bijna gehaald......
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Maar ik dacht dat het daar voor was, niet voor de werking.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Maar ja als het dan mis gaat.... dan heb je een groter probleem dat dan alleen de pakking stuk is.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
eipmiw;117726 schreef : Klopt, is ook maar symptoombestrijding, maar wie weet kan ik er dan toch nog tijdje mee toeren.
ik had een tijdje terug ineens een flinke rookpluim achter m'n auto; heb de auto door rijwind koel genoeg kunnen houden en het koelvloeistofmeterlampje is 1x eventjes gaan knipperen; koppakking lag er dus uit. doordat ik er niet mee doorgereden was met een continue knipperend lampje en dus geen oververhitte motor is de kop niet krom getrokken zo bleek na nadere inspectie, kosten reparatie; een dagje zweten, een nieuwe koppakking 5 liter olie + filter en 5 liter koelvloeistof.
met doorrijden bij een dergelijk defect komt je naderhand altijd duurder uit.
- V300 register
- Verbannen
-
de olie lekkage heeft weinig met de temperatuur van de motor te maken (de olie gaat vlokken zodat de pomp het niet meer goed rond krijgt)
Dus daarbij lijkt het mij helemaal een kwestie van pakking wisselen en klaar.
als je andersom problemen hebt (er komt water in de olie) moet je oppassen, dan kan het zijn dat er een scheur in de kop zit. enkel olie in het koelwater kan alleen door een lekkage vanuit het oliekanaal (drukverschil) , en dat loopt alleen naast waterkanalen ter hoogte van de koppakking.
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
rechtsonderin de radiateur zit de thermoswitch, deze vind je iets boven de aansluiting van de onderste radiateurslang.
de 2 draadjes die hier aan zitten (bruin en wit-bruin) met elkaar doorverbinden (los draadje met 2 connectors tussen zetten) en presto!!! wel even oppassen dat hij niet in de v-riem terecht komt, even wegbinden met een tyripje of iets dergelijks..
- V300 register
- Verbannen
-