Koppeling doet vreemd

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-04-2009 13:35 #767945 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Koppeling doet vreemd
Niet als je de boel heel wil houden... ;D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ted Bogers
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2009 06:58 #768118 door Ted Bogers
Beantwoord door Ted Bogers in topic Koppeling doet vreemd
Geen hand op de pook en op 1 april had ik 36 jaar verkering en ja ze is er nog steeds ondanks 10 jaar volvo hobby.
Met nog 2 auto's heb ik aardig vergelijkingsmateriaal wat het rijgedrag moet zijn, alhoewel elke auto weer zijn eigen specifieke karakter heeft.
Ik heb ook volvo's gehad waar er minder vulling in de koppeling zat en die dit verschijnsel niet vertoonden.
Inmiddels de vulling van 2x 0,5 mm weer teruggezet zodat ik weer kan rijden.
Verschijnsel blijft hetzelfde. Ene keer rijdt hij fantastisch andere keer (Vooral s'morgens vroeg) weer dat rauwe gebrul voor hij de kracht van de motor op de achterwielen zet.(Niet zo zeer bij het wegrijden)
Ga binnenkort de koppeling met drukgroep vervangen.
Ik heb begrepen dat het lager in het staartstuk van de koppeling en het kleine naald lager in de punt van de as belangrijk zijn om te vervangen.
Omdat ik nog 2 gesloopte auto's heb liggen kan ik deze onderdelen mooi in orde maken voor ik aan deze voor mij nieuwe operatie ga beginnen.
Tevens maar voor ik begin een nieuwe oliekering kopen voor achter het vliegwiel. Ergens gelezen dat de keerringen in de rode kleur de beste zijn?

Groeten Ted

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2009 09:38 #768125 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Koppeling doet vreemd
de kleur is relatief, en boeit eigenlijk niets. of de keerring wel of niet 20 jaar op een schap gelegen heeft vind ik veel belangrijker!!!

druklager + lager in het vliegwiel op speling controleren, bij een vario hoeft het druklager niet perse vervangen te worden t.o.v. de handbak.

bij een handbak gebruik je het druklager elke keer als je de koppeling intrapt, bij een automaat enkel als je de pookknop indrukt, levensduur van dat lager is dus zeg maar een flink eind langer in een automaat.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-04-2009 12:03 #768326 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Koppeling doet vreemd

Erik;97373 schreef : Bij gebrek aan iets op de rechterstoel is de hand op de pook een goed alternatief.

HAHAHAHA:D:D:D

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC