Volvo loopt slechter en slechter...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-04-2008 19:44 #627351 door V300 register
Volvo loopt slechter en slechter... is gemaakt door V300 register
[ATTACH]636[/ATTACH]

[ATTACH]637[/ATTACH]

Hallo,

Nou ik heb nog steeds problemen met mijn volvo 340 1.4 SPecial (Vario). Heb de emvk losgehad, bougies vervangen, kabels nagelopen, kan niks vinden. De motor loopt gewoon beroerd. Nou was ik net weer even aan het knutselen en toen haalde ik het luchtfilter los, als de motor loopt met het filterdeksel eraf komt er een soort van slurpend geluid uit het ROOD omlijnde gedeelte op de foto. het gaat om die met het klepje van de choke meen ik. en als ik erin kijk zie ik er ook vloeistof doorheen lopen. hoort dit? en zo niet Hoe los ik dit op? (ben meer een techneut qua electronica als dit...) Als ik mijn hand erop hou gaat de motor beter lopen:S
mvg Mark

Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-04-2008 20:45 #706241 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo loopt slechter en slechter...
Wees gerust: het is volstrekt normaal dat er bezine door de carburateur stroomt. :D Of vloeistof, zoals jij het noemt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-04-2008 20:58 #706243 door V300 register
je motor trekt ergens valse lucht

controleer je carburateur schroeven zitten onder het luchtfilter huis,dan moet de koeke pan er dus vanaf
en je spruitstuk op scheuren en de pakkingen
het zullen die schroeven van je carb wel zijn

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-04-2008 22:11 #706247 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvo loopt slechter en slechter...
check dit draadje maar even, forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=3102 en ga dan maar eventjes een paar uurtjes sleutelen. waarschijnlijk zijn alle problemen dan wel opgelost. loopt hij dan nog steeds beroerd dan moet je het inlaatspruitstuk vastzetten, dit houd in: aan de onderkant van de carburateur de 4 m8 moeren vastdraaien, en de moeren om het spruitstuk aan het blok vast te zetten na te lopen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-04-2008 23:40 #706267 door V300 register
He effe een kleine opmerking.... Ik ken de webercarburateur dus niet, maar ik zie 1 klep op de foto en 2 gaten. Hoort die geen 2 kleppen te hebben? Lijkt me wel.... toch?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-04-2008 23:56 #706271 door V300 register
Toch niet hoor, Mark. Dit is zoals het hoort. 't Is dan ook een tweetrapscarb en geen dubbele carburator. Of spreek ik nu in raadsels ?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-04-2008 23:56 #706272 door Anjo van den Akker

Markvictor;53519 schreef : He effe een kleine opmerking.... Ik ken de webercarburateur dus niet, maar ik zie 1 klep op de foto en 2 gaten. Hoort die geen 2 kleppen te hebben? Lijkt me wel.... toch?

tot een bepaald bouwjaar hebben er twee in gezeten, ik dacht tot 85. hierna kwam een fabriekswijziging met een aantal kleine aanpassingen waaronder het overstappen naar geen chokeklep bij de 2e trap. het asje waar de klep op zit bleef ongewijzigd waardoor iedereen die die carb op deze manier voor het eerst ziet denkt dat er een klepje is verdwenen (waaronder ik toen mijn 340 valse luchtproblemen had).

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2008 00:06 #706274 door Anjo van den Akker

erikb;53523 schreef : Toch niet hoor, Mark. Dit is zoals het hoort. 't Is dan ook een tweetrapscarb en geen dubbele carburator. Of spreek ik nu in raadsels ?

tweetraps;) 1e trap heeft de chokeklep, 2e trap heeft geen chokeklep, tenminste bij de weber 32 dir carb.. dubbele carburateurs is zogezegd een dubbele carburateur, dan zitten er echt twee carburateurs die dmv een 2naar1 verloopstuk op het inlaatspruitstuk vast zitten.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-04-2008 00:12 #706276 door V300 register
De tweede trap opent pas als je veel benzine nodig hebt. Een normaal iemand trapt het gas niet zover in met koude motor, dat ie een chokeklep op de tweede trap nodig heeft.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-04-2008 00:21 #706278 door V300 register
Vraagje, heb ff de link van Arjo gevolgd omdat mijn 340 variomatic hetzelfde probleem heeft. Maar volgens die link heeft het probleem betrekking op niet kunnen starten door een overvloed aan benzine oftewel verzuipen. De mijne start juist uitstekend maar slaat voortdurend af bij stilstand. De motor krijgt volgens mij juist te weinig benzine bij lage snelheden. Alle schroeven rondom carburateur zitten goed vast. Dan zou ik denken, of probleem met brandstofpomp of met sproeier.... Of kan valse lucht ook nog ergens anders vandaan komen als carburateur goed vast zit?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC