luchtfilterhuis vastzetten
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Deze kun je heel gemakkelijk op maat zagen. Wanneer je ze in de carburateur draait zou je er wat lock-tite (de groene

Wanneer je boutjes zou gebruiken en het luchtfilter moet er zo nu en dan vanaf dan is de kans groot dat de draad in de carburateur dol gaan, dit is namelijk maar redelijk zacht aluminium.
Wanneer de draad nu dol zou zijn pak je gewoon een iets langer stuk draadeind en kun je er aan de onderkant ook nog een moertje opdraaien.
Het luchtfilter zet je dan weer vast met moertjes met daaronder een veerring. Ze weet je zeker dat de boel niet lostrilt.
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Dutchie;44420 schreef : Je kunt toch ook gewoon boutjes met onderaan moertjes gebruiken? :no_comment:
of het originele m5 vervangen door m6 en er m6 boutjes vanaf de bovenkant in draaien met een veer en sluitring. werkt bij mij perfect en filter erafhalen is makkelijker als wanneer je nog een moertje op moet vangen..yeehaa!
- V300 register
- Verbannen
-
beter is dus om de draad op te tappen met M6, en er daarna een M6 draadeind met groene loctite in te monteren. Dat komt als het goed is nooit meer los (tenzij je 2 moeren tegen elkaar vastdraait, en de onderste moer met aardig wat kracht losdraait)
als moertjes op deze draadeinden moet je inderdaad "nyloc" moertjes (M6, dus) met nylon klemring gebruiken. Deze lopen niet los.
en dat is maar goed ook, want loslopende moertjes komen meestal in de carburateur en daarna in de motor terecht. Zoiets heeft al verschillende mensen een motor gekost.
- V300 register
- Verbannen
-
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
arthur623;44364 schreef : Iemand overigens nog interesse in het pipercross filter dat ik nu over heb?
Als ik mijn 1400 nog had... :yesyes:
- V300 register
- Verbannen
-
Groetjes Arthur
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-