bijna gehaald......

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-08-2009 16:43 #794799 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic bijna gehaald......
De wegenwachter gaf ook nog als suggestie om flinke scheut DREFT aan koelsysyeem toe te voegen en dan auto plm 20 minuten met hoog toerental te laten draaien. Iemand daar ervaring mee? Schijnt wel flink te gaan schuimen:crazy2:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-08-2009 16:46 #794800 door V300 register
He, werkt dat dan. Ik dacht dat deze truck was voor het verbloemen van de koelvloeistof in de olie. Want dat zie je op deze manier dus niet meer in de koeilvloeistof. Deze truck word bij sommige lusche autoverkopers wel eens gebruikt. Zit er sop in de koelvloeistof kun je zo onderhand wel aanvoelen dat de koppaking stuk is.

Maar ik dacht dat het daar voor was, niet voor de werking.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-08-2009 16:49 #794802 door V300 register
Kijk kleine verstoppingen kunnen (kunnen dus) wel met die manier worden tegegaan omdat het ontvet. Maar in dit geval lijkt me het totaal geen zin te hebben....

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-08-2009 16:52 #794803 door V300 register
Klopt, is ook maar symptoombestrijding, maar wie weet kan ik er dan toch nog tijdje mee toeren. Kapot is hij toch al.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-08-2009 16:55 #794804 door V300 register
Een maat van me die in groningen woont (gelijk de reden dat ik daar dus nooit met die volvo naar toe ga haha) en monteur is heeft mij een keer verteld dat je soms met een kapotte koppaking nog 1 jaar kunt rondtoeren...

Maar ja als het dan mis gaat.... dan heb je een groter probleem dat dan alleen de pakking stuk is.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-08-2009 01:42 #794828 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic bijna gehaald......

eipmiw;117726 schreef : Klopt, is ook maar symptoombestrijding, maar wie weet kan ik er dan toch nog tijdje mee toeren.

ik had een tijdje terug ineens een flinke rookpluim achter m'n auto; heb de auto door rijwind koel genoeg kunnen houden en het koelvloeistofmeterlampje is 1x eventjes gaan knipperen; koppakking lag er dus uit. doordat ik er niet mee doorgereden was met een continue knipperend lampje en dus geen oververhitte motor is de kop niet krom getrokken zo bleek na nadere inspectie, kosten reparatie; een dagje zweten, een nieuwe koppakking 5 liter olie + filter en 5 liter koelvloeistof.

met doorrijden bij een dergelijk defect komt je naderhand altijd duurder uit.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-08-2009 11:55 #794834 door V300 register
ja, zeker als je koelwater lekkage krijgt.

de olie lekkage heeft weinig met de temperatuur van de motor te maken (de olie gaat vlokken zodat de pomp het niet meer goed rond krijgt)
Dus daarbij lijkt het mij helemaal een kwestie van pakking wisselen en klaar.

als je andersom problemen hebt (er komt water in de olie) moet je oppassen, dan kan het zijn dat er een scheur in de kop zit. enkel olie in het koelwater kan alleen door een lekkage vanuit het oliekanaal (drukverschil) , en dat loopt alleen naast waterkanalen ter hoogte van de koppakking.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-08-2009 19:01 #794986 door V300 register
Omdat ik op vrijdag 4 september mijn auto heelhuids van Oss naar Erik zijn werkplaats wil zien te krijgen wil ik de electronische van zo aansluiten dat deze constant draait. Nou ben ik niet de meest handige van de VC3-leden en daarom heb ik een verzoek: zou iemand, liefst met foto's, kunnen laten zien hoe ik de aansluiting moet aanpassen?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-08-2009 21:35 #794996 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic bijna gehaald......
heul simpel!

rechtsonderin de radiateur zit de thermoswitch, deze vind je iets boven de aansluiting van de onderste radiateurslang.

de 2 draadjes die hier aan zitten (bruin en wit-bruin) met elkaar doorverbinden (los draadje met 2 connectors tussen zetten) en presto!!! wel even oppassen dat hij niet in de v-riem terecht komt, even wegbinden met een tyripje of iets dergelijks..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-08-2009 22:50 #795025 door V300 register
Dank Anjo! Dat gaat lukken.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC