Schokkend door de bocht!
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-03-2008 22:14 #703999
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Schokkend door de bocht!
hetzelfde probleem heb ik gehad met mijn vorige secundaire, van 1 tandwielset miste hij zeg maar een stuk of 14 tanden of grote delen ervan. door een hierdoor niet goed lopende overbrenging kreeg ik bij gas los laten een lekker bonkend gevoel en een hoop gerammel van achter te horen.. na de hele achterzijde nagelopen te hebben kwam ik bij het secundaire aan, deze toen onder de auto vandaan gehaald en binnen gedemonteerd, 1 grote ravage trof ik er binnen aan, zoals gezegd bij het middelste tandwielset (zit in de bak vast dmv een tweetal lagers) 14 tanden weg, en bij de as vanaf het primair 2 stukjes uit het tandwiel en loopvlakslijtage, van de homokineetas een gegroefde loopvlakslijtage. hoe het kwam geen idee, het begon als een klein rammeltje en werd steeds erger. ook tijdens bochten maakte ik een hoop herrie mee, enkel alleen bij gas los, dit is opzich wel verklaarbaar, aangezien de loopvlakslijtage voor een dusdanige speling tussen de assen zorgde dat die tandwielen gewoon tegen elkaar aan het klapperen zijn.
ik zou de plug uit het secundaire draaien en het magneetje hiervan bekijken op overmatige spaanders en stukken tandwiel... dan zie je al gauw of je het in je secundaire moet zoeken of elders
en om stefan even aan te vullen; bij mij zweette de secundaire dus helemaal niet, en zat er netjes 1liter olie in, de olie was nog relatief helder van kleur alleen helemaal vol met spaanders, stukken tandwiel en dergelijke.
ik zou de plug uit het secundaire draaien en het magneetje hiervan bekijken op overmatige spaanders en stukken tandwiel... dan zie je al gauw of je het in je secundaire moet zoeken of elders
en om stefan even aan te vullen; bij mij zweette de secundaire dus helemaal niet, en zat er netjes 1liter olie in, de olie was nog relatief helder van kleur alleen helemaal vol met spaanders, stukken tandwiel en dergelijke.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-03-2008 23:55 #704009
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Schokkend door de bocht!
de tip om de olie af te tappen en dan aan de magneetplug te zoeken naar ijzerdeeltjes vindt ik wel een goede;
let wel even op dat je ??rst de vulplug eruit draait (aan de zijkant) want die wil wel eens erg vast zitten; en dan is het niet handig als de secundair nog w?l goed is maar je krijgt er geen olie meer in.
let wel even op dat je ??rst de vulplug eruit draait (aan de zijkant) want die wil wel eens erg vast zitten; en dan is het niet handig als de secundair nog w?l goed is maar je krijgt er geen olie meer in.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-03-2008 00:21 #704024
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Schokkend door de bocht!
Wringijzer + verlengstuk of benzinetank uitbouwen. Maak eerst de moer schoon. Zorg dat je voldoende grip hebt. Let er op dat hij in 1 keer los is. Dus handschoenen om je handen te beschermen kan wel eens handig zijn.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-03-2008 22:40 #704140
door Anjo van den Akker
ik zet daar altijd m'n 3/8 snap-on rateltje op, voetje ertegen, met beleid de kracht op de ratel vergroten en plop los, zonder kleerscheuren of kapotte ledematen:D
ben benieuwd wat de uitslag is van het magneetje trouwens....
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Schokkend door de bocht!
Erik;51156 schreef : Wringijzer + verlengstuk of benzinetank uitbouwen. Maak eerst de moer schoon. Zorg dat je voldoende grip hebt. Let er op dat hij in 1 keer los is. Dus handschoenen om je handen te beschermen kan wel eens handig zijn.
ik zet daar altijd m'n 3/8 snap-on rateltje op, voetje ertegen, met beleid de kracht op de ratel vergroten en plop los, zonder kleerscheuren of kapotte ledematen:D
ben benieuwd wat de uitslag is van het magneetje trouwens....
Moderators: Mark Smeets