Linksaf geen brandstof...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-05-2009 09:58 #629031 door V300 register
Linksaf geen brandstof... is gemaakt door V300 register
Klopt het dat de toevoer van brandstof, ik vermoed in de carburateur, bij linksom rijden minder goed werkt dan bij rechtdoor of rechtsom?

Ik merk namelijk altijd op rotondes (die neem ik met een goede snelheid:nono:) dat de motor pas weer goed aantrekt bij het verlaten van de rotondes.
Of heeft het met de hellingshoek met de auto te maken?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-05-2009 11:35 #778780 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Linksaf geen brandstof...
dat klopt als een bus. hangt er beetje vanaf hoe de carburateur op de motor staat, maar dit effect is zeker bekend.

hellingshoek en g-krachten werken inderdaad samen, om dit effect te bewerkstelligen. met stuggere vering heb je er iets minder last van.

het beginpunt is natuurlijk wel om de vlotterhoogte even te controleren.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2009 12:57 #778796 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Linksaf geen brandstof...
vlotterhoogte is gewoon te laag als je het mij vraagt, ik heb hier nooit last van gehad, zelfs niet op 3 wielen naar links..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-05-2009 20:35 #778895 door V300 register

antiekeradio;106201 schreef : hangt er beetje vanaf hoe de carburateur op de motor staat.

:wtf2: Gewoon, met een paar bouten... En waterpas natuurlijk, totdat ik de rotonde betreed:yesyes:. Maar de 340 staat er toch al om bekend dat ie zo lekker rolt in de bocht.

Rotondes neem ik overigens in het algemeen wel op 4 wielen, Anjo!:f

Vlotterhoogte ga ik binnenkort checken bij de revisie van de Weber; ik ben nog op zoek naar een revisieset. Iemand tips/adressen?

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2009 20:45 #778897 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Linksaf geen brandstof...
Ja, www.bccp.nl

Prima prijzen en goede (en snelle!) service.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2009 22:54 #778944 door Anjo van den Akker

Neerlands trots;106326 schreef : Rotondes neem ik overigens in het algemeen wel op 4 wielen, Anjo!:f

:D:D:D

Neerlands trots;106326 schreef : Vlotterhoogte ga ik binnenkort checken bij de revisie van de Weber; ik ben nog op zoek naar een revisieset. Iemand tips/adressen?

idd bccp, weber carb materiaal en vervolgens de W250 kit. ik denk, dat als jij op dit moment je carb uit elkaar zou halen, het vlotterdeksel op z'n kop houd en vervolgens de afstand tussen vlotter en pakking meet ongeveer op 11mm uitkomt, terwijl dit tussen de 6,5 en 7mm dient te zijn:+

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-05-2009 13:55 #779052 door V300 register

Neerlands trots;106326 schreef : :wtf2: Gewoon, met een paar bouten... En waterpas natuurlijk, totdat ik de rotonde betreed:yesyes:

vlotterkamer links, rechts, voor of achter t.o.v. de benzinesproeiers, bedoel ik.

bij een B14 zit de vlotterkamer v??r de luchtbuizen/sproeiers, zodat bij acceleratie het mengsel iets rijker wordt, en bij afremmen iets armer. bij bochten zou het niet al teveel verschil mogen maken, omdat verschil tussen de 2 trappen vermengd wordt in het spruitstuk

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-05-2009 15:42 #779073 door V300 register
Was maar een grap, Wouter.:yeah:
Maar dank voor de heldere uitleg. Ik neem aan dat het na de revisie - en de afstelling van de vlotter - wel verholpen zal zijn.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-05-2009 20:52 #779122 door V300 register
Nu we het toch even over vlotterhoogte hebben. Ik heb ondanks mijn vlotterhoogte gecontroleerd met een boortje van 7mm. Bij mij bleek deze afstand in eerste instantie een stukje kleiner te zijn. Nu heb ik het lipje zo verbogen dat hij netjes 7 is of een fractie minder. Heb nu wel het idee dat de auto bij vol gas nu soms inhoud. Net of hij te weinig (of wellicht te veel brandstof krijgt).

Anjo, ik weet niet meer of je hier eerder iets over hebt gezegd, is vlotter afstand die kleiner is nu zuiniger in het functioneren, of juist zuiniger op het moment dat de afstand groter wordt?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2009 21:21 #779129 door Anjo van den Akker
met de vlotterhoogte stel je niet het verbruik maar de correcte werking van de carburateur af.

als hij inhoud bij volgas, dan duid dat nog steeds op afstelling of een vacuumlekje (zodat hij verkeerd afgesteld wordt).

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC