onregelmatig lopen van de motor
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
etienne;43376 schreef : nou inmiddels is het radiator lek ook verholpen en zoals hierboven al staat is het luchtfilterhuis ook weer goed vast gezet.
Alleen nu het volgende probleem
Als de motor op temperatuur is en ik wil vlot weg rijden bij een stoplicht (direct halfgas of volgas) dan "verslikt" de motor zich eerst voordat hij reageerd. het lijkt er voor mij op dat hij een beetje verzuipt en dit eerst kwijt moet voordat de auto accelereert. Ook gebeurt dit 9 van de 10 keer als ik tussen accelereer, bijv. van de 50 naar de 80 km/h. geef ik geleidelijk gas dan merk ik het niet/nauwelijk.
dit gebeurt ook als de motor 'n 10 sec. stationair loopt en ik geef dan gas (in z'n vrij). er komt dan een rookpluim uit de uitlaat en na 1 tot 2 keer gas geven reageerd de auto normaal.
Wie weet waar dit aan kan liggen?
oja: showroom topic komt er nog aan;)
Loop alle vacu?m leidingen na op scheurtjes en speel wat met de CO stelschroef en de stationaire afstelling zo heb ik dit euvel grotendeels verholpen.
tis verdomd jammer dat de Weber carb geen stationair mengsel stelschroef heeft, zo iets maakt het afstellen, van een carb, een stuk prettiger en makkelijker.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Hoe kan ik dat controleren?
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
De slang die de motor van warme lucht voorziet als ie pas gestart is zat wel niet goed, deze heb ik nu goed gezet.
- V300 register
- Verbannen
-
ik denk dat de rookwolk na stationair lopen met warme motor, en het inhouden bij gasgeven 2 verschillende problemen zijn.
de rookwolk: de kleur van de rook is blauw/blauwig wit, neem ik aan?
dit is hoogst waarschijnlijk verbrande olie die via de klepstelen in het inlaatkanaal terecht komt. wat is het kilometrage van de motor?
het inhouden: acceleratiepomp werkt niet! weet ik bijna zeker dat het dit is.
carburateurdeksel demonteren en acceleratiesproeier demonteren, schoonmaken, en kijken of het pompmembraam nog soepel op-en neer gaat.
- V300 register
- Verbannen
-
De rookwolk die te zien is, is de typische rookwolk die te zien is na het verzuipen van de motor. De rook is blauw/zwart. Ik denk dat motor g??n olie verbruikt. Maar dat het met onderstaande symptomen te maken heeft.
De auto heeft een kilometerstand van 57.000 km.
nog even de "symptomen":
- 'n 1 keer op het gas bij tussenacceleren zorgt ervoor dat de auto zich eerst "verslikt" voordat er geacceleert wordt.
- 'n 1 keer op het gas gaan vanuit stilstand bij bijv. een stoplicht zorgt er ook voor dat de motor zich "verslikt" voordat er geacceleert wordt.
bovenstaande symptomen doen zich niet voor als ik snel ?n vloeiend op het gas ga.
- bij constante snelheid ?n langzaam accelereren stokt de motor h??l lichtjes. Bij het uitrekken van de choke (minimaal, zodat net het controllelampje gaat branden) is dit weg.
Deze symptomen doen zich alleen voor wanneer de motor op bedrijfstemp. is!
(Wat bedoel je met carburateurdeksel?)
- V300 register
- Verbannen
-
1). de "acceleratiesproeier" sproeide aan de kant van het motorblok een mooi straaltje de carburateur in, maar aan de andere kant gutste de benzine erin. Na het vast zetten van de sproeier liep er alleen een mooi straaltje aan een kant de carburateur in, zoals het hoort!?
2). Dat verbindingslangetje bij de rode pijl is helemaal hard geworden en scheurde nog verder in toen ik het eraf haalde.
Waar dient deze slang voor? Na wat wrikken heb ik dat verbindingsslangetje eraf gekregen. Dit zal ik morgen vervangen door 'n zelfde maat/diameter slang. De auto liep niet mooi stationair meer nadat ik de slang eraf heb gehad. En er klinkt nu ook een sissend geluid bij dat aansluitpunt, verbindingsslangetje is echt rot dus. (had er beter vanaf kunnen blijven

- V300 register
- Verbannen
-