Revisiesetje carburateur

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-01-2009 16:14 #747374 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Revisiesetje carburateur
Ik heb met de volvo dealer gebeld in barendrecht en oud beyerland, Magazijnmedewerkers vertelde mij dat alle 340 spullen niet meer bij hun te krijgen zijn... Bij welke dealer haal jij je spullen als je wat nodig hebt ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-01-2009 16:16 #747375 door V300 register
Dat is onzin. Ze kunnen deze spullen gewoon bestellen. Waarschijnlijk zijn ze te lui om "zo'n oud hok" te helpen...
Bij mijn dealer (vd Brandt in Boxtel) kijken ze altijd netjes in de computer en in de voorraad, en zeggen ze of ze de spullen hebben liggen of kunnen bestellen. Een paar maanden terug vroeg ik naar deze tellerkabel en die hebben ze gewoon besteld voor me.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-01-2009 16:17 #747376 door V300 register
Sowieso, als ze zeggen dat "alle 340 spullen" niet meer te krijgen zijn is dat onzin. Dat wil direct zeggen dat ze zo'n ding gewoon niet willen helpen. Er zijn genoeg dingen die nog te krijgen zijn (en eerlijk: ook genoeg dingen die niet meer te krijgen zijn maargoed...)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-01-2009 16:24 #747377 door V300 register
Dat idee had ik ook al... als je met een nieuwe v70 aaankomt is de klant koning, maar de echte volvo liefhebber in een 340je uit 85 is niet meer welkom.. waardeloos:grr:

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
09-01-2009 16:33 #747378 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Revisiesetje carburateur
Tsja dat verschilt idd sterk per dealer. Pap is ook erg tevrede over onze dealer (Kallen in Geleen). Maja ze weten ook dat wij meerdere Volvo's hebben en altijd voor onderdelen naar hun komen..
Zo mocht pap zelfs al eens in hun magazijn gaan kijken of de onderdelen nog daar lagen, en heeft hij ook al voor de 240 gratis onderdelen gekregen, omdat ze wisten dat pap ook een 240 heeft..
Ook hebben ze pap eens getipt over een klant die een 260 ging verkopen, etc...

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2009 16:42 #747381 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Revisiesetje carburateur

Ben340DL;83502 schreef : Mijn volvo loopt als een zonnetje, moet alleen om de zoveel tijd de carburateur weer vastzetten. Nu wil ik borgmoeren ( nyloc ) op de draadeinden zetten om dit probleem te verhelpen. nu dacht ik als ik dit doe kan ik net zo goed de voetpakking vernieuwen. Vandaar het idee om dan gelijk de hele carburateur onder handen te nemen. Ik heb ondertussen wel een revisiesetje besteld, maar wacht denk nog maar even met revisie tot het echt nodig is.

nyloc m8 zelfborgende moeren zijn d? oplossing inderdaad. als je het gelijk goed wil doen, gooi het kleppendeksel los en stel gelijk even de kleppen, ik heb nog geen andere makkelijke manier gevonden om de carb goed vast te zetten met een steek-ring sleutel..

de boutjes van het vlotterdeksel, m5 veerring bij de bout doen, en boutjes monteren met een druppel loctite 243, ze komen nooit meer los.

het belangrijkste om op te letten bij een b14 motor met weber is het verbruik, en hoe hij stationair loopt. loopt hij instabiel stationair, of verbruikt hij enorm veel dan is er gewoon wat mis, maar dan kan het ook nog steeds de ontsteking zijn..

ik ging met verbruik van 1 op 10 voor revisie, naar 1 op 14 na revisie, m'n pa heeft zelfs nog een keer 1 op 17 gehaald op een tank..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-01-2009 16:48 #747383 door V300 register
Ik heb een gem verbruik van 1 op 12, dus ik denk dat ik er alleen nyloc moeren op zet.:y:

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2009 16:50 #747384 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Revisiesetje carburateur
zou ik ook doen, maar wat ik ook zou doen is nog zo'n 104 carb vinden en die lekker op je gemakkie reviseren! doe ik ook voor de gtt turbo, carb heb ik al liggen, revisieset is besteld:)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-01-2009 17:00 #747387 door V300 register
Dat is eigenlijk ook het plan.
Ik denk alleen dat een 2e carbje een dure grap is...
dat geld stop ik liever ergens anders in mn auto
ik heb rechtsachter nog wat carroserieschade, dus ik moet ook nog een stuk zijscherm kopen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-01-2009 17:26 #747391 door V300 register
Wat betreft de onderdelenvoorraad: Er wordt niets meer bijgeproduceerd voor de 300 serie. Alles wat nog in stock is, wordt verkocht...maar je snapt dat t geen eeuwigheid meer duurt voor alles op is.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC