Vast gelast diff als daily?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-01-2009 21:19 #751505
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vast gelast diff als daily?
Mooie verhalen dat het minder slijt omdat de wielen "minder snel draaien", maar zo werkt het natuurlijk niet :')
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-01-2009 22:52 #751547
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Vast gelast diff als daily?
differentielen gaan naar de knoppen door het immense toerenverschil tussen binnen en buitenwiel, met een vastgelast diff elimineer je dat probleem.
wiellagers worden anders belast, met een vastgelast diff is het rendement van doordraaiende banden wat lager als met een open diff, omdat het gewicht van de auto directer meespeelt, (word verdeeld over de as) dus de belasting op de lagers is ook al minder.
wat slijt er dan w?l extra hard de achterremmen??
wiellagers worden anders belast, met een vastgelast diff is het rendement van doordraaiende banden wat lager als met een open diff, omdat het gewicht van de auto directer meespeelt, (word verdeeld over de as) dus de belasting op de lagers is ook al minder.
wat slijt er dan w?l extra hard de achterremmen??
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-01-2009 23:14 #751561
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vast gelast diff als daily?
Wat lijst er harder?
- De homokineten
- Lagers koppelingshuis
- Versnellingsbak
- Koppeling
Waarom?
Bij lage snelheid en maximum stuuruitslag (scherpe bochten en bij inparkeren bijvoorbeeld) gaat de boel klapperen. Die klappen zorgen misschien nog wel voor de meeste slijtage.
- De homokineten
- Lagers koppelingshuis
- Versnellingsbak
- Koppeling
Waarom?
Bij lage snelheid en maximum stuuruitslag (scherpe bochten en bij inparkeren bijvoorbeeld) gaat de boel klapperen. Die klappen zorgen misschien nog wel voor de meeste slijtage.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-01-2009 23:17 #751562
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Vast gelast diff als daily?
ja ok, maar ook de slijtage in bak en koppeling vallen opzich nog wel mee. zodra de homokineten ook maar even "wat" speling krijgen gaat het hard... lagers in het koppelingshuis zijn zowieso al een zak punt en met de koppeling kun je leren spelen:D
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-01-2009 23:42 #751568
door V300 register
Gewoon vervangen door een schakelaar................*klik**klak*
De banden slijten toch al harder door het diff, dan kun je net zo goed altijd maar gewoon met slippende banden wegrijden :yesyes:
Beantwoord door V300 register in topic Vast gelast diff als daily?
AvdAkker;85420 schreef : ja ok, maar ook de slijtage in bak en koppeling vallen opzich nog wel mee. zodra de homokineten ook maar even "wat" speling krijgen gaat het hard... lagers in het koppelingshuis zijn zowieso al een zak punt en met de koppeling kun je leren spelen:D
Gewoon vervangen door een schakelaar................*klik**klak*
De banden slijten toch al harder door het diff, dan kun je net zo goed altijd maar gewoon met slippende banden wegrijden :yesyes:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-01-2009 13:14 #751622
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vast gelast diff als daily?
Feit is dat de boel in de autosport langer heel blijft, meermaals bewezen. Tov. een open diff.
Bij een gewone of gematigd sportieve rijstijl zal het meer slijten ivm stress.
Ik heb drie keer een diff moeten vervangen toen ik nog met een open versie reed. Allemaal de as van de zonnewielen gebroken als gevolg van het toerenverschil l/R. En dan praat je over een paar 1000 km straatgebruik...
Uiteraard is het ene diff het andere niet (merken en type auto's).
Bij een gewone of gematigd sportieve rijstijl zal het meer slijten ivm stress.
Ik heb drie keer een diff moeten vervangen toen ik nog met een open versie reed. Allemaal de as van de zonnewielen gebroken als gevolg van het toerenverschil l/R. En dan praat je over een paar 1000 km straatgebruik...
Uiteraard is het ene diff het andere niet (merken en type auto's).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-01-2009 15:23 #751667
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Vast gelast diff als daily?
Frits, je onderschrift is wat achterhaald!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets