Linksaf geen brandstof...
- V300 register
- Verbannen
-
Ik merk namelijk altijd op rotondes (die neem ik met een goede snelheid:nono:) dat de motor pas weer goed aantrekt bij het verlaten van de rotondes.
Of heeft het met de hellingshoek met de auto te maken?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
hellingshoek en g-krachten werken inderdaad samen, om dit effect te bewerkstelligen. met stuggere vering heb je er iets minder last van.
het beginpunt is natuurlijk wel om de vlotterhoogte even te controleren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;106201 schreef : hangt er beetje vanaf hoe de carburateur op de motor staat.
:wtf2: Gewoon, met een paar bouten... En waterpas natuurlijk, totdat ik de rotonde betreed:yesyes:. Maar de 340 staat er toch al om bekend dat ie zo lekker rolt in de bocht.
Rotondes neem ik overigens in het algemeen wel op 4 wielen, Anjo!:f
Vlotterhoogte ga ik binnenkort checken bij de revisie van de Weber; ik ben nog op zoek naar een revisieset. Iemand tips/adressen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Neerlands trots;106326 schreef : Rotondes neem ik overigens in het algemeen wel op 4 wielen, Anjo!:f

Neerlands trots;106326 schreef : Vlotterhoogte ga ik binnenkort checken bij de revisie van de Weber; ik ben nog op zoek naar een revisieset. Iemand tips/adressen?
idd bccp, weber carb materiaal en vervolgens de W250 kit. ik denk, dat als jij op dit moment je carb uit elkaar zou halen, het vlotterdeksel op z'n kop houd en vervolgens de afstand tussen vlotter en pakking meet ongeveer op 11mm uitkomt, terwijl dit tussen de 6,5 en 7mm dient te zijn:+
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Neerlands trots;106326 schreef : :wtf2: Gewoon, met een paar bouten... En waterpas natuurlijk, totdat ik de rotonde betreed:yesyes:
vlotterkamer links, rechts, voor of achter t.o.v. de benzinesproeiers, bedoel ik.
bij een B14 zit de vlotterkamer v??r de luchtbuizen/sproeiers, zodat bij acceleratie het mengsel iets rijker wordt, en bij afremmen iets armer. bij bochten zou het niet al teveel verschil mogen maken, omdat verschil tussen de 2 trappen vermengd wordt in het spruitstuk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Maar dank voor de heldere uitleg. Ik neem aan dat het na de revisie - en de afstelling van de vlotter - wel verholpen zal zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Anjo, ik weet niet meer of je hier eerder iets over hebt gezegd, is vlotter afstand die kleiner is nu zuiniger in het functioneren, of juist zuiniger op het moment dat de afstand groter wordt?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
als hij inhoud bij volgas, dan duid dat nog steeds op afstelling of een vacuumlekje (zodat hij verkeerd afgesteld wordt).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.