Luchtslang carburateur
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-08-2008 16:10 #726464
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Luchtslang carburateur
Dat is dan weer het voordeel als je water ontleed en toevoegd, je weet zeker dat dat in de goede verhouding gebeurt en hier hoef je dus verder niets aan af te stellen. Het nadeel is dat het niet explodeerd maar inplodeerd.
De temperatuur zal oplopen tijdens de verbranding. hierdoor zal de NOx uitstoot verhogen (het inspuiten van inert uitlaatgas is nu juist bedoeld om de temperatuur te verlagen om de NOx uitstoot te verlagen......) Dit zal resulteren in een snellere verbranding waardoor de druk sneller toeneemt en de cilinder onder hoge druk staat al voor dat deze naar beneden beweegt wat voor een effecienter koppel zorgt. Echter het fijt dan waterstof en zuurstof zorgen voor een implosie (druk afname) zal dit effect minsten deels tenietdoen.
Er met veel verlies eerst stroom opgewekt moet worden door de dynamo om dit te berijken wat het effect tegenwerkt.
De elctrolyse zelf is echter wel zeer effecient het water wordt dan ook niet warm (beetje aanzuren met H2SO4 verbeterd de geleidbaarhied aanzienlijk en komt het resultaat ten goede). Het kost echter netzoveel energie als dat het oplevert als je het knalgas weer samenvoegd.
Maar zeker een leuk idee
De temperatuur zal oplopen tijdens de verbranding. hierdoor zal de NOx uitstoot verhogen (het inspuiten van inert uitlaatgas is nu juist bedoeld om de temperatuur te verlagen om de NOx uitstoot te verlagen......) Dit zal resulteren in een snellere verbranding waardoor de druk sneller toeneemt en de cilinder onder hoge druk staat al voor dat deze naar beneden beweegt wat voor een effecienter koppel zorgt. Echter het fijt dan waterstof en zuurstof zorgen voor een implosie (druk afname) zal dit effect minsten deels tenietdoen.
Er met veel verlies eerst stroom opgewekt moet worden door de dynamo om dit te berijken wat het effect tegenwerkt.
De elctrolyse zelf is echter wel zeer effecient het water wordt dan ook niet warm (beetje aanzuren met H2SO4 verbeterd de geleidbaarhied aanzienlijk en komt het resultaat ten goede). Het kost echter netzoveel energie als dat het oplevert als je het knalgas weer samenvoegd.
Maar zeker een leuk idee
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-08-2008 19:00 #726481
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Luchtslang carburateur
om tijdens het rijden een vermogenswinst te halen moet je dus het knalgas al eerst geproduceerd hebben.
knalgas in de verhouding zoals het bij electrolyse ontstaat is erg ontvlambaar; als je daar een grote voorraad van bij wilt hebben wil ik echt niet in de buurt zijn als je de motor gaat starten en de gaskraan opendraait.
je moet dus zowieso het waterstof-en zuurstofgas gescheiden opvangen, en zo kort mogelijk voor de verbranding pas weer samenvoegen. Hierbij krijg je dus problemen met de mengverhouding.
Daarbij, waar ga je de benodigde bult met waterstofgas laten? je hele kofferbak vullen met een soort Hindenburg-achtige zeppelinballonnen?
knalgas in de verhouding zoals het bij electrolyse ontstaat is erg ontvlambaar; als je daar een grote voorraad van bij wilt hebben wil ik echt niet in de buurt zijn als je de motor gaat starten en de gaskraan opendraait.
je moet dus zowieso het waterstof-en zuurstofgas gescheiden opvangen, en zo kort mogelijk voor de verbranding pas weer samenvoegen. Hierbij krijg je dus problemen met de mengverhouding.
Daarbij, waar ga je de benodigde bult met waterstofgas laten? je hele kofferbak vullen met een soort Hindenburg-achtige zeppelinballonnen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-08-2008 09:26 #726515
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Luchtslang carburateur
Dat klopt, de hitte van het spruitstuk alleen is al genoeg om knalgas te ontsteken laat staan als je het de cilinder in laat, en wat als er iets mis is met de ontsteking....
Als ik het aan zou durven zou ik de zuurstof en waterstof op verschillende plekken het spruitstuk in laten komen of nog beter, de waterstof laten ontsnappen en alleen maar de zuurstof injecteren zodat je ook meer benzine in de cilinder toe kunt laten en dan meer BOEM. Maar ja mengsels met pure zuurstof, zeer brandgevaarlijk, hete motor.... ach ja orgineel is ook goed.
Jasper
Als ik het aan zou durven zou ik de zuurstof en waterstof op verschillende plekken het spruitstuk in laten komen of nog beter, de waterstof laten ontsnappen en alleen maar de zuurstof injecteren zodat je ook meer benzine in de cilinder toe kunt laten en dan meer BOEM. Maar ja mengsels met pure zuurstof, zeer brandgevaarlijk, hete motor.... ach ja orgineel is ook goed.
Jasper
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets