Inhoudende motor op de snelweg, help
- V300 register
- Verbannen
-
Goed om te horen dat je 340 weer aan de beterende hand is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
w?l is het advies om bij het vervangen van de koppeling de lagers van de aandrijfas mee te vervangen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Volvo 340 DL TAK;51901 schreef : Nog een ding viel me vandaag nog op, hoewel een andere 340 dat ook had waar ik een tijdje in heb gereden, zodra je de koppeling op laat komen in z'n vrij dan hoor je wat extra mee gaan draaien. Ook wanneer je dan in z'n 1 optrekt hoor je achterin wat mee 'gieren', en soms ook niet. Wat is dat? Klinkt niet per se zorgwekkend ofzo en wel vertrouwd.
Mijn enige probleem voor nu is nog het inbouwen van m'n radio, maar daar post ik binnenkort wel even een vraag over met wat foto's.
Hey Teije,
Dat ratelen wat je hoorde toen je bij mij voor de deur stond is waarschijnlijk de tandwielen in de bak die je hoort. En dat komt door de drukgroep. Heeft mijn volvo ook wel eens. Koppelen stukje rijden en het is weg. Dan staan net even de tandwielen in een positie dat ze mee draaien.
Over die radio. Ik heb nog een orginele radio uit mijn auto. Die mag je wel lenen. Die is zo aan te sluiten. En als je wat anders hebt dan fixen je dat er in. Dan hoef je niet meer zelf te zingen... :f :f :f

ik hoor wel wanneer je langs komt.
Bart Manders;51904 schreef : Ahum.f f f over kwikfit adviezen.
Volgens VOLVO voorschrift is hij met zijn rijgedrag,volgend jaar aan een nieuwe distributieriem toe.Of de heren van Kwikfit dat ook konden doen.Het antwoord en advies luidde als volgt:Ja dat kunnen we doen.En als we dan toch alles open hebben liggen dan lijkt het me verstandig dat U ons ook meteen de waterpomp en de dynamo laat vervangen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Het is dat ik niet op een stoel zat anders was ik er toch echt van verbazing vanaf gedonderd.Als dat deskundig advies moet zijn,nou dan laat maar.
Is de olie als eens ververst?dat wil ook nog wel eens helpen.
Over de bak een maat van mij werkte bij de volvo dealer en hij zei tegen mij dat ze eigenlijk nooit iets doen aan de bak. Dus bij de volvo dealer zelf wordt er nooit olie bij gegooid. Dit kun je wel op de sleuteldag doen. Maar officieel moet het met een speciaal pompje maar je kunt er ook een fles in leeg knijpen. Is een beetje lastig geloof ik.
Over de kwikfit... wat niet stuk is moet je ook niet proberen te fixen...
Groete No?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Berichten: 7
Gisteren een toplager vervangen door een goede tweedehandse. Ik had liever een nieuwe gehad, maar kon hem nergens krijgen. Weet iemand de specificaties van zo'n toplager. Ik heb zo het idee dat ie ook gewoon bij Granit oid. te krijgen is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Ik vind het een leuk geluidje, maar is 't schadelijk?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
deze kun je dus bij iedere automaterialenzaak kopen cq bestellen.
het nummer weet ik niet uit het hoofd; maar het is iets in de trant van:
6205
6303
deze lagers zijn zelfs in verschillende uitvoeringen te koop, je moet minimaal een versie met aan beide zijden stofafdichting hebben.
het is ook aan te raden het gegolfde ringetje te vervangen wat op de koppelingsas zit, ter voorkoming van het doorslippen van de as in de binnenbus van het lager.
EDIT het lagernummer heb ik op mijn eigen B14-pagina staan users.edpnet.nl/antiekeradio/project_b14.htm
het is dus inderdaad een SKF 6303 standaardlager
het lager aan het eind van het koppelingshuis is dan SKF 6205
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Berichten: 7
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
het ringetje, daar gaat het dus om het ringetje tussen koppelingsas en toplager. in de koppelingsas zit daar een speciale groef voor.
de veerringen waarmee het lager geborgd zit bedoel ik dus niet.
de tolerantiering moet je vervangen omdat anders de as in het lager kan gaan ronddraaien/uitslijten. dit is om op te vangen dat er geen perspassing gebruikt kon worden zoals bij het achterste lager.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
LATERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.