onregelmatig lopen van de motor
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

en zaterdag wordt als het goed is de radiator gemaakt (h)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Thon Daf 46;43204 schreef : Na de bougie wissel is het stationeer draaien verslechterd. kabels en rotor en verdeelkap vervangen, puntjes zien er goed uit maar die zal ik ook nog doen. De uitlaat lekt bij de overgang spruitstuk/uitlaat. Er zijn stukjes afgebroken maar het nieuwe stuk ligt klaar. Ik zal de boutjes van de carbarateur nogmaals nazien. Het is niet lekker rijden en bij het stoppen een regelmatig afslaande motor.
:cry3: ben je even een tijdje uit de lucht geweest, zie je hier dat het barst van de afvallige.
V340 is gewoon DAF 77.
He maar vrienden doen we de schroeven van de carburator wel gelijk met "locktyde" monteren
En en alternatiefe luchtfiter ondersteuning kan ook geen kwaad.
Heb ik nu op NENA gebouwd i.v.m het l.p.g stuk.
zal wel eens foto,s maken.
gr opa paul
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
sneldaffie;43267 schreef : :cry3: ben je even een tijdje uit de lucht geweest, zie je hier dat het barst van de afvallige.
V340 is gewoon DAF 77.
He maar vrienden doen we de schroeven van de carburator wel gelijk met "locktyde" monteren
En en alternatiefe luchtfiter ondersteuning kan ook geen kwaad.
Heb ik nu op NENA gebouwd i.v.m het l.p.g stuk.
zal wel eens foto,s maken.
gr opa paul
Ja Opa Paul, overal kom je ze tegen op de forums:humor:
Het is ook het daf gevoel met de vario waardoor ik zo'n 343 heb gekocht en rijdt heerlijk (nu even niet) en over het gevaarlijke stukje weg waar ik elke dag rijd met z'n regelmatige ongelukken en de vele randdebielen met gevaarlijke inhaal capriolen ook nog wat veiliger. Maar met mooi weer is mijn 46 favoriet en blijft de 343 thuis:f
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Desmond;43236 schreef : Ik heb ontdekt dat een onwillige choke ook voor flink wat problemen kan zorgen. Bij mij was de chokekabel niet goed afgesteld waardoor deze net de chokeklep niet in het "klikje" duwde (Solex carb, 14.3 motor). Gevolg: Onregelmatige loop, niet lekker af te stellen, uit slaan van de motor bij remmen, verbruik 1:8 (oeps) en bij langdurig rijden trilde de chokeklep nog dichter waardoor ik al een paar keer op de vluchtstrook de klep terug moest duwen. Is sinds gisteren weer helemaal in orde (10 minuten werk) en heb de carburateur echt compleet anders kunnen af stellen. Loopt weer als een zonnetje!
Ik heb het idee dat het bij mij onstekingproblemen zijn net of er ??n cilinder wat minder regelmatig de juiste vonk krijgt, ik denk vanavond of anders zaterdag ga ik aan de gang:S
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ja Paul, hier nog zo'n afvallige. Er staat zelfs geen Daf meer in de garage! (alleen een V66GLS). Kun je het me vergeven?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Alleen nu het volgende probleem

Als de motor op temperatuur is en ik wil vlot weg rijden bij een stoplicht (direct halfgas of volgas) dan "verslikt" de motor zich eerst voordat hij reageerd. het lijkt er voor mij op dat hij een beetje verzuipt en dit eerst kwijt moet voordat de auto accelereert. Ook gebeurt dit 9 van de 10 keer als ik tussen accelereer, bijv. van de 50 naar de 80 km/h. geef ik geleidelijk gas dan merk ik het niet/nauwelijk.
dit gebeurt ook als de motor 'n 10 sec. stationair loopt en ik geef dan gas (in z'n vrij). er komt dan een rookpluim uit de uitlaat en na 1 tot 2 keer gas geven reageerd de auto normaal.
Wie weet waar dit aan kan liggen?
oja: showroom topic komt er nog aan;)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
sneldaffie;43267 schreef : ........de schroeven van de carburator wel gelijk met "locktyde" monteren....
gr opa paul
Gaten uitboren tot ? 5 mm en dan met een tap M6 draad erin tappen, kan je tenminste fatsoenlijk vast draaien.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.