nieuw lid niet thuisgeraakt met "nieuwe" aanwinst
- V300 register
- Verbannen
-
nu is het mijn 1ste kennismaking met de 340 en zodoende ken ik er ook niet te veel van maar leek mij toch belangrijk om de 2 riemen te hebben ?
+ het probleem met de as die er spontaan uitvalt/vliegt dat lijkt mij toch ook niet kosjer kan mij iemand al op weg zetten hoe dit komt/te verhelpen en of het te doen is om dit zelf te verhelpen ?
alvast bedankt voor de vele goeie en bruikbare antwoorden die ik mag ontvangen ...yeehaa!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Dat de as er spontaan uitkomt is niet helemaal normaal! Het kan zijn dat de veer in de as versleten is en hij zichzelf niet meer klemt. Wacht hierover nog even op antwoord van de kenners, want ik ben er niet 100% zeker van!
PS als je hulp nodig hebt, ik woon in Stekene en dat wil zeggen dat je altijd mag langskomen, ik heb zelf ook al veel vervangen en alles zelf gedaan, ook de riemen vervangen dus...! Leuk dat er nog iemand in de buurt ook een 340 heeft...
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
het kan voorkomen dat er een homokineet losloopt, en door de natuurlijke werking van het differentieel heb je dan geen aandrijving meer.
je hebt een inbus 6 nodig om ze weer vast te zetten, en de aandrijfriemen idd gaan vervangen.
- V300 register
- Verbannen
-
Maar wss krijgen we er straks wel een opheldering bij!
- V300 register
- Verbannen
-

De achterste prise-as was best wel verroest en we moesten flink meppen om de as los te krijgen. Zo'n veer heeft weinig zin als de as niet over de prise-as'en kan bewegen. Verse as plaatsen met een berg vet was de oplossing hier. Deze as was verpest, de vorige eigenaren hadden best wel lol om het geluid dat ie maakte, voor ze er aan dachten om de motor uit te zetten en ergere schade te voorkomen. (maar dat had onze aanschaf duurder gemaakt... dus achteraf gezien niet zo erg

- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Het is idd de as die de achterwielen (vario) aandrijft lage as die van motor naar achterwielen gaat .
wist niet dat dit zo'n druk bezocht en gezellig forum
:groovy::groovy::groovy:
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
robaerens;104474 schreef : Het is idd de as die de achterwielen (vario) aandrijft lage as die van motor naar achterwielen gaat .
het zal wel aan mij liggen, maar ik weet nu nog niet welke van de 3 assen er bedoeld wordt:S:S,
de lange tussen motor en versnellingsbak,
of een van de 2 korte, tussen versnellingsbak en achterwielen