Scherp trillend geluid bij bepaald toerental
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-01-2008 15:31 #694686
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Scherp trillend geluid bij bepaald toerental
ga in idd geval volgende week dus:
- uitlaat controleren + hitteschild
- Startmotor controleren
nog puntjes die bekend zijn i.v.m. trillen?
- Startmotor controleren
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-01-2008 14:03 #695205
door Anjo van den Akker
bij mij trilt m'n hele auto ivm al het geweld achterin, ontopic., de variobeschermkap komt bij mij ook wel eens tegen m'n uitlaat aan, de kap ophanging is bij de uitlaat gebroken en nou hangt ie daar een stukje los en komt ie wel eens tegen de uitlaat aan. en als je uitlaat niet goed zit komt de S bocht achter je demper ook nog wel eens tegen de carosserie aan. zou je ook nog naar kunnen kijken. en eventueel ook eventjes je verdeelkap losschroeven en een drupje olie onder het rotortje geven. die kan ook erg scherp piepen, en ook alleen als ie koud is. en misschien ook de motorophanging? bij een ander toerental licht de motor ook anders dus dat zou misschien ook nog wel kunnen. suc6!
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Scherp trillend geluid bij bepaald toerental
etienne;43915 schreef : ga in idd geval volgende week dus:
- Startmotor controleren
bij mij trilt m'n hele auto ivm al het geweld achterin, ontopic., de variobeschermkap komt bij mij ook wel eens tegen m'n uitlaat aan, de kap ophanging is bij de uitlaat gebroken en nou hangt ie daar een stukje los en komt ie wel eens tegen de uitlaat aan. en als je uitlaat niet goed zit komt de S bocht achter je demper ook nog wel eens tegen de carosserie aan. zou je ook nog naar kunnen kijken. en eventueel ook eventjes je verdeelkap losschroeven en een drupje olie onder het rotortje geven. die kan ook erg scherp piepen, en ook alleen als ie koud is. en misschien ook de motorophanging? bij een ander toerental licht de motor ook anders dus dat zou misschien ook nog wel kunnen. suc6!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-01-2008 20:02 #696128
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Scherp trillend geluid bij bepaald toerental
even een update:
Heb net eens op de passagiers stoel gezeten tijdens 'n rit
Als ik vanuit de auto luister heb ik nu meer het idee dat het vanuit de "versnellingsbak" komt. bij een bepaald toerental hoor ik een scherp trillend geluid hiervandaan komen. Iemand enig idee daarbij wat dat kan zijn?
Heb net eens op de passagiers stoel gezeten tijdens 'n rit

Als ik vanuit de auto luister heb ik nu meer het idee dat het vanuit de "versnellingsbak" komt. bij een bepaald toerental hoor ik een scherp trillend geluid hiervandaan komen. Iemand enig idee daarbij wat dat kan zijn?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-01-2008 20:48 #696139
door V300 register
Het is meestal het makkelijkst zoeken buiten de auto. Laat iemand gas geven net zolang tot het geluid te horen is. Of is het alleen als je rijdt?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-01-2008 22:05 #696149
door V300 register
dat had ik ook geprobeert maar het is eigenlijk alleen maar hoorbaar als ik rij...
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-01-2008 22:54 #696164
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Scherp trillend geluid bij bepaald toerental
Juist, dus in de motorruimte van de auto gaan zitten en dan iemand laten rijden en maar horen. Je kunt hem natuurlijk ook even op de brug zetten.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-01-2008 17:05 #696241
door V300 register
Kun je je auto niet stevig op een paar pallets ofzo zetten met de achterwielen in de lucht? (DUS NIET OP EEN PAAR ASSTEUNTJES!!!)
Brug is idd een veiliger optie
Brug is idd een veiliger optie

Moderators: Mark Smeets