Motorsteunrubbers vast?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-10-2008 12:07 #628029
door 16673-dummy
Motorsteunrubbers vast? is gemaakt door 16673-dummy
Net heb ik geprobeerd om de moeren voor de motorsteunen te verwisselen voor de goede.
De oude (wat was daar overigens verkeerd aan, Anjo?) kreeg ik zonder al te veel moeite los, het eerste stukje met de nieuwe ging ook, maar het laatste stuk krijg ik niet voor elkaar. De moeren veren terug. Ik heb al geprobeerd om met de waterpomptang het rubber vast te houden en met de ringsleutel die moer vaster te krijgen, helaas zonder resultaat.
Dus nu m'n vraag; moeten die moeren echt vast? Ze zitten er nu een paar slagen op.
De oude (wat was daar overigens verkeerd aan, Anjo?) kreeg ik zonder al te veel moeite los, het eerste stukje met de nieuwe ging ook, maar het laatste stuk krijg ik niet voor elkaar. De moeren veren terug. Ik heb al geprobeerd om met de waterpomptang het rubber vast te houden en met de ringsleutel die moer vaster te krijgen, helaas zonder resultaat.
Dus nu m'n vraag; moeten die moeren echt vast? Ze zitten er nu een paar slagen op.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-10-2008 13:51 #731307
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Motorsteunrubbers vast?
Nog even het belangrijkst: kan er zo met de auto gereden worden?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-10-2008 17:41 #731334
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Motorsteunrubbers vast?
dan heb je de verkeerde moeren gekregen.. waarschijnlijk std m10 moeren, en die had ik toen ook bij me..
maak eens een fototje van hoever je die moeren erop gedraaid krijgt?
maak eens een fototje van hoever je die moeren erop gedraaid krijgt?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-10-2008 18:30 #731343
door 16673-dummy
Even ver als jouw moeren. Die foto's heb ik je gisteren toegestuurd. Ze zagen er ook precies hetzelfde uit, daarom vroeg ik me af wat er mis was met jouw moeren.
Volgens de chef daar waren het M10 moeren, draad 1,5.
Volgens de chef daar waren het M10 moeren, draad 1,5.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-10-2008 18:44 #731351
door Anjo van den Akker
draad 1,5:S of ik zit er nu even naast, of die vent is gek
ja, wacht even ik zit te denken aan m14, m16 en m48 x1,5!!!
handig man die kutvrachtwagens, overigens 10x m14x1,5 60mm lang en 4x m16x1,5 80 lang zijn de de bouten om een cummins qsm11-335 en zf6wg260 bak vast te zetten aan terberg motorsteunen:D
(miss heeft m10 std al een 1,5 spoed.. weet ik nou niet meer zeker)
ik heb hier als het goed is ergens een verrot motorsteunrubber liggen, ik ga morgen eens kijken wat voor moer er op moet passen.
ja, wacht even ik zit te denken aan m14, m16 en m48 x1,5!!!
handig man die kutvrachtwagens, overigens 10x m14x1,5 60mm lang en 4x m16x1,5 80 lang zijn de de bouten om een cummins qsm11-335 en zf6wg260 bak vast te zetten aan terberg motorsteunen:D
(miss heeft m10 std al een 1,5 spoed.. weet ik nou niet meer zeker)
ik heb hier als het goed is ergens een verrot motorsteunrubber liggen, ik ga morgen eens kijken wat voor moer er op moet passen.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-10-2008 18:56 #731355
door 16673-dummy
Heel graag. Maar ik zal me er geen buil aan vallen, die moeren kostten 10 cent per stuk.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-10-2008 20:00 #731362
door Anjo van den Akker
ok, dit is raar.
ik heb hier een voorste motorsteunrubber van een b14.4 en ik draai probleemloos aan beiden kanten een std m10 moer erop (de moeren die nu dus maar 2 slagjes op de rubbers van joost zn auto kunnen)
de oude moeren gingen er op de eerste kwartslag na aardig makkelijk af, echter waren ze na overhangen van de motor onvindbaar (daarom heb ik toen nieuwe moeren erop getracht te draaien, maar dat ging dus niet)
de factor vuil op het draad telt niet mee aangezien ik de moeren er makkelijk af kreeg.
