Tandenknarsen

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-03-2009 14:49 #628727 door V300 register
Tandenknarsen is gemaakt door V300 register
hoi hoi mede volvo lovers,

ik heb sinds 4 jaar een volvo 340 gl special van juli 1990 :worship:, maar de laatste paar weken doet ie aan knarsentanden als ik van zijn 1 naar 2 of van 3 naar zijn 2 schakel. :mad:

soms komt ie er met veel moeite in, of hij gaat normaal naar zijn 2.
Wat is hier aan de hand? is het de koppeling die vervangen moet worden en is dit het nog wel waard? of is het iets anders?
ik heb er echt totaal geen verstand van, dus kom aub niet met van die moeilijke woorden......

groeten Koshi

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-03-2009 15:20 #762549 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Tandenknarsen
Koppeling kan. Maar check ff het vloeistof nivo in zowel bak als differentieel. Ook zou de schakelstank wat ruimte gekregen kunnen hebben. Dit moet dan verder afgesteld worden. Natuurlijk is het goed om een koppelingsplaattest te doen.

Welkom op dit forum.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-03-2009 16:17 #762555 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Tandenknarsen
koppelingsplaattest?

was da? en hoe doe ik da?

tijdens de APK in november hebben ze alle vloeistoffen vervangen. dus ik denk dat het vloeistof nivo wel goed zit.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-03-2009 16:40 #762559 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Tandenknarsen
Zet de auto tijdens stilstand ontkoppeld in de drie. Laat de koppeling opkomen en geeft iets gas. Slaat ie af; koppelingsplaat doet het nog. Slipt ie; koppelingsplaat versleten.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-03-2009 17:07 #762564 door V300 register
als ik die dan laat vervangen bij de garage, gaat dat veel kosten?