3 probleempunten volvo 340 1.4 5-bak
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-03-2009 18:04 #767770
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic 3 probleempunten volvo 340 1.4 5-bak
Ik ging er van uit dat hij een nieuwe pakking heeft gebruikt. Bij modernere auto's word wel vaker (standaard) vloeibare pakking gebruikt. Soms zelf for just to be sure.
Idd. is het altijd beter dat de pakking zelf goed afsluit. De moeren moeten daarom altijd grotendeels gelijkmatig worden aangehaald.
Idd. is het altijd beter dat de pakking zelf goed afsluit. De moeren moeten daarom altijd grotendeels gelijkmatig worden aangehaald.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-03-2009 19:20 #767791
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 3 probleempunten volvo 340 1.4 5-bak
zit de carburateur wel vast op het inlaatspruitstuk?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-04-2009 10:14 #767912
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 3 probleempunten volvo 340 1.4 5-bak
Ik heb bij het loshalen de twee vlakken zo goed mogelijk schoongemaakt en gekeken of er krasjes zijn. Verder heb ik de bouten zo goed mogelijk verdeeld aangedraaid. Mogelijk dat er nog en meer precies omschreven aandraaivolgorde bestaat!?
De carburateurbouten zaten allemaal vast. Heb dit nog gecontroleerd toen het gehele spruitstuk van de cilinderkop was gehaal (kun je er makkelijk bij
. Ik weet dat dit een heikel punt is bij deze motor. Mijn vorige 1400 had ook een kromme carburateurvoet. Als ik nu nogmaals alles loshaal zal ik een compleet pakkingssetje bestellen om oom de carburateur geheel opnieuw te monteren met nieuwe pakkingen en eventueel vloeibare pakking als extraaatje.
Ik hoor dat vloeibare pakking bij de een wat minder populair is dan bij de ander. Als je je spruitstuk echter niet laat vlakken is het na al die jaren denk ik toch geen slechte oplossing of wel?
De carburateurbouten zaten allemaal vast. Heb dit nog gecontroleerd toen het gehele spruitstuk van de cilinderkop was gehaal (kun je er makkelijk bij

Ik hoor dat vloeibare pakking bij de een wat minder populair is dan bij de ander. Als je je spruitstuk echter niet laat vlakken is het na al die jaren denk ik toch geen slechte oplossing of wel?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-04-2009 10:42 #767920
door V300 register
laten vlakken hoeft niet, maar met vloeibare pakking bereik je ook niet veel;
dat spul heeft een maximum temperatuur van 200 tot 250 graden.
ik vrees dat het gedeelte rond de uitlaatpoorten iets heter wordt.... (500+ graden?)
dat spul heeft een maximum temperatuur van 200 tot 250 graden.
ik vrees dat het gedeelte rond de uitlaatpoorten iets heter wordt.... (500+ graden?)
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-04-2009 10:46 #767922
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic 3 probleempunten volvo 340 1.4 5-bak
Ik heb hier ooit speciale vloeibare pakking voor gekocht die hogere temperaturen kan verdragen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-04-2009 15:45 #768165
door V300 register
En heeft dat gewerkt?
Moderators: Mark Smeets