ik weet bijna zeker dat de rubbers bij joost zn auto een fijner draad hadden, dan de m10 moeren die ik mee had. dit heb ik visueel gecontroleerd en allebei de moeren (links-rechts) gingen er even ver op..
ik zou zeggen; draai 1 van de 2 rubbers aan de bovenkant los (en vergeet ook niet beide moeren aan de onderkant los te halen:D), vraag aan je broer of hij het motortje even op wil tillen en haal het rubber ertussenuit waarop je de motorrubber even meeneemt naar die automaterialenboer voor de juiste moeren... waarschijnlijk de makkelijkse oplossing
ik heb hier een voorste motorsteunrubber van een b14.4 en ik draai probleemloos aan beiden kanten een std m10 moer erop (de moeren die nu dus maar 2 slagjes op de rubbers van joost zn auto kunnen)
de oude moeren gingen er op de eerste kwartslag na aardig makkelijk af, echter waren ze na overhangen van de motor onvindbaar (daarom heb ik toen nieuwe moeren erop getracht te draaien, maar dat ging dus niet)
de factor vuil op het draad telt niet mee aangezien ik de moeren er makkelijk af kreeg.
ik weet bijna zeker dat de rubbers bij joost zn auto een fijner draad hadden, dan de m10 moeren die ik mee had. dit heb ik visueel gecontroleerd en allebei de moeren (links-rechts) gingen er even ver op..
ik zou zeggen; draai 1 van de 2 rubbers aan de bovenkant los (en vergeet ook niet beide moeren aan de onderkant los te halen:D), vraag aan je broer of hij het motortje even op wil tillen en haal het rubber ertussenuit waarop je de motorrubber even meeneemt naar die automaterialenboer voor de juiste moeren... waarschijnlijk de makkelijkse oplossing
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-10-2008 20:38 #731366
door 16673-dummy
Mwoh, hij gaat vrijdag toch naar de garage, wacht ik daar wel even op. Die kunnen zo van onderaf kijken als 'ie op de brug staat:)
Bedankt voor het meedenken in iede rgeval, dit is een oplossing waar ik nog niet aan had gedacht.
Bedankt voor het meedenken in iede rgeval, dit is een oplossing waar ik nog niet aan had gedacht.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-10-2008 00:27 #733846
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Motorsteunrubbers vast?
Ruilen?
Te ruil mijn volvo 340 uit 1987 tegen een 5 versnellingsbak voor mijn 340 uit 1982 met 1400 motor.
Van de 340 zijn al wat delen weg dus niet meer compleet ,maar er zit nog genoeg aan en is ook te verplaatsen.
Geen kenteken !!
Ook te koop voor 50 euro.
Groet piet
Te ruil mijn volvo 340 uit 1987 tegen een 5 versnellingsbak voor mijn 340 uit 1982 met 1400 motor.
Van de 340 zijn al wat delen weg dus niet meer compleet ,maar er zit nog genoeg aan en is ook te verplaatsen.
Geen kenteken !!
Ook te koop voor 50 euro.
Groet piet
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-10-2008 01:49 #733852
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Motorsteunrubbers vast?
het verhaal van de motorrubbers met afwijkende draad is wel bekend;
je hebt namelijk bij de korte motorrubbers (die rechtstreeks in het blok geschroefd zijn) een heel andere schroefdraad als bij de latere (langere) rubbers die met een steuntje schuin onder het blok zitten.
de schuine "dieselrubbers" (door de komst van de 1700/diesel moest dat aangepast worden) hebben standaard M10 draad aan beide kanten.
De oude "daf"rubbers, hebben een of andere vage engelse maat waar je een pittige zoektocht aan zult moeten wagen om ze nieuw te vinden!
je hebt namelijk bij de korte motorrubbers (die rechtstreeks in het blok geschroefd zijn) een heel andere schroefdraad als bij de latere (langere) rubbers die met een steuntje schuin onder het blok zitten.
de schuine "dieselrubbers" (door de komst van de 1700/diesel moest dat aangepast worden) hebben standaard M10 draad aan beide kanten.
De oude "daf"rubbers, hebben een of andere vage engelse maat waar je een pittige zoektocht aan zult moeten wagen om ze nieuw te vinden!
Moderators: Mark Smeets