Lek in het kleppendeksel

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-09-2011 23:17 #884831 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Lek in het kleppendeksel
kromme kleppendeksels duw/druk je zo weer recht, wel boven de uitsparing voor de pakking kracht zetten, anders duw je die plat.

overigens, als hij bij de 3 moeren blijft lekken dan kun je het kleppendeksel even demonteren en van binnenuit het gedeelte waar de flensmoer op ligt vlak slaan. vaak is dit iets vervormd/krom door het scheef demonteren van het deksel en dan ligt de moer niet vlak tegen het deksel zodat ook een verse ronde pakking niet meer afdicht.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-09-2011 23:56 #884836 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Lek in het kleppendeksel
Ik zou een lekkere brede scherpe beitel nemen die kan je wat schuin naar buiten zetten zodat er geen troep in je blokkie valt. En rustig aan, denk aan je vingers en slangetjes!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-09-2011 14:14 #884879 door V300 register
je hebt speciale schrapers om geknoeide verf van glas te schrapen. dit zijn vrijwel dezelfde soort mesjes als gebruikt wordt bij offici?le pakkingschrapers en kun je voor een paar centen bij de bouwmarkt halen.

een beitel is absoluut niet geschikt om pakkingen van lichtmetalen onderdelen te verwijderen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-09-2011 16:37 #884886 door V300 register
Als de kleppendeksel blijft lekken kun je het volgende proberen.Voordat je de kleppendeksel monteerd eerst m8 kraagmoeren op de draadeindes draaien en wel vover dat de kleppen deksel er net niet op ligt als je 'm monteerd.(beetje loctite om ze op de plaats te hoeden
Daarna draai je gewoon de moeren van de kleppendeksel vast met een kleine schijf en een beetje vloeibare pakking.
Zorg ook vooral dat de carteventilatie open iszodat zich onder de kleppendeksel geen druk kan opbouwen!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-09-2011 16:21 #886044 door V300 register
Het even even stilgelegen doordat mn uitlaat was gebroken (vermoeiings breuk). Nu deze weer heel is, kan ik weer naar olie lekkage speuren.

Hierbij en fotootje van de plek waar altijd als eerste olie zichtbaar wordt na een stukje rijden. Ik kan nog niet verklaren waar dit vandaan komt maar omdat het zo hoog zit moet het wel het kleppendeksel of de koppakking zijn lijkt me. Ik heb een koppakkingset liggen dus ga denk ik de boel komend weekend maar vervangen. Ben ook wel benieuwd hoe het er verder van binnen uitziet eigenlijk. Ik zal jullie verder op de hoogte houden.

Bijlagen:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-09-2011 22:23 #886087 door V300 register
kijk eens langs de onderkant van het koppelingshuis..... komt daar ook olie uit dan is het waarschijnlijk de achterste krukaskeerring die olie doorlaat.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-09-2011 08:09 #886103 door V300 register
dat is ook mijn vrees een beetje, maar moeilijk te zien omdat ongeveer alles aan de onderkant nat is van de olie, dat kan dan overal vandaan zijn gekomen. Maar kun je verklaren hoe die olie er dan bovenop komt?

Klaas

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-09-2011 08:18 #886104 door V300 register
Als ie idd aan de krukaskeering lekt dan kan het zijn dat het vliegwiel deze olie meeneemt en rondslingert.Die vlieg dan alle kante op en kan dus ook via het gat bovenin het koppelingshuis wat olie naar buiten gooien!.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-09-2011 09:15 #886106 door V300 register
Aha. Dat zou het wel eens kunnen zijn dan.
Overigens stopt het lekken wel als ik een poos stil sta en lekt het vooral veel tijdens het rijden. Is dat ook logisch bij een lekkende krukaskeerring?
Is een krukaskeerring zelf te vervangen zonder heel speciaal gereedschap of een brug?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2011 09:40 #886107 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Lek in het kleppendeksel
ja en ja. is bijna geen extra werk als je de koppeling vervangt

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC