Vast gelast diff als daily?

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-11-2008 15:25 #628207 door V300 register
Vast gelast diff als daily? is gemaakt door V300 register
Hallo,

is het mogelijk met vast gelast diff als daily te rijden of zou het teveel kapot maken?
ze zeiden als je weinig pk hebt dat je alles stukrijd :wtf2:?

nog mense die met zoon diff rijden?

Jarich

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-11-2008 16:09 #737897 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vast gelast diff als daily?

Jarich;76223 schreef : Hallo,

is het mogelijk met vast gelast diff als daily te rijden of zou het teveel kapot maken?
ze zeiden als je weinig pk hebt dat je alles stukrijd :wtf2:?

nog mense die met zoon diff rijden?

Jarich


Ik heb dus een tijdje met een vastgelast diff dagelijks gereden.
Nadelen:
- zwaarder sturen
- auto "wil" het liefst alleen maar rechtdoor
- de auto raakt meer overstuurd. Wanneer je teveel gas geeft in een bocht gaat normaal gezien het binnenste wiel slippen (voor de veiligheid).
- bouten van de aandrijfas moeten heel goed vast zitten, anders kunnen deze loslopen.
- aandrijfassen en dus ook homokineten krijgen iets meer op hun donder.
- banden slijten harder
- je moet goed gasgeven om door een scherpe bocht te komen
- slecht voor het verbruik (als je veel bochten maakt tenminste ;))
- onveiliger door meer overstuur

Voordelen:
- gemakkelijker dwars te krijgen
- diff "slijt" minder
- minder remverschil achter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-12-2008 23:30 #745285 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vast gelast diff als daily?
en nu is dan mij vraag Blijft het heel en voor hoelang? Zijn er mensen met ervaring die veel km met een mig diff rijden?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-12-2008 00:13 #745287 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vast gelast diff als daily?
Mijn ervaringen:
Het diff gaat in ieder geval niet meer stuk. Het enige probleem wat ik heb gehad is dat de aandrijfasboutjes losliepen. Deze moet je dus vastzetten met Loctite; en GOED vast!
Voor de rest wringt het een beetje in de bochten. Je auto wil eigenlijk alleen maar restdoor. Wanneer je een beetje veel vermogen hebt is hij gemakkelijk overstuurt. Kan link zijn op de openbare weg. In de sneeuw heb je er voordeel aan: je auto is gecontroleerder door de bocht te krijgen en je hebt een stuk meer tractie op rechte stukken.
Wiellagers en diff-huis-lagers hebben bij mij tot op heden nog niet veel te lijden gehad........

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-12-2008 22:06 #745349 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vast gelast diff als daily?
En hoelange tijd rij je er nu mee en hoeveel kilometers? :D

Interesse :D hou zelf ook wel van dwars in de tussen uren van school :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-12-2008 23:51 #745360 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Vast gelast diff als daily?
in principe blijft alles gewoon heel, het wordt bij het driften juist minder erg belast als normaal (ipv 1 hoogtoerig slippend binnenwiel, 2 iets minder hoogtoerig slippende wielen)

als daily kun je het lijstje van erik buijs op 18-11 aanhouden met voor en nadelen,

het enige wat echt extra slijt zijn de banden, door het diff vast te lassen elimineer je juist een van de zwakste schakels binnen de aandrijlijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-12-2008 20:45 #745742 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vast gelast diff als daily?
Maar ik bedoelde meer van gaan me steekassen niet breken :p want daar komt dan wel bruut geweld op te staan :p

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-12-2008 20:52 #745747 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Vast gelast diff als daily?
haha, wees maar banger voor de cardanas, daar zitten delen gevulcaniseerd rubber in bij de koppelingen, zodra daar een te groot koppel op komt, komen er scheurtjes en die worden op een gegeven moment zo groot dat de spline bus doldraaid in het rubber. maar om dat met een std auto voor elkaar te krijgen ben je toch wel een knappe jongen, zelfs met vastgelast diff.

persoonlijk heb ik nog nooit een gebroken homokineet gezien bij een 340 (tis ook "maar" een 20mm dik rond stuk staal.. nee serieus, met hooguit 72 pk onder de motorkap zou ik me totaal niet druk maken om de homokineten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-12-2008 21:58 #745762 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vast gelast diff als daily?
dus dat zou betekenen dat ik op zoek zou moeten gaan naar een diff om te bakken. Zijn er verschillende overbrengingen en types? en zo ja wat past allemaal dr op?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-12-2008 22:13 #745763 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Vast gelast diff als daily?
gewoon je huidige gebruiken, die bak is in z'n geheel met hooguit een uurtje werk onder de auto vandaan, en op dezelfde dag heb je tijd zat om het diff te scheiden van de bak, het diff uit elkaar te halen en vast te lassen, de boel weer samen te bouwen en voor de gein gelijk verse olie erin te gooien..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD