Volvo loopt slechter en slechter...
- V300 register
- Verbannen
-
[ATTACH]637[/ATTACH]
Hallo,
Nou ik heb nog steeds problemen met mijn volvo 340 1.4 SPecial (Vario). Heb de emvk losgehad, bougies vervangen, kabels nagelopen, kan niks vinden. De motor loopt gewoon beroerd. Nou was ik net weer even aan het knutselen en toen haalde ik het luchtfilter los, als de motor loopt met het filterdeksel eraf komt er een soort van slurpend geluid uit het ROOD omlijnde gedeelte op de foto. het gaat om die met het klepje van de choke meen ik. en als ik erin kijk zie ik er ook vloeistof doorheen lopen. hoort dit? en zo niet Hoe los ik dit op? (ben meer een techneut qua electronica als dit...) Als ik mijn hand erop hou gaat de motor beter lopen:S
mvg Mark
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
controleer je carburateur schroeven zitten onder het luchtfilter huis,dan moet de koeke pan er dus vanaf
en je spruitstuk op scheuren en de pakkingen
het zullen die schroeven van je carb wel zijn
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Markvictor;53519 schreef : He effe een kleine opmerking.... Ik ken de webercarburateur dus niet, maar ik zie 1 klep op de foto en 2 gaten. Hoort die geen 2 kleppen te hebben? Lijkt me wel.... toch?
tot een bepaald bouwjaar hebben er twee in gezeten, ik dacht tot 85. hierna kwam een fabriekswijziging met een aantal kleine aanpassingen waaronder het overstappen naar geen chokeklep bij de 2e trap. het asje waar de klep op zit bleef ongewijzigd waardoor iedereen die die carb op deze manier voor het eerst ziet denkt dat er een klepje is verdwenen (waaronder ik toen mijn 340 valse luchtproblemen had).
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
erikb;53523 schreef : Toch niet hoor, Mark. Dit is zoals het hoort. 't Is dan ook een tweetrapscarb en geen dubbele carburator. Of spreek ik nu in raadsels ?
tweetraps;) 1e trap heeft de chokeklep, 2e trap heeft geen chokeklep, tenminste bij de weber 32 dir carb.. dubbele carburateurs is zogezegd een dubbele carburateur, dan zitten er echt twee carburateurs die dmv een 2naar1 verloopstuk op het inlaatspruitstuk vast zitten.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-