achteras lager
- V300 register
- Verbannen
-
wiel omhoog dmv krik en dan draaien hoor je gekraak en wat "speling", dit is echt minimaal. maar dus genoeg om niet door de apk te komen.
tijdens het rijden nergens last van. ook geen trillingen etc.
ideeen zijn welkom!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
wil je ZEKER weten of het je wiellager is, dan moet je de homokineet aan de aszijde volledig lossen, (6x inbus 6, inbusgaten eerst goed schoonmaken!) en dan nog een keer proberen met wiel draaien schudden etc.. de speling zal ongetwijfeld gewoon in je differentieel zitten, en dat is enigzins "normaal" bij een onbelast diff.
- V300 register
- Verbannen
-
beetje weird verhaal inderdaad. maar bedankt voor je verhaal. ik ga het ze morgen even moeilijk maken

- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
hierna komt er iemand, een 3e partij, kijken.
van de RDW-site
Bent u het niet eens met het resultaat van de keuring?
Als u vindt dat uw voertuig ten onrechte is goed- of afgekeurd en u komt er met de betreffende APK-instantie niet uit, dan kunt u bij de RDW een herkeuring aanvragen.
Aan een herkeuring zijn kosten verbonden. U krijgt dit bedrag terug als uw voertuig inderdaad onterecht is goed- of afgekeurd. U heeft altijd een keuringsrapport nodig om in beroep te kunnen gaan. Vraag hier dus om bij het bedrijf.
Bent u het niet eens met de afkeuring van uw voertuig dan moet u meteen n? de keuring in beroep gaan bij het regiokantoor van de RDW waaronder de keuringsinstantie valt. U mag het voertuig niet verplaatsen en intussen geen reparaties (laten) verrichten. De herkeuring vindt nog dezelfde dag plaats.
Heeft u in een later stadium bezwaar tegen de APK-keuring van uw voertuig dan kunt u dit gedurende de geldigheid van het keuringsrapport schriftelijk melden bij een van de RDW- regiokantoren. Er vindt dan een herkeuring plaats.
Het is echter wel moeilijk om na verloop van tijd vast te stellen of de APK juist is verricht. Immers, hoe langer de termijn is, hoe moeilijker het wordt om te achterhalen of het voertuig op het moment van de oorspronkelijke keuring wel of niet aan de gestelde eisen voldeed. Het is daarom raadzaam in dergelijke gevallen eerst contact op te nemen met de garage waar uw voertuig is gekeurd.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
toen heb ik toch maar even het verhaal van anjo verteld. hij zag hier in eerste instantie niet veel in, maar hij is nu aan het werk

het lijkt mij ook raar dat in 1 jaar tijd alle 2 de lagers het "begeven"
paul: had je er nu een 360 as ondergezet? dan kan ik even kijken wat lagers kosten. of ik moet erik even vriendelijk aankijken voor een "nieuwe" as.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
D?t is op zich niet zo vreemd hoor. Je verlichtint links en rechts gaat vaak ook binnen vrij korte tijd van elkaar kapot. Daarom vervang ik meteen 2 lampjes als er 1 kapot is. Niet dat het zoveel moeite kost om die lampjes te verwisselen, maar omdat de klep dan toch al open staat.jeroni;85530 schreef : Het lijkt mij ook raar dat in 1 jaar tijd alle 2 de lagers het "begeven"
Met moeilijk te vervangen onderdelen zou ik dat al helemaal snel links + rechts doen ondanks dat er maar 1 defect is.