achteras lager
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-01-2009 15:52 #751670
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic achteras lager
Advies bij wiellagers is ook inderdaad beide te vervangen. via Hbase kun je ze gewoon kopen. Het is idd een 360 as, maar dat moet niets uitmaken. Want van Daf 66 tm volvo 360...ze gebruiken allemaal het zelfde lager.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-01-2009 16:00 #751673
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic achteras lager
cool! ik ga ff kijken,
gezien de nieuwprijs van de lagers word het wellicht bij afkeur een nieuwe achteras.
iemand enig iedee hoeveel werk het is om deze te vervangen? speciaal gereedschap?
gezien de nieuwprijs van de lagers word het wellicht bij afkeur een nieuwe achteras.
iemand enig iedee hoeveel werk het is om deze te vervangen? speciaal gereedschap?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-01-2009 16:50 #751679
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic achteras lager
ga er maar vanuit dat er met je achterwiellagers niets mis is, en dat de zogenaamde speling op het diff zat. net zoals bij alle andere 300's (ja ook die met een gloednieuw diff!)
als hij de aandrijfas losgekoppeld heeft aan de wiel zijde, dan houd hij heel simpel de as + velgbevestiging en het wiellager over, zit er dan idd noemenswaardige speling in, of staan ze droog (hoorbaar) dan ben je idd helaas aan vervangen toe.
en dat is een h*erek*tklus naar het schijnt, de lagers zitten met een nogal overdone loctite vast (620, cylindrisch bevestigen) en dat is nogal een pittige.. de hele zooi goed warmstoken + een lagertrekker schijnt de remedie te zijn.
ik heb ze liggen, omdat ik ook een achteras ga reviseren, maar ben er nog niet aan begonnen.
als hij de aandrijfas losgekoppeld heeft aan de wiel zijde, dan houd hij heel simpel de as + velgbevestiging en het wiellager over, zit er dan idd noemenswaardige speling in, of staan ze droog (hoorbaar) dan ben je idd helaas aan vervangen toe.
en dat is een h*erek*tklus naar het schijnt, de lagers zitten met een nogal overdone loctite vast (620, cylindrisch bevestigen) en dat is nogal een pittige.. de hele zooi goed warmstoken + een lagertrekker schijnt de remedie te zijn.
ik heb ze liggen, omdat ik ook een achteras ga reviseren, maar ben er nog niet aan begonnen.
Moderators: Mark Smeets