Tandenknarsen
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;94330 schreef : ze gaan veel sneller verrot als je ala golf-rijder in 0,0000001 seconde van 1 naar 2 probeert te schakelen
mm je hebt gelijk: daarom hebben raceauto's vaak ook geen synchro's

Misschien dat Kevin weet of die dingen los te krijgen zijn? Een M47 is een heel gangbare Volvo-bak.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
dank jullie wel. :y:
ik ga morgen mijn auto gebruiken en dan kan ik de koppelingschijventest doen.
je hoort morgen meer...
- V300 register
- Verbannen
-
Ik kan wegkomen in zijn 3. waar het met veel moeite en veel gas geven.
Hoe moet het nu verder?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-

Het lijkt toch in je versnellingsbak te zitten of zoals Anjo aangeeft: de synchromesh. Het makkelijkste zou zijn om een andere vijfversnellingsbak te zoeken en die eronder te (laten) zetten. Wellicht dat iemand je daaraan (of daarmee) kan helpen. Het reviseren van je oude vijfbak mag je vervolgens aan de liefhebbers overlaten.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
AvdAkker;94319 schreef : rijdend 40/50 kmh, zet de auto in z'n 4 en geef plankgas. gaat het motortoerental omhoog, maar de snelheid niet, dan is je koppeling op.
en over het schakelen:
AvdAkker;94319 schreef : de synchromeshes, en dat lijkt me de meest logische verklaring gezien het enkel bij 1 naar 2 en 3 naar 2 gebeurt, het lijkt erop dat de synchromeshes voor de 2e versnelling dus op zijn.
ik denk dat op dit moment een andere bak voor jou de makkelijkste oplossing gaat zijn.. is't een 5 bak trouwens?
ik sta je niet direct nieuwe onderdelen aan te smeren, maar als je de prijzen vergelijkt voor een andere versnellingsbak en een versnellingsbakrevisie dan is de beste optie om een andere bak eronder te hangen.
en de ouwe niet weggooien maar aan mij geven, wil graag eens een keer een bak reviseren;)
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Die test van Anjo is redelijk spectaculair moet ik zeggen... vooral als hij 'm doet!

- V300 register
- Verbannen
-