nieuw lid niet thuisgeraakt met "nieuwe" aanwinst
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-05-2009 17:34 #777184
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic nieuw lid niet thuisgeraakt met "nieuwe" aanwinst
De as die de vario aandrijft vanaf de motor, oftewel de cardanas. Lijkt me duidelijk

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-05-2009 17:48 #777187
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic nieuw lid niet thuisgeraakt met "nieuwe" aanwinst
Mij lijkt het dat de veer ontbreekt? Anders kan de cardanas nooit zomaar loslopen......
Wanneer je de cardanas er moeilijk op of afkrijgt is dat een teken dat de uitlijning niet goed is. Hij moet namelijk gewoon kunnen schuiven. Met behulp van een krik kun je het blok wel een beetje kantelen zodat je het jezelf gemakkelijker kan maken.
Wanneer je de cardanas er moeilijk op of afkrijgt is dat een teken dat de uitlijning niet goed is. Hij moet namelijk gewoon kunnen schuiven. Met behulp van een krik kun je het blok wel een beetje kantelen zodat je het jezelf gemakkelijker kan maken.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-05-2009 17:50 #777189
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic nieuw lid niet thuisgeraakt met "nieuwe" aanwinst
Een slappe veer is het meest voor de hand liggende. Verder kan een verkeerde stand van de motor en versleten rubbers iets mee werken. Door een plotselinge rembeweging kan de motor meer naar voren komen dan de variobak, waardoor er ruimte ontstaat. In dat geval springt hij er aan bakzijde af. De as kan ook blijven hangen op de spiebaan. De veer wint het niet. In dat geval springt hij er aan de voorzijde af. Invetten is dan de oplossing.
De varioriem dient vervangen te worden door twee riemen en opnieuw afgesteld te worden. Hier zijn verschillende mensen van het forum kundig in. Tevens is het dan beter de koppelingsvulplaatjes ook na te meten.
De varioriem dient vervangen te worden door twee riemen en opnieuw afgesteld te worden. Hier zijn verschillende mensen van het forum kundig in. Tevens is het dan beter de koppelingsvulplaatjes ook na te meten.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-05-2009 20:42 #777211
door V300 register
gare motorrubbers, anyone?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-05-2009 07:37 #777263
door V300 register
Zoals ik gedacht had! De cardan-as! Mijn vlaams staat dus toch nog op punt na al die tijd hier op het Nederlandse forum!
AvdAkker;104480 schreef : het zal wel aan mij liggen, maar ik weet nu nog niet welke van de 3 assen er bedoeld wordt:S:S,
de lange tussen motor en versnellingsbak,
of een van de 2 korte, tussen versnellingsbak en achterwielen
Zoals ik gedacht had! De cardan-as! Mijn vlaams staat dus toch nog op punt na al die tijd hier op het Nederlandse forum!
Moderators: Mark Smeets