onregelmatig lopen van de motor

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-12-2007 21:05 #694008 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic onregelmatig lopen van de motor
Je kunt natuurlijk even hier een 'showroomtopicje' aanmaken, vinden we allemaal leuk! :y:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-12-2007 09:48 #694022 door V300 register
Na de bougie wissel is het stationeer draaien verslechterd. kabels en rotor en verdeelkap vervangen, puntjes zien er goed uit maar die zal ik ook nog doen. De uitlaat lekt bij de overgang spruitstuk/uitlaat. Er zijn stukjes afgebroken maar het nieuwe stuk ligt klaar. Ik zal de boutjes van de carbarateur nogmaals nazien. Het is niet lekker rijden en bij het stoppen een regelmatig afslaande motor.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-12-2007 19:42 #694052 door V300 register
Ik heb ontdekt dat een onwillige choke ook voor flink wat problemen kan zorgen. Bij mij was de chokekabel niet goed afgesteld waardoor deze net de chokeklep niet in het "klikje" duwde (Solex carb, 14.3 motor). Gevolg: Onregelmatige loop, niet lekker af te stellen, uit slaan van de motor bij remmen, verbruik 1:8 (oeps) en bij langdurig rijden trilde de chokeklep nog dichter waardoor ik al een paar keer op de vluchtstrook de klep terug moest duwen. Is sinds gisteren weer helemaal in orde (10 minuten werk) en heb de carburateur echt compleet anders kunnen af stellen. Loopt weer als een zonnetje!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-12-2007 23:27 #694082 door V300 register
morgen heb ik weer tijd en dan ga ik nog eens extra controleren of de cab's nog goed vast zitten. Maar zo te voelen zit dat allemaal nog goed op z'n plaats. nu het luchtfilter goed vast zit beweeg ik het hele motorblok mee als ik eraan rammel :D

en zaterdag wordt als het goed is de radiator gemaakt (h)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-12-2007 23:46 #694083 door V300 register

Thon Daf 46;43204 schreef : Na de bougie wissel is het stationeer draaien verslechterd. kabels en rotor en verdeelkap vervangen, puntjes zien er goed uit maar die zal ik ook nog doen. De uitlaat lekt bij de overgang spruitstuk/uitlaat. Er zijn stukjes afgebroken maar het nieuwe stuk ligt klaar. Ik zal de boutjes van de carbarateur nogmaals nazien. Het is niet lekker rijden en bij het stoppen een regelmatig afslaande motor.

:cry3: ben je even een tijdje uit de lucht geweest, zie je hier dat het barst van de afvallige.
V340 is gewoon DAF 77.
He maar vrienden doen we de schroeven van de carburator wel gelijk met "locktyde" monteren
En en alternatiefe luchtfiter ondersteuning kan ook geen kwaad.
Heb ik nu op NENA gebouwd i.v.m het l.p.g stuk.
zal wel eens foto,s maken.

gr opa paul

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-12-2007 09:51 #694087 door V300 register

sneldaffie;43267 schreef : :cry3: ben je even een tijdje uit de lucht geweest, zie je hier dat het barst van de afvallige.
V340 is gewoon DAF 77.
He maar vrienden doen we de schroeven van de carburator wel gelijk met "locktyde" monteren
En en alternatiefe luchtfiter ondersteuning kan ook geen kwaad.
Heb ik nu op NENA gebouwd i.v.m het l.p.g stuk.
zal wel eens foto,s maken.

gr opa paul

Ja Opa Paul, overal kom je ze tegen op de forums:humor:

Het is ook het daf gevoel met de vario waardoor ik zo'n 343 heb gekocht en rijdt heerlijk (nu even niet) en over het gevaarlijke stukje weg waar ik elke dag rijd met z'n regelmatige ongelukken en de vele randdebielen met gevaarlijke inhaal capriolen ook nog wat veiliger. Maar met mooi weer is mijn 46 favoriet en blijft de 343 thuis:f

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-12-2007 09:54 #694088 door V300 register

Desmond;43236 schreef : Ik heb ontdekt dat een onwillige choke ook voor flink wat problemen kan zorgen. Bij mij was de chokekabel niet goed afgesteld waardoor deze net de chokeklep niet in het "klikje" duwde (Solex carb, 14.3 motor). Gevolg: Onregelmatige loop, niet lekker af te stellen, uit slaan van de motor bij remmen, verbruik 1:8 (oeps) en bij langdurig rijden trilde de chokeklep nog dichter waardoor ik al een paar keer op de vluchtstrook de klep terug moest duwen. Is sinds gisteren weer helemaal in orde (10 minuten werk) en heb de carburateur echt compleet anders kunnen af stellen. Loopt weer als een zonnetje!

Ik heb het idee dat het bij mij onstekingproblemen zijn net of er ??n cilinder wat minder regelmatig de juiste vonk krijgt, ik denk vanavond of anders zaterdag ga ik aan de gang:S

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-12-2007 10:16 #694089 door V300 register
Bij mij liep ie ook onregelmatig, maar dan in de zin dat het toerental toenam tot behoorlijk hard (1200rpm?) en daarna stottererde, bijna stopte en dan weer van voor af aan. Moest het stationair daarom behoorlijk opdraaien om hem niet uit te laten gaan.

Ja Paul, hier nog zo'n afvallige. Er staat zelfs geen Daf meer in de garage! (alleen een V66GLS). Kun je het me vergeven?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-12-2007 22:42 #694187 door V300 register
nou inmiddels is het radiator lek ook verholpen en zoals hierboven al staat is het luchtfilterhuis ook weer goed vast gezet.

Alleen nu het volgende probleem :p

Als de motor op temperatuur is en ik wil vlot weg rijden bij een stoplicht (direct halfgas of volgas) dan "verslikt" de motor zich eerst voordat hij reageerd. het lijkt er voor mij op dat hij een beetje verzuipt en dit eerst kwijt moet voordat de auto accelereert. Ook gebeurt dit 9 van de 10 keer als ik tussen accelereer, bijv. van de 50 naar de 80 km/h. geef ik geleidelijk gas dan merk ik het niet/nauwelijk.

dit gebeurt ook als de motor 'n 10 sec. stationair loopt en ik geef dan gas (in z'n vrij). er komt dan een rookpluim uit de uitlaat en na 1 tot 2 keer gas geven reageerd de auto normaal.

Wie weet waar dit aan kan liggen?

oja: showroom topic komt er nog aan;)

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2007 23:11 #694190 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic onregelmatig lopen van de motor

sneldaffie;43267 schreef : ........de schroeven van de carburator wel gelijk met "locktyde" monteren....
gr opa paul

Gaten uitboren tot ? 5 mm en dan met een tap M6 draad erin tappen, kan je tenminste fatsoenlijk vast draaien.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC