Lek in het kleppendeksel
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-10-2008 18:37 #731348
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Lek in het kleppendeksel
kraanleertje werkt ook perfect
te halen bij de loodgieter
te halen bij de loodgieter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-10-2008 18:42 #731350
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Lek in het kleppendeksel
Wat is dat? Zit dat aan een gewone doorsnee huis- tuin- en keukenkraan?
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
15-10-2008 20:05 #731363
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Lek in het kleppendeksel
Ja dat klopt Joost, vroeger waren die ringetjes van leer en nu van rubber en dienen om de koud of warm water toevoer af te sluiten als je de kraan helemaal dichtdraait, veel kranen maken tegenwoordig ook gebruik van keramische schijven en dan zitten er dus geen rubbertjes meer in.
deze zijn er als het goed is in verschillende maten bij de doe het zelf zaak, heb je er wel meteen wat meer.
Gr; Wouter.
deze zijn er als het goed is in verschillende maten bij de doe het zelf zaak, heb je er wel meteen wat meer.
Gr; Wouter.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-10-2008 20:39 #731367
door 16673-dummy
Dank!
Ga ik morgen meteen naar zoeken. Fixet, Gamma, de ijzerhandel; de hele mikmak:)
Ga ik morgen meteen naar zoeken. Fixet, Gamma, de ijzerhandel; de hele mikmak:)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-10-2008 17:13 #733927
door V300 register
Ik heb voor de zekerheid alles afgedicht met een soort kit, en daarmee had ik ook de pakking vastgelijmd in het deksel. Ideaal, valt ie er niet zo snel uit met monteren, en lekken doet ie nooit meer

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-09-2011 17:48 #884421
door V300 register
Als ik even een oud topic mag hergebruiken:
Ik heb afgelopen weekend een V340DL AUT uit 1985 op de kop getikt met wat mankementen.
Een hiervan komt overeen met het in dit topic beschreven probleem. Er lekt olie langs deze schroef. Op 800km heb ik al 4L olie moeten bijvullen.
Ik heb de slang koppelingen van deze schroef losgemaakt en ben op zoek gegaan naar een afdichting maar kan deze niet vinden, niet bij de hubo, niet bij de karwei en zelfs niet bij Brezan automaterialen. Weet iemand een plek (in de buurt van Delft) waar dit te vinden zou moeten zijn?
Ik las ook iets over vloeibare pakking. Waar kan ik dit krijgen, webshop ergens?
Ik heb alles nu weer vast gedraaid en in eerste instantie ging het alleen maar erger lekken. Ik heb het steed vaster gedraais, maar het is nog steeds niet helemaal over. Hoe ver kan ik gaan met aandraaien zonder het risico te lopen iets te slopen?
Alvast bedankt!
Ik heb afgelopen weekend een V340DL AUT uit 1985 op de kop getikt met wat mankementen.
Een hiervan komt overeen met het in dit topic beschreven probleem. Er lekt olie langs deze schroef. Op 800km heb ik al 4L olie moeten bijvullen.
Ik heb de slang koppelingen van deze schroef losgemaakt en ben op zoek gegaan naar een afdichting maar kan deze niet vinden, niet bij de hubo, niet bij de karwei en zelfs niet bij Brezan automaterialen. Weet iemand een plek (in de buurt van Delft) waar dit te vinden zou moeten zijn?
Ik las ook iets over vloeibare pakking. Waar kan ik dit krijgen, webshop ergens?
Ik heb alles nu weer vast gedraaid en in eerste instantie ging het alleen maar erger lekken. Ik heb het steed vaster gedraais, maar het is nog steeds niet helemaal over. Hoe ver kan ik gaan met aandraaien zonder het risico te lopen iets te slopen?
Alvast bedankt!
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-09-2011 18:24 #884423
door 16673-dummy
4 liter op 800 km, gelekt langs zo'n schroefje? Weet je dat zeker?
Is het niet de klepdekselpakking zelf, of logischer nog, een keerring?
Is het niet de klepdekselpakking zelf, of logischer nog, een keerring?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-09-2011 18:32 #884424
door V300 register
4 liter lijkt mij idd ook wel veel te veel om langs daar te komen! Wat je kan doen om het lek te vinden, is om dit weekend even de hogedrukreiniger in het motorruim te zetten zodat alles schoon is (de onderkant van het blok niet vergeten)! Dan even een stukje (lees km of 20 lekker gaan rijden en dan thuis gewoon kijken waar je verse leksporen ziet! Dan weet je het gewoon het snelst!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-09-2011 20:14 #884426
door V300 register
Dank voor jullie reacties. Het is inderdaad wel heel veel misschien. Toch ligt er, nadat ik het kleppendeksel helemaal schoonmaak, na een paar kilometer al een plasje olie op het kleppendeksel en op de rand. Het lijkt dus wel snel te gaan. Gaat het onder druk er niet sneller doorheen, of wordt de oliedruk daar niet zo hoog? Ik wil denk ik eerst dit lek dichten, dan kan ik daarna weer verder zoeken. Iemand een idee waar de afdichtingsringetjes of kit te krijgen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-09-2011 22:39 #884429
door V300 register
Lijkt mij haast onmogelijk dat daar zoveel olie uitstroom op die plek...
Moderators: Mark Smeets