Help! Te Hoog Benzineverbruik
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-03-2008 00:03 #702606
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Help! Te Hoog Benzineverbruik
nee heb ze niet zelf vervangen, voor bij de motor zijn er 2 slangetjes vervangen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-03-2008 09:45 #702622
door 16673-dummy
Tja, da's hetzelfde als twee uur naar een gaatje in een binnenband zoeken en dan tot de conclusie komen dat het ventiel lek is...
Maar weer ontopic: misschien dat die benzineslangetjes toch niet helemaal in orde zijn. Je weet maar nooit.
Beantwoord door 16673-dummy in topic Help! Te Hoog Benzineverbruik
slb_340;49612 schreef : Joost is zo nuchter:D. Maar soms kan het iets simpels zijn!
Tja, da's hetzelfde als twee uur naar een gaatje in een binnenband zoeken en dan tot de conclusie komen dat het ventiel lek is...
Maar weer ontopic: misschien dat die benzineslangetjes toch niet helemaal in orde zijn. Je weet maar nooit.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-03-2008 10:00 #702625
door V300 register
Het kan ook nog steeds prima slecht afstellen zijn hoor, mijn auto reed prima met 10%co, maar zoop wel als een ketter (1:6).
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-03-2008 19:11 #703233
door V300 register
Mja als je auto 1:5 rijdt MOET er wel iets te merken zijn.
Sterke benzinelucht? Dan zou je aan benzinelekkage moeten gaan denken, vaak dus achter en via de tankdop bij een bocht naar links.
Veel geplof uit de uitlaat? Dan is het dus niet onmogelijk dat je carburateur veel te rijk staat afgesteld en er benzine de uitlaat in wordt gegooid.. (zonde, al klinkt het leuk).
Sterke benzinelucht? Dan zou je aan benzinelekkage moeten gaan denken, vaak dus achter en via de tankdop bij een bocht naar links.
Veel geplof uit de uitlaat? Dan is het dus niet onmogelijk dat je carburateur veel te rijk staat afgesteld en er benzine de uitlaat in wordt gegooid.. (zonde, al klinkt het leuk).
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-03-2008 23:55 #703249
door V300 register
De onovertroffen Erik heeft gisteren bij mijn auto een aantal slangen bij de tank vervangen. Heb daarna plm 200 km gereden en ik merk nu al dat het verbruik (en de stank niet te vergeten) aanmerkelijk is afgenomen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-03-2008 21:09 #703303
door V300 register
Ja Erik, dat zou je ook nog bij mij doen ...
dan ga ik waarsch van 1:13,4 naar 1:15?

- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-03-2008 21:55 #703306
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Help! Te Hoog Benzineverbruik
Hoi Stefan en anderen, Ik begin weer langzaam tijd te krijgen. Dus afspreken wordt weer mogelijk.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-03-2008 22:57 #703317
door V300 register
ik had ook verbruik van 1:5.. ik kan niet precies zeggen waarmee het opgelost is geworden, want ik heb de motorkap opgengeklapt en ben aan het onderzoeken/repareren gegaan..
- met carb reiniger over alle benzineachtige dingen heen gespoten, hiermee lek in onderste carb pakking gevonden --> nieuwe pakking geknipt + dik in vet gezet
- klein scheurtje in uitlaatspruitstuk ontdekt, gepraktiseerd hoe dit te dichten.. toen snel de vuistregel van mn schoonvader herrinnert (as ge nit wet woarmit.. doed ut met kit! (overigens wel hittebestendige kachelkit gebruikt
)
- inlaatspruitstuk met momentsleutel telijf gegaan en alle bouten iets strakker en op t zelfde moment gezet.
- binnekant carb lekker ingespoten met carb reiniger. vervolgens ook luchtfilter hiermee bespoten.
- kleppen en bougies stellen en verdelerkap rotor reinigen had ik enige tijd geleden al met erick gedaan
nu wil ik alleen nog nieuw oliefilter + olie hebben.
overigens komen er nog wel de plof geluiden uit mn einddemper, ik hoorde hier de 'te rijke afstelling' vallen.. is er iemand die mij uitleg kan geven hoe ik de carb moet afstellen.. liefst met fotos erbij om misstanden te voorkomen.
- met carb reiniger over alle benzineachtige dingen heen gespoten, hiermee lek in onderste carb pakking gevonden --> nieuwe pakking geknipt + dik in vet gezet
- klein scheurtje in uitlaatspruitstuk ontdekt, gepraktiseerd hoe dit te dichten.. toen snel de vuistregel van mn schoonvader herrinnert (as ge nit wet woarmit.. doed ut met kit! (overigens wel hittebestendige kachelkit gebruikt

- inlaatspruitstuk met momentsleutel telijf gegaan en alle bouten iets strakker en op t zelfde moment gezet.
- binnekant carb lekker ingespoten met carb reiniger. vervolgens ook luchtfilter hiermee bespoten.
- kleppen en bougies stellen en verdelerkap rotor reinigen had ik enige tijd geleden al met erick gedaan
nu wil ik alleen nog nieuw oliefilter + olie hebben.
overigens komen er nog wel de plof geluiden uit mn einddemper, ik hoorde hier de 'te rijke afstelling' vallen.. is er iemand die mij uitleg kan geven hoe ik de carb moet afstellen.. liefst met fotos erbij om misstanden te voorkomen.
Moderators: Mark Smeets