Vervelend probleem, CO schroef is weg!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-05-2009 17:20 #628949 door V300 register
Vervelend probleem, CO schroef is weg! is gemaakt door V300 register
Gisteren heb ik een afspraak gemaakt met de garage in mijn straat voor het afstellen van het CO. Vandaag ging mijn vriendin naar haar werk met de auto en belde halverwege op dat de auto niet meer stationair wilde lopen zonder de shoke uit te trekken!

Toen ze net thuis kwam heb ik snel eerst even zelf gekeken voordat ik de aut naar de garage zou rijden. Al snel kwam ik erachter waar het probleem zat.

Het aluminium hulsje met daarin de co schroen is in zijn geheel verdwenen!!

Zijn hier mensen die dit onderdeel voor mij hebben liggen? Ik hoop dit snel te kunnen fixen, omdat de auto nu eigenlijk niet meer kan rijden omdat hij continu afslaat bij het stoplicht.

WHEEELP! :cry:

Oh ja, het betreft een WEBER 32 DIR 109

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-05-2009 18:25 #775681 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Vervelend probleem, CO schroef is weg!
ai das kut man!

pb verzonden:)

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-05-2009 21:22 #775703 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Vervelend probleem, CO schroef is weg!
Soms kun je hem nog ergens onder, in, aan, op of bij het spruitstuk terug vinden.....

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-05-2009 21:44 #775710 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Vervelend probleem, CO schroef is weg!
er zit inmiddels al een co-schroef+veertje+alu hulsje in de brievenbus zo ongeveer 400m verderop:humor:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-05-2009 10:25 #775732 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vervelend probleem, CO schroef is weg!
Ik had inderdaad al even tussen het spruitstuk en onder bij de kunstof beschermingskap gekeken. Er is nog een heel eind mee gereden nadat hij is verloren. Helaas niets kunnen vinden.

Super Anjo, ik lig nu al onder de brievenbus...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-05-2009 21:49 #775822 door V300 register
Als je de CO-schroef onder het rijden verliest, moet hij echt op het puntje van de schroefdraad hebben gezeten. Ik heb het zelf ook wel eens zo gebeund en na nog geen 300 meter hoorde ik iets kleins uit de motorruimte onder de bodem door op straat stuiteren... jep. Met andere woorden, als je nogmaals daar je CO laat afstellen - vraag dan of een kundig iemand dat wil doen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-05-2009 11:26 #775885 door V300 register
Zeker, het was ook nog de bedoeling het Co vakkundig af te laten stellen na de revisie. Maar je weet hoe dat gaat. Maandagje sleutelen, dinsdag is de auto weer nodig voor dagelijk gebruik en voordat de afspraak is gepland, is de schroef verdwenen :)!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-05-2009 11:58 #775888 door V300 register
Ow wacht, ik dacht even dat de garage aan het afstellen was geweest... never mind ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-05-2009 20:50 #776432 door V300 register
CO is afgesteld!

Vandaag kwam de CO schroef van Anjo via de post binen. Direct erin gedraad en naar de garage gereden. Ding aan de apparatuur en de auto begon met een co van 13%!. Vervolgens stationair aangepast en Co weer teruggeschroeft. Uiteindelijk blijft de motor nu rustig stationair draaien met een CO van 0.6% (met cat).

De auto rijdt nu echt super. Trekt veel beter door en hapert nergens meer (ook niet in lage toeren).

Het enige is dat ik de motor persoonlijk nog niet heel mooi stationair vind draaien. Er zit om de aantal slagen af en toe een hik in en de motor schud dus een beetje. Nu is hierbij de vraag of deze motoren dit van nature een beetje hebben, of dat er nog andere mogelijkheden zijn?

Heb voor de zekerheid alle aansluiten van het spruitstuk en carburateur met WD40 gecontroleerd op valse lucht. De motor gaf geen krimp. Dit lijkt dus wel helemaal goed te zijn gegaan :yesyes:.

Verder zoals eerder besproken de rotor en de verdelerkap reeds vervangen. Verder zitten er originele volvo bougies en kabels op. De bougies waren licht grijs van kleur en naar mijn mening dus nog in orde.

Kan het met het kleppenstellen te maken hebben (stationair hoor je ze wel iets tikken)? Ik heb ze eerder namelijk zelf gesteld (0,15 inlaat en 0,20 uitlaat als ik mij niet vergis).

Iemand nog tips om naar te kijken?

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-05-2009 20:53 #776433 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Vervelend probleem, CO schroef is weg!
Als je een CO hebt van 13%, zijn je bougies nog maar matig.

Ter vergelijking: m'n tweeliter reed met een torenhoog CO naar de garage en weer terug met nieuwe bougies. Dit was zo'n beetje 2 kilometer in totaal.

Toen 'ie weer thuis stond konden we wederom de bougies vervangen.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC