Schokkeren bij laag toerental?

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-09-2009 09:38 #799868 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Schokkeren bij laag toerental?
nou nee niet echt,

als al toegegeven wordt dat de auto slecht onderhouden is; kun je beter eerst beginnen met het ding een fatsoenlijke onderhoudsbeurt geven voordat je een hele waslijst aan klachten op gaat stellen, 9 van de 10 klachten zijn al weg als die auto een klein beurtje krijgt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-09-2009 10:27 #799873 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Schokkeren bij laag toerental?

AvdAkker;120522 schreef : nou nee niet echt,

als al toegegeven wordt dat de auto slecht onderhouden is; kun je beter eerst beginnen met het ding een fatsoenlijke onderhoudsbeurt geven voordat je een hele waslijst aan klachten op gaat stellen, 9 van de 10 klachten zijn al weg als die auto een klein beurtje krijgt.



Maar geef toe, naast het regulier onderhoud (dat altijd moet gebeuren) is de carb toch ook ??n van de zaken die moet worden nagekeken of niet Anjo?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-09-2009 10:52 #799878 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Schokkeren bij laag toerental?
heeft alleen geen enkele zin om daar een vinger naar uit te steken als de andere zaken niet op orde zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-09-2009 12:45 #799896 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Schokkeren bij laag toerental?
precies!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-09-2009 12:51 #799898 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Schokkeren bij laag toerental?
Boutjes natrekken kan toch altijd vind ik eigenlijk! Hoort een beetje bij onderhoud bij mij! Gewoon even controleren of alles nog goed vast staat en dan bougies, rotor, kabels, olie, filters... vervangen..
Ik neem het er na 2 keer losse schroeven te hebben gehad toch elke keer systematisch bij hoor!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-09-2009 12:53 #799899 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Schokkeren bij laag toerental?
ja karsten het is ook wel zo maar in dit geval is het in de verkeerde volgorde.

straks draait die man die boutjes aan en loopt hij weer "goed" terwijl er nog steeds geen normaal onderhoud gepleegd is, wat schiet je daar dan mee op?...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-09-2009 13:06 #799901 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Schokkeren bij laag toerental?
Tja, dat is ook waar! Maar eerlijkheidshalve moeten we toch zeggen dat dit ??n van de oorzaken zou kunnen zijn!

Ik heb ook al aangegeven dat onderhoud gewoon periodiek moet gebeuren, maar uiteindelijk is het aan de eigenaar om daarover te beslissen!

We kunnen alleen maar zeggen waar het ligt en dat zou dus kunnen zijn:
achterstallig onderhoud
losse carb
...

Wat hij er dan mee doet en in welke volgorde, is aan hem!
we kunnen moeilijk iedereen zijn handje vasthouden!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-09-2009 16:51 #799929 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Schokkeren bij laag toerental?
in dat geval bestaat het risico dat je stiekem een autoeigenaar aanleert om z'n problemen half te verdoezelen en onderhoudsbeurt intervallen te verlengen

vind het een beetje als "och hij loopt niet echt lekker, even de carb rijker zetten" terwijl de bougies versleten zijn...


het is overigens een L uit 83; die heeft een b14.3 met contactpuntontsteking en een solex carb, die enkeltraps carburateurs zitten maar met 2 moeren vast op het spruitstuk en dat trilt zelden los tov de webers.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD