340, startproblemen na korte stukjes rijden
- V300 register
- Verbannen
-
Echter na een korte afstand (kleiner dan 5 km) en stilzetten van de motor start de auto niet meer (slaat niet aan gooit de motor wel rond). Slaat deze wel na lang proberen aan dan loopt deze op drie cilinders. Pas na een paar km rijdt deze weer op 4 cilinders. Dit probleem doet zich niet voor als er langer mee is gereden bijvoorbeeld na 25 km, dan start de auto wel direct na het stilzetten van de motor en loopt op 4 cilinders.
Bougies zijn reeds vernieuwd, carburateur is schoongemaakt en de pakkingset is vernieuwd, stationaire sproeier vernieuwd,kleppen gesteld, compressie gemeten en is goed, auto rijdt makkelijk 120 km dus het lijkt niet de benzinepomp. Verschillende soorten benzine uitgeprobeerd, brandstoffilter geplaatst. Momenteel rijd ik op shell power.
Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
mvg
peter Dekkers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Vlotternaald kan ook lekken als de pompdruk te hoog is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
hoe start je hem na die kleine ritjes?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
De vlotternaald zojuist vervangen maar het leek niet nodig want er was geen lekkage te bemerken. weet echte niet of de auto nu beter start na ca 5 km.
Als de auto niet start (wat hij normaal na ca 10 seconden doet) dan start ik gedurende 2 minuten door. Tijdens dit starten ruik is benzine. In het gunstige geval slaat de auto dan aan maar loopt eerst op drie cilinders. Na een paar kilometer gaat de andere cilinder wel meelopen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Mijn 343 start binnen 1 seconde.
er moet iets anders aan de hand zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
10 sec is idd veeeels te lang, enkele seconden (2,3) is normaal bij een auto voorzien van renix ontsteking door de bdp sensor, wouters 343 heeft contactpunten en die hebben de neiging om bij de eerste kik van de startmotor al aan te slaan:)
gezien je omschrijving, 340 met weber heb je een renix ontsteking.
heb je de bougiekabels, verdelerkap en rotor ook vervangen? erg grote kans dat je onder de verdelerkap een ravage aantreft.
hoe zag de vlotterdekselpakking eruit toen je het vlotterdeksel losgehaald hebt?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
hoe staat het verder hiermee?:
AvdAkker;116725 schreef : heb je de bougiekabels, verdelerkap en rotor ook vervangen? erg grote kans dat je onder de verdelerkap een ravage aantreft.
hoe zag de vlotterdekselpakking eruit toen je het vlotterdeksel losgehaald hebt?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
toen ik nog de contactpunten aangesloten had, viel hij meestal na de eerste keer aanslaan meteen weer stil

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Maarja, hij slaat nog altijd binnen de seconde aan.
En ja, de accu is goed

Volgende week komen er nieuwe contactpuntjes in.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.