Temperatuur, toch zo iets geks...(nee niet de thermostaat)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-11-2008 23:27 #736344 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Temperatuur, toch zo iets geks...(nee niet de thermostaat)
Wat ik een beetje vreemd vind, en waaraan in deze discussie tot nu toe voorbij wordt gegaan: Als hij zijn verwarming AAN doet (blower standje 1) wordt de motor warmer, zet hij hem UIT dan wordt de motor weer kouder... :wtf2:
Tenminste, dat zegt hij toch?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-11-2008 19:16 #736430 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Temperatuur, toch zo iets geks...(nee niet de thermostaat)
Ja precies....

Vandaag heb ik weer ff gecheckt...Echt, wanneer ik de blower uit zet (dus van standje 1 terug naar 0) dan wordt de motor volgens het metertje duidelijk een stukje kouder.

Dan wordt de kachel ook minder warm (is dan een flauw warm zuchtje) en duurt het aanzienlijk langer voordat de fan gaat draaien wanneer de motor aan de hete kant geraakt....dus de motor is ook echt een stukje kouder...

is toch gek?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-11-2008 22:42 #736455 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Temperatuur, toch zo iets geks...(nee niet de thermostaat)
dat met de kachelknop uit er minder warme lucht voelbaar is is logisch en normaal, als de kachelfan uit is word er geen warme lucht de auto in geblazen en moet je het doen met de "thermieken" van dit defroster systeem.

dat alsnog je klokje reageert op het schakelen met de kachelknop kan gewoon niet, zelfs elektrisch zit dit op een compleet ander circuit en zekering.

of het is puur toeval, of je auto is magisch zou ik zeggen:P

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-11-2008 10:05 #736509 door V300 register
Ik zou het in de categorie van de rare massaproblemen zoeken denk ik..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-11-2008 18:53 #736795 door V300 register
het wijzigen van de stand van de temperatuurmeter met het in- of uitschakelen van gebruikers lijkt een elektrische storing te zijn.

het aanspringen van de ventilatorfan wijst erop dat de motor wel degelijk zijn normale bedrijfstemperatuur bereikt.

dat de kachel niet warm wordt, kan door verstopping komen

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC