Revisiesetje carburateur
- V300 register
- Verbannen
-
Het betreft hier een Weber 32 DIR 104, op een B14 4E blok.
Ik heb het internet al afgezocht, met alleen een twijfelachtig engels carburateurbedrijfje dat het setje misschien ?! kon leveren.
Een rondje bellen langs Volvodealers leverde ook een teleurstelling op.
Heeft iemand mischien een adresje ?
Als dit ook niets opleverd ben ik genoodzaakt om zelf pakkingen te gaan snijden, en de onderdelen die ik niet kan vervangen er weer terug in te leggen.
Ik zou graag mn carburateurtje een hele revisie willen geven en geen halve...
Alvast bedankt, Ben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
ga naar weber servicekits > zoek deze op W250 S-KIT 32DIR REN/ALF GREEN93010105M en bestellen maar! woon je in nl dan kost het 40 euri om het pakketje thuis op de deurmat te krijgen.
overigens, denk ik dat er geen 104 maar een 109 of 101 op zit (ik heb van nog nooit van een 104 op een b14 gehoord iig). misschien door het vuil wat lastig te lezen?
wel zeker weten dat de carb aan revisie toe is?
- V300 register
- Verbannen
-
om compleet te zijn: 104 en 109 op de E motoren, 105 en 110 op de S motoren.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Ga de spullen gelijk bestellen..
thnkx !
- V300 register
- Verbannen
-
Das mss een tip, reviseer een andere carb en monteer die pas als je ermee klaar bent, stel dat er tijdens de revisie iets mis gaat, dan kan je het rijden vergeten!
- V300 register
- Verbannen
-
-Als alles goed draait, laat de carburateur het liefst dicht zitten,
-Als de carburateur geriviseerd is, merk je meestal geen verschil met daarvoor.
Mijn volvo loopt als een zonnetje, moet alleen om de zoveel tijd de carburateur weer vastzetten. Nu wil ik borgmoeren ( nyloc ) op de draadeinden zetten om dit probleem te verhelpen. nu dacht ik als ik dit doe kan ik net zo goed de voetpakking vernieuwen. Vandaar het idee om dan gelijk de hele carburateur onder handen te nemen. Ik heb ondertussen wel een revisiesetje besteld, maar wacht denk nog maar even met revisie tot het echt nodig is.
Het leek mij ook wel een mooie winterklus, heb nl geen garage en de carburateur kan ik binnen doen.
Ik heb ondertussen wel weer een ander probleem erbij...:uh-uhh:
ben vanochtend vertrokken met werkende km teller, nu blijft de naald beneden liggen.

Oorzaak ; bajonetsluiting van de vdo kabel gescheurd:cry:

weer de zoektocht begonnen voor een andere kabel, maar tot nu toe nog niets gevonden...
Heeft iemand misschien nog een kabel liggen ?
ik wil hem graag kopen, wordt nu alweer wanhopig.
groeten, Ben
- Mark Smeets
- Moderator
-

- Mark Smeets
- Moderator
-
habie12;82845 schreef : ik heb voor mijn 87-er volvo 360, half december nog eentje besteld bij de dealer, die kon er nog aan komen, weet niet of ik vdo of smiths heb, die van mij had een banjonetsluiting bij de teller..
Kevin;82847 schreef : VDO kabels zijn nog gewoon bij de dealer verkrijgbaar. Maar die hebben inderdaad een ronde bajonet aansluiting.
(...)
Erik;82853 schreef : Ik heb ze ook nog liggen. Bajonetaansluiting is dus ook nog in voorraad. Da's mooi om te weten.
Erik kun je dus eventueel ook een mailtje sturen

Berichten komen uit dit topic: forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=4263
- V300 register
- Verbannen
-
Deze sluiting breekt erg snel heb ik gemerkt, als je de tellerkabel loshaalt moet je hem erg voorzichtig vastzetten anders breekt hij. Als je de afgebroken plastic stukjes nog hebt kan je ze proberen aan elkaar te smelten met een soldeerbout en wat extra plastic. Dat heb ik ook gedaan de vorige keer en als je het dik genoeg erbij smelt werkt het erg goed, en word het nog sterker ook.