgend jaar door de apk heen komen. Daarnaast was de roestvorming in een dusdanig vergevorderd stadium dat dit zonde van het geld zou zijn. Ze waren zelfs verbaasd hoe die dit jaar door de apk was gekomen, aangezien de roestvorming toen ook al vrij hevig was. Dit vond ik zelf ook al vreemd dat er bij de apk van dit jaar niets over de roest werd gezegd, en dat enkel de ruitenwissers vervangen moesten worden. Deze garage in Bunnik vond dat ik dat moest melden bij het RDW, aangezien zij van mening zijn dat de auto nooit APK goedgekeurd had mogen worden. Zelf zie ik hier het nut niet zo van in, aangezien ik er toch nog een half jaartje plezier van heb gehad.

Maar ik heb het geld en de expertise niet om iets aan de huidige staat te veranderen en heb dus besloten afstand te doen van mijn geliefde Volvo. Misschien dat er binnen de club ge?nteresseerden om hem voor een zacht prijsje over te nemen en zo delen ervan toch nog een tweede leven te geven?

De auto rijdt nog en heeft apk tot juni 2010. Verder zitten er voor sommigen misschien interessante aspecten aan zoals een werkende econom meter en temperatuur meter. Als er ge?nteresseerden zijn kan ik de volledige lijst met puntjes geven zoals ik die van de garage heb gehad en eventueel wat foto'tjes erbij geven. Ik zou het ook allemaal in dit topic kunnen zetten, maar omdat ik niet zeker weet wat de regels daarover zijn laat ik dat nog maar even achterwege.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-10-2009 19:22 #802546 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 340DL uit '84 ratelt
Chesten, kun je dat lijstje even naar mij pb?n, incl foto's; roestgewijs kan ik dat zowieso niet beamen sinds ik eronder gelegen heb (en zooo lang geleden is dat nou ook weer niet:D)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-10-2009 19:26 #802547 door V300 register
Ik heb het idee dat ze bij FCCS strikter zijn geworden, wat niet per s? verkeerd is. Vorig jaar kwam mijn BS2 gewoon door de keuring met nagenoeg hetzelfde gat + plamuur als dit jaar, maar dit jaar kwam hij er niet mee door.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-10-2009 20:02 #802555 door V300 register
Ja, ze hebben het drukker gekregen met 'normale' auto's :)
Dus dan kun je beter wat strenger zijn, minder kans op punten.

Overigens moet je bij de beslissing of je iets in een wagen investeert altijd goed bedenken dat je wel een andere auto kunt terugkopen, maar als je er niets aan doet, heb je 1 of 2 jaar later precies dezelfde situatie.

Als dit nog dezelfde auto is die ik dit voorjaar bij de Bloembollenrit gezien heb, zou je al een wereld van verschil kunnen maken door hem een keer te poetsen en enkel de velgen te behandelen zoals Wouter Borsje gedaan heeft (velg schoonmaken, rubber afplakken, schuren, ontvetten, primer, velgenlak)

Dat scheelt echt zooooveel aan de looks van een auto :)

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-10-2009 20:45 #802560 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 340DL uit '84 ratelt

Chesten;123340 schreef : maar aangeraden werd om er geen geld in te steken aangezien er tal van dingen naast waren die verholpen moeten worden wil die volgend jaar door de apk heen komen.

ik heb net dat lijstje gezien, en wat mij betreft mogen er een paar regeltjes die op de achterkant van de volvoice staan "aangepast" worden:+

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-10-2009 00:14 #802609 door V300 register
Die opmerking verbaasde mij ook. Is dat zeker weten niet de conclusie die Chesten zelf trekt? Kan me niet voorstellen dat ze er geen geld aan willen verdienen namelijk :+ Maar wie weet liggen de prioriteiten nu anders.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-10-2009 13:02 #802627 door V300 register
Nee, dat zijn echt letterlijk de woorden van de garage. Ik werd tijdens de controle al opgebeld met de vraag wat ik nu eigenlijk wilde, dus ik zei dat ik wilde weten waar het probleem met het geratel was en dat ik daar een prijsindicatie van wilde en dat ik wilde weten wat er verder aan verbeterd moet worden om hem volgend jaar door de apk te laten komen. Toen zouden ze verder gaan met de controle, en even later belde ze met het advies dat ik er geen geld in moest stoppen aangezien het het niet meer waard was.

Naar aanleiding daarvan nam ik dus aan dat de Volvo als verloren beschouwd moest worden. Omdat ik dit ook zo verwoord heb naar mijn omgeving toe, zijn nu de ouders van mijn vriendin met een aardig voorstel gekomen. Zij overwegen om een tweede auto te kopen en met deze Volvo dan gebruik te maken van de sloopregeling. De auto stond al op hun naam, omdat dat ooit nodig was voor een parkeervergunning. De 750 euro van de slooppremie zouden wij dan ontvangen. Dit is natuurlijk een vrij goed aanbod, aangezien ik niet denk dat ik anders nog zo'n bedrag voor de auto zou kunnen krijgen. Velen van jullie zullen dit zonde vinden, maar als ze bij dit aanbod blijven zal ik dat toch zeker aannemen. Dit wacht ik dus eerst even af.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC