Vast gelast diff als daily?
- V300 register
- Verbannen
-
is het mogelijk met vast gelast diff als daily te rijden of zou het teveel kapot maken?
ze zeiden als je weinig pk hebt dat je alles stukrijd :wtf2:?
nog mense die met zoon diff rijden?
Jarich
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Jarich;76223 schreef : Hallo,
is het mogelijk met vast gelast diff als daily te rijden of zou het teveel kapot maken?
ze zeiden als je weinig pk hebt dat je alles stukrijd :wtf2:?
nog mense die met zoon diff rijden?
Jarich
Ik heb dus een tijdje met een vastgelast diff dagelijks gereden.
Nadelen:
- zwaarder sturen
- auto "wil" het liefst alleen maar rechtdoor
- de auto raakt meer overstuurd. Wanneer je teveel gas geeft in een bocht gaat normaal gezien het binnenste wiel slippen (voor de veiligheid).
- bouten van de aandrijfas moeten heel goed vast zitten, anders kunnen deze loslopen.
- aandrijfassen en dus ook homokineten krijgen iets meer op hun donder.
- banden slijten harder
- je moet goed gasgeven om door een scherpe bocht te komen
- slecht voor het verbruik (als je veel bochten maakt tenminste

- onveiliger door meer overstuur
Voordelen:
- gemakkelijker dwars te krijgen
- diff "slijt" minder
- minder remverschil achter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Het diff gaat in ieder geval niet meer stuk. Het enige probleem wat ik heb gehad is dat de aandrijfasboutjes losliepen. Deze moet je dus vastzetten met Loctite; en GOED vast!
Voor de rest wringt het een beetje in de bochten. Je auto wil eigenlijk alleen maar restdoor. Wanneer je een beetje veel vermogen hebt is hij gemakkelijk overstuurt. Kan link zijn op de openbare weg. In de sneeuw heb je er voordeel aan: je auto is gecontroleerder door de bocht te krijgen en je hebt een stuk meer tractie op rechte stukken.
Wiellagers en diff-huis-lagers hebben bij mij tot op heden nog niet veel te lijden gehad........
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Interesse


Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
als daily kun je het lijstje van erik buijs op 18-11 aanhouden met voor en nadelen,
het enige wat echt extra slijt zijn de banden, door het diff vast te lassen elimineer je juist een van de zwakste schakels binnen de aandrijlijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-


Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
persoonlijk heb ik nog nooit een gebroken homokineet gezien bij een 340 (tis ook "maar" een 20mm dik rond stuk staal.. nee serieus, met hooguit 72 pk onder de motorkap zou ik me totaal niet druk maken om de homokineten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.