Revisiesetje carburateur
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Bij mijn dealer (vd Brandt in Boxtel) kijken ze altijd netjes in de computer en in de voorraad, en zeggen ze of ze de spullen hebben liggen of kunnen bestellen. Een paar maanden terug vroeg ik naar deze tellerkabel en die hebben ze gewoon besteld voor me.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Mark Smeets
- Moderator
-
Zo mocht pap zelfs al eens in hun magazijn gaan kijken of de onderdelen nog daar lagen, en heeft hij ook al voor de 240 gratis onderdelen gekregen, omdat ze wisten dat pap ook een 240 heeft..
Ook hebben ze pap eens getipt over een klant die een 260 ging verkopen, etc...
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Ben340DL;83502 schreef : Mijn volvo loopt als een zonnetje, moet alleen om de zoveel tijd de carburateur weer vastzetten. Nu wil ik borgmoeren ( nyloc ) op de draadeinden zetten om dit probleem te verhelpen. nu dacht ik als ik dit doe kan ik net zo goed de voetpakking vernieuwen. Vandaar het idee om dan gelijk de hele carburateur onder handen te nemen. Ik heb ondertussen wel een revisiesetje besteld, maar wacht denk nog maar even met revisie tot het echt nodig is.
nyloc m8 zelfborgende moeren zijn d? oplossing inderdaad. als je het gelijk goed wil doen, gooi het kleppendeksel los en stel gelijk even de kleppen, ik heb nog geen andere makkelijke manier gevonden om de carb goed vast te zetten met een steek-ring sleutel..
de boutjes van het vlotterdeksel, m5 veerring bij de bout doen, en boutjes monteren met een druppel loctite 243, ze komen nooit meer los.
het belangrijkste om op te letten bij een b14 motor met weber is het verbruik, en hoe hij stationair loopt. loopt hij instabiel stationair, of verbruikt hij enorm veel dan is er gewoon wat mis, maar dan kan het ook nog steeds de ontsteking zijn..
ik ging met verbruik van 1 op 10 voor revisie, naar 1 op 14 na revisie, m'n pa heeft zelfs nog een keer 1 op 17 gehaald op een tank..
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Ik denk alleen dat een 2e carbje een dure grap is...
dat geld stop ik liever ergens anders in mn auto
ik heb rechtsachter nog wat carroserieschade, dus ik moet ook nog een stuk zijscherm kopen.
- V300 register
- Verbannen
-