Vraag naar benzineverbruik
- V300 register
- Verbannen
-
Gefeliciteerd met je aanschaf! (tijd voor een showroom-topic!

Weet je wanneer de distributieriem vervangen is? Zo niet --> snel doen, het is een vrij eenvoudige klus (met de werkplaatshandboeken en/of iemand die het eerder gedaan heeft bij de hand) en het is echt niet de manier waarop je je auto vervroegd wil afschrijven. (geknapte distributie == einde motor)
Carburateur is inderdaad een zwak punt van de 1,7. Je merkt vanzelf dat je daarmee last hebt als hij bijv. wil uitvallen voor het stoplicht en je dus de choke een beetje moet uittrekken bij gas lossen, en als hij in rechtse doordraaiers vermogen verliest... Oorzaak is een zinkende vlotter, vrij gemakkelijk te fiksen ook.
Als je die dingen op orde hebt en houdt, en de ontsteking ook gewoon zijn werk doet (verdelerkap.....) is de 1,7 een superfijne motor! Die echt niet zo heel veel onderhoud nodig heeft, je moet het alleen zoals bij alle auto's gewoon bijhouden.
Oh ja, voor onderdelen voor deze motor kan je ook terecht bij de 440 (carburateurdelen) en bij Renault (vlotter, carburateurrevisiesets). Ook op internet is nog best veel te vinden, als je maar weet dat de motor ook in o.a. de renault 19 dacht ik? geleverd is. Even het forum daarop nalopen, er zijn al een paar topics over geweest.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
setsunakaede;113102 schreef : .... is de 1,7 een superfijne motor!
Inderdaad, een lekkere soepele motor, klimt snel in de toeren.
- Ruud Kuiper
- Nieuw lid
-
setsunakaede;113102 schreef : Weet je wanneer de distributieriem vervangen is? Zo niet --> snel doen, het is een vrij eenvoudige klus (met de werkplaatshandboeken en/of iemand die het eerder gedaan heeft bij de hand) en het is echt niet de manier waarop je je auto vervroegd wil afschrijven. (geknapte distributie == einde motor)
Carburateur is inderdaad een zwak punt van de 1,7. Je merkt vanzelf dat je daarmee last hebt als hij bijv. wil uitvallen voor het stoplicht en je dus de choke een beetje moet uittrekken bij gas lossen, en als hij in rechtse doordraaiers vermogen verliest... Oorzaak is een zinkende vlotter, vrij gemakkelijk te fiksen ook.
Bedankt voor al het advies. De distributieriem is gelukkig zeer recentelijk vervangen en hij heeft voorlopig nog niet de neiging op af te slaan als de motor eenmaal is opgewarmd. Ik vind het verder inderdaad een geweldige motor, ik had al een tijdje in een 360 gereden en ik vind de 1.7 helemaal niet minder rijden dan de 2.0.
Gr
Ruud
- V300 register
- Verbannen
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Zoek alvast een carburateur van een Volvo 440. Als je straks problemen krijgt bestel je een revisiesetje en je bent zo weer klaar.
Een 360 motor is inderdaad een hele andere motor als de 1.7. Veel ouder en veel rauwer. Het ontwerp van de 1.7 is veel recenter en dat merk je. Je hoort het zelfs al aan de loop van de motor. Ik vind de tweelieterbrul heerlijk en ik zweer bij de 360 vanwege die motor. Heerlijk typisch geluid en altijd voldoende power.
Ik hoef geen 1.7, maar ik heb er dan ook nooit in gereden dus dat mag ik eigenlijk niet zeggen. :woops:
Veel rijplezier en we wachten met smart op je showroomtopic!
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
wel ALLE sproeiers overzettenBodejodel;113184 schreef : Zoek alvast een carburateur van een Volvo 440. Als je straks problemen krijgt bestel je een revisiesetje en je bent zo weer klaar.
- Ruud Kuiper
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
En nu met de 360 voor dr bij is het nog beter gesteld. Haal ik toch wel 1 op 13 mee. Behalve als je het pedaal instamt
- V300 register
- Verbannen
-
De 360 met B200K (carburateur) haalde ongeveer 1:12.
De 340 met 1.7L motor die ik heb gehad, die volgens sommigen heel zuinig zou moeten zijn was dat naar mijn mening niet echt (1:10)
De 340 met B14.4 en handbak is de zuinigste 300 waar ik mee heb gereden, om en nabij de 1:16. Nog steeds niet geweldig eigenlijk, mijn 740 16v met +- 165 PK, 1350 KG haalde 1:13 met veel meer vermogen, luxe, comfort etc...
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;112721 schreef : De carburateur van een 1.7 is vaak rommel. Je kunt dit eenvoudig oplossen door er een carb van een 440 op te zetten.
Met een goede afstelling haal je met een 1700 met gemak 1:16, terwijl dat met een 1400 echt moeite kost.
Als (.....).
Met een goeie 1400 moeite om 1:16 te halen? 'T kost moeite om 1:20 te halen. Maar 1:16 is met een 1.4 best te doen als je je aan de snelheid houdt.