Volvo 340 loopt alleen vol gas!
- V300 register
- Verbannen
-
Ben gisteren bij een persoon geweest welke een volvo 340 aanbiedt.
Deze auto is verder goed (het is een 5-bak, motor ????, 3 deurs).
Het punt is dat de auto na het starten gelijk vol gas gaat lopen. Heb hier verder niet naar gekeken, maar wat zou de oorzaak hiervan kunnen zijn?
Eenvoudig op te lossen?? Is het wel aan te raden om deze auto hierom gewoon te kopen??
Alvast bedankt!
Jarold
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Jah is geen probleem, waarschijnlijk blijft er iets ''hangen'' in de carburateur wat je denk ik zo kunt oplossen, of je zet er een gebruikte op.
Groeten Rene en succes verder.
- V300 register
- Verbannen
-
vaak gebeurt dit als de gaskabel gaat 'rafelen' er komen dan stukjes staaldraad los die zich in de buitenmantel vast haken, en dan blijft ook het pedaal zo'n beetje halverwege hangen.
een gaskabel is vrij eenvoudig te vervangen en als je een 5-bak hebt kan er ook niets mis gaan met kickdown schakelaars etc.
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;86520 schreef : dr moet inderdaad iets zijn blijven hangen
vaak gebeurt dit als de gaskabel gaat 'rafelen' er komen dan stukjes staaldraad los die zich in de buitenmantel vast haken, en dan blijft ook het pedaal zo'n beetje halverwege hangen.
een gaskabel is vrij eenvoudig te vervangen en als je een 5-bak hebt kan er ook niets mis gaan met kickdown schakelaars etc.
Ik heb gisteren gekeken, maar de gaskabel van de auto wordt gewoon goed bediend. Ook bij de carburateur gaat deze gewoon soepel.
Maar wat zou dan een eventuele oorzaak kunnen zijn??
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Het is maar een heel klein ideetje en misschien grandioos verkeerd, maar de choke laat het toerental bij koude motor ook altijd aardig oplopen.
Ter vergelijking: mijn tweeliter loopt met choke vol uit zo tegen de 2500 toeren dacht ik (zo uit m'n hoofd).
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Dutchie;86549 schreef : Ik heb heel even hetzelfde probleem gehad, en ik zag eerst zelf het probleem niet; gaskabel bleef niet hangen, alles voor het oog in orde, maar aan de zijkant van de carburateur bleef een palletje hangen. Is een plat stukje metaal met een gleufje erin waar een palletje doorheen steekt. Volgens mij is dat van de kickdown... Misschien kun je daar es naar kijken, is heel goed te zien als je het luchtfilter eraf haalt. Zit aan de zijkant van de carburateur aan de kant van het kachelhuis.
Een kickdown-functie zit toch op een automaat-bak? Maar het zal waarschijnlijk wel iets dergelijks zijn! Heb jij het makkelijk kunnen oplossen??
Groeten
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Dutchie;86549 schreef : Ik heb heel even hetzelfde probleem gehad, en ik zag eerst zelf het probleem niet; gaskabel bleef niet hangen, alles voor het oog in orde, maar aan de zijkant van de carburateur bleef een palletje hangen. Is een plat stukje metaal met een gleufje erin waar een palletje doorheen steekt. Volgens mij is dat van de kickdown...
dat is de bediening van het acceleratiemembraam, dan blijft zeg maar de 2e trap open staan.
kan ook zijn dat hij behoorlijk rijk staat, en de carburateur valse lucht trekt, teveel brandstof + extra lucht = meer toeren..
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Kan nooit veel zijn.