Kapotte darm
- V300 register
- Verbannen
-
Ik ben net nieuw hier op het forum, dus stel mezelf even voor. Ik rijd nu ongeveer een jaar met een Volvo 340 DL uit 1987 die ik gekregen heb van mijn opa. Ik vind het een geweldige auto, veel meer rijplezier mee dan met bv. de auto's van mijn ouders. Ik zou hem graag zelf onderhouden en er zelf aan werken, maar ik heb nog geen enkele ervaring op het gebied van sleutelen aan auto's. Wel heb ik al verschillende brommers (voornamelijk Honda's) opgeknapt. De auto verkeerd in zeer goede staat (ongeveer 79000 km) en heeft zijn hele leven in een warme garage gestaan. Er is nog geen vlekje roest op. Mijn opa had wel een zware linkervoet, dus de auto is al aan zijn tweede (of derde) koppeling bezig en ik heb de indruk dat deze ook wel versleten is. De koppelingspedaal hangt immers wat laag, als ik er mijn voet achterhaak kan ik hem nog een achttal cm omhoog trekken, is dit normaal?
Voor de rest probeer ik alle onderdelen onder de motorkap wat te bekijken en te achterhalen waar ze voor dienen en onlangs merkte ik op dat er een darm van het motorblok naar de inlaat van de luchtfilter gescheurd is (zie foto's). Ik vroeg me af waar deze voor dient en of dit schadelijk is voor de motor. Mag ik er nog mee rijden of moet ik dit zo snel mogelijk vervangen?
Ik denk dat dit de darm is voor een soort van carterventilatie is ofzo en heb dus een beetje schrik dat er vuiligheid langs die scheur in het carter kan komen.
Alvast bedankt!
Mvg,
Nicholas

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Geen zorgen.
Deze buis zorgt ervoor dat in de winter de lucht naar het luchtfilter word verwarmd.(Zomer/Winterstand).
Dit wordt volgens mij automatisch geregeld.
R.
- V300 register
- Verbannen
-
Echt tof dat er zo'n actief forum voor deze auto's is!!
Waar zit de carterventilatie dan wel?
- V300 register
- Verbannen
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Tape is een oplossing, maar ik denk dat dat niet zo handig is met de hete uitlaat daar zo vlak bij...
Een nieuwe slang kost bij Volvo volgens mij maar een tientje dus dat is de moeite niet.
Wel bij Volvo kopen, en niet bij een autoonderdelenzaak. Die van Volvo is veel dikker en sterker.
- V300 register
- Verbannen
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Als je aan brommers kunt sleutelen kun je ook aan 300's sleutelen. Zo moeilijk is het niet.
Als je lid wordt kun je in het ledenmenu duizenden pagina's aan technische informatie vinden die je bij je klusjes kunt gebruiken.
- V300 register
- Verbannen
-
Klopt : die dunne universele flexibele dingen van Gates zijn na een paar weken al versleten ...Wel bij Volvo kopen, en niet bij een autoonderdelenzaak. Die van Volvo is veel dikker en sterker.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Ik vind darm ook een leuk woord voor die slang.
- V300 register
- Verbannen
